En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl*

Jippie!! I måndags gjorde jag ett test och det visade positivt!! Jag är nu i 4:e veckan!

Gjorde testet 4 dagar innan väntad mens för jag kände mig så annorlunda och hormonell så jag tänkte att det MÅSTE visa positivt! och det gjorde det!

Har en väldigt svullen mage varje dag, så jag ser redan gravid ut. Av vad jag läst så verkar det vara tarmarna som är lite svullna.

Mina symptom var: Dålig mage, mensvärksliknande värk, ständig lätt huvudvärk och lite småömma bröstvårtor.

Ännu har ingen trötthet satt in, men det är ju inte säkert att den gör heller. Men jag har tappat ALL träningsmotivation. Brukar träna 5 dagar i veckan annars. Så det har jag dåligt samvete över.

Men vi är jätteglada!!! Pojkvännen blev helt tyst när jag ringde och sade det och började gråta lite. Han är världens bästa! Mycket lycka och kärlek nu! :love:Och snart en ring på fingret! :bump:

Tänk att det gick på första försöket! Vi prickade ju in när vi trodde att ägglossningen var, men ändå... Det bara funkade!

Från och med nu kommer inget bli som förut! Förhoppningsvis bättre, men det är lite skrämmande också.

GRATTIS :bump: och lycka till, jag kommer in i vecka 10 imorgon och kan säga att jag sover middag nästan varje dag vilket jag ALDRIG har behövt innan för då har jag inte kunnat sova om natten alls haha så man vet aldrig.

KL

ÄNTLIGEN! :bump: Tänkte hålla mig längre men det gick inte. Vi är äntligen gravida :love::love: Halva jag är förståss skräckslagen :D Men vilken känsla... Wow. Jag är helt tagen! Testet tog vi fyra timmar innan sambon reste bort i två veckor, ingen vet och jag vill ju bara bubbla om det här massor :D

*KL*

Grattis alla ni som plussat! :)

Själv står jag fortfarande och stampar på min "väntar-på-att-bli-gravid"-fläck. ;) BIM+1 idag, med neg test på BIM-3 samt imorse. Hade på känn för flera dagar sedan att det inte skulle tagit sig denna gången heller. Förra månaden kom mensen så punktligt och bra på dag 28. Verkar inte som den velat bli helt regelbunden trots allt..

Samma här, fick mens så punktligt så den här månaden också, är iofs tacksam för att jag har en regelbunden cykel.
Nästa möjlighet blir i december, då kommer man i så fall att vara höggravid under den varmaste delen av sommaren. Känns frustrerande att försöka planera något när jag "när som helst" kan bli gravid och då får anpassa mig efter det. Ska jag satsa på att försöka tävla till våren eller ska jag försöka hitta fodervärdar till hästarna? Kontrollfreaket i mig blir lätt hysterisk över den osäkra väntan.

Ska jag satsa på att försöka tävla till våren eller ska jag försöka hitta fodervärdar till hästarna? Kontrollfreaket i mig blir lätt hysterisk över den osäkra väntan.

satsa på att tävla, så ska du se att det tar sig;)
Jag hade siktet inställt på att rida in min 3-åring i våras. Men icke. Blev gravid för ganska precis ett år sedan:laugh:
Vi hade då försökt i lite mer än 1,5 år, och jag tänkte att jag kommer aldrig bli gravid så jag kan lika gärna rida in hästen själv.
Han har fått vänta till nu med att få sin utbildning påbörjad.

kl

Vi fick missfall i september och nu undrar jag om det inte har tagit sig igen!
Fast jag vågar inte hoppas för mycket...
Jag ska ha mens antingen på lördag eller måndag (har ingen rikig koll) och testade igår med ett RFSU testa tidigt, och tittar man i RIKTIGT bra ljus och vinklar det ser man en skugga.
Testade i morse med ett vanligt RFSU och där syns ett tydligare streck.. lika brett som kontrollstrecket men ändå svagt...

Hur stor är sannorlikheten att man får två spökstreck i rad?

Detta var nog inga spökstreck, testade just fetingplus med clearblue!

hoppas bara det går vägen den här gången.

Grattis! Vad roligt! Håller tummarna för er!

Vi försöker som bäst den här helgen så får vi se om det har tagit sig lagom till julafton.:D

*kl*

Och även jag ansluter mig nu till denna tråden - om än några dagar tidigt :D
På tisdag plockar jag ut spiralen, och sen hoppas jag och sambon på ett nyårsunderverk ;)

Dag 21 i cykeln och håret har den senaste veckan blivit fett som fasen! :grin: Efamolen som påverkat, mån tro? Oavsett så är det inte trevligt att få fett hår efter knappt en dag, när man är van att det tar 3-4 dagar. Detta trots att jag inte tvättar håret mer ofta, utan det är lika sällan som alltid.

Sådärja, där kom mensen. Nu börjar jag få bättre hum om cykellängd åtminstone. Nya friska tag om ett par dagar, så får vi se när bebis tycker det är dags att bli till. :)

Vi får också försöka igen, börjar fundera på om jag skulle prova något extra, typ Efamol, tänkte avvakta tills senare i vår. Blir jag gravid nu så blir det lite dålig tajming under hösten, det gör inget så vill ju ha barn! Men om det tog sig lite senare i vår skulle det vara ännu bättre.

Du får gärna berätta om du tycker de fungerar :)
Fett hår läste jag att du tyckte att du fick, det har jag redan så så mycket värre kan det väl inte bli antar jag.

Förra försöket märkte jag ingen skillnad alls, mer än riktigt fett hår då. Denna gången testar jag utan och ser. :)

*kl*

Jag hoppar in lite i tråden, hoppas kunna börja tillverkningen av en liten bebis snart :)

På tisdag ska jag in och ta bort cellförändringar och i samband med det så tar de ut spiralen. Sedan är det bara att hoppas :)

Inne på BIM-4. Har några småsymptom hittills, men inga jag vill tro på än. :p Haft dessa förut, därav att jag håller mig neutral.

Gick över mensen med 5 dagar, hade precis tänkt att nu kanske jag ska testa och så kom den. Försöker att inte bli allt för besviken, men det blir svårare för varje gång som det inte blivit nåt.

Fick en överraskning igår, nämligen mensen som kom 3 dagar "för tidigt". Kände ett rejält hugg i sidan och sen någon halvtimme senare så kom den. Aja, shit happens. Nya tag igen då. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 572
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30