En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

KL

Kissade på en pinne igår och fick värsta chocken att det var två streck=gravid! Jag skulle ju bara testa för att kolla att jag inte var med barn den här månaden heller, så jag kunde fortsätta med min bantningskur. Har varit sen med mensen de sista månaderna av ren stress antar jag för då har det minsann inte varit nåt!

Vi har försökt sedan i maj utan framgång, men tydligen var det dags nu. Om allt fortsätter att gå bra så får vi förhoppningsvis barn i juni 2012. Kära nån, är det nu man ska börja planera vad man ska ha för vagn och boka dagisplats:crazy:

Grattis!!! Vad spännande:laugh: Jag längtar tills jag får göra ett graviditetstest!

Jag sitter och känner efter hela tiden om kroppen känns annorlunda, om brösten börjar bli ömma, om jag mår illa osv :p

Jag plussade igår :eek: Trodde att det skulle ta mycket längre tid.. Slutade med p-pillren i mitten av juli. Sjukt nervös och jätteglad!

KL

Jag har plussat två tester så nu blir det barnmorskan.
Slutade med p-pillerna i slutet på juni och om jag blev gravid vid min ägglossning så är jag inne i vecka 6.
Lyckligare kan ingen vara :bump:

Grattis till dig och din partner!

Vi får börja om från början då jag fick missfall i veckan, hade inte hunnit längre än vecka 7 så jag har inte haft så ont eller behövt åka in akut. Men lite tråkigt är det, hade nästan hunnit vänja mig vid tanken. Men vi försöker igen, funderar mest om man ska följa de allmänna råden att låta det gå en månad eller två innan nästa försök eller om man ska försöka igen direkt. Har hittat flera källor till att det ofta tar sig lättare efter att man fått missfall, när livmodern gör en storrensning. I och med att det var så tidigt så känns det inte som om det är någon hysterisk återhämtning som ska göras. Men jag ska ringa MVC när de har telefontid igen nästa vecka och kolla lite med dem också, hade inte hunnit ringa och anmäla mig som gravid heller.

Tusen tack

*ger en stor kram*
Jag beklagar verkligen men bra att ni vill försöka igen så snabbt som möjligt, man ska aldrig ge upp.
Det låter vettigt att ringa och höra med MVC innan ni försöker igen om ni vill börja lite tidigare och jag hoppas att du blir gravid och får behålla nästa bebis.

Jag hoppas att jag är gravid.. Blev riktigt less men sen chockad när jag såg min liknande mens.. väldigt konstig och trodde jag var sjuk eller något..
Först så kan jag säga att jag fick missfall i vecka 15 med min förra.
Skaffade mig en pojkvän som jag är sambo med sedan snart 2år..
Vi försöker få barn, och jag har aldrg varit känslig i brösten eller huvudvärk existera inte i min värld, sover på nätterna och vaken och pigg på dagarna...

Min mens var 1,5 vecka sen. Jippie!
Började sova lite på dagtid, lika trött som sist jag var gravid..
huvudvärk började komma ibland men snabbt tillbaka igen..Underligt!
Dock kommer de samma dag jag insåg att den var 1,5 vecka sen. Vi hade sex, helt plötsligt kom de något brunt ur min... mus.. Och jag trodde helt seriöst att det var skit.
Blev helt hysterisk och äcklad och de var ju helt konstigt??? BRUNT???? JA!
De kändes som mensverk, men ändå inte samma..
Sen när ja är på toa innan duschen, så blir de istället något rosa???
Jag börjar fundera på vad fan detta är...

Sen efter oron släpper går jag in på internet för att söka om det är någon sjukdom..
Hittade istället på gravid symtomer:

5. Nidationsblödning eller kramp. Cirka åtta dagar efter ägglossningen kan du få en liten blödning, s.k. spotting. Det är en sparsam rosa- eller brunfärgad blödning, ofta i kombination med viss kramp. Spotting kan även förekomma vid den tidpunkt då du skulle haft din mens. Nidationsblödningen inträffar när ägget sjunker in i livmoderslemhinnan.

Mins bröst är redan rätt stora. Kan använda 85 E och D.
Så storleken vet jag inget om den blivit större då jag inte tänkt på de.
Men ömma är de iallafall..

Mensen har nu inte kommit och är 2v sen.
Jag vågar inte göra test, ifall att de skulle visa negativt blir jag nog bara ledsen, eftersom jag känner att ja vill vara lika säker som sist på att jag är gravid.

Obs. Ser inte fram emot ännu ett missfall heller! :(

Usch vad jobbigt det låter, inte kul att vara så orolig. Även om det tar emot så är ju det bästa till och börja med att ta ett grav-test, och sedan gå vidare när man vet vad det säger. Om det känns för jobbigt kan de testa dig på MVC så har du någon att prata om din oro med, samtidigt som du får svaret. Du kanske över huvud taget behöver någon att prata med under din graviditet för att oron inte ska ta överhanden.

Gör ett test, det är enda sättet.

Om du inte är gravid blir du ju inte mer gravid av att vänta. Är du gravid är det väl super att få veta så snart som möjligt? Jag hade blödningar i min graviditet länge så det i sig behöver inte vara tecken på missfall..

Kl

Grattis till er alla som lyckats bli gravida:)
(OBS, långt. Och jag vet inte riktigt vad jag vill med detta? Kanske är det mest bara för att få skriva av mig massor och gå vidare i mitt liv trots den stora längtan efter en liten bäbis.)

Jag trodde aldrig när jag såg denna tråd att jag skulle skriva i den...

Jag nog innerst inne vetat rätt länge att jag vill ha en bäbis till, men förträngt bort tankarna just för att jag vet att jag aldrig mer kommer att bli gravid och få en bäbis till, min sambo vill absolut inte ha fler han tycker att han har tillräckligt många och det
respekterar jag. Jag har länge däremot funderat på sterilisering så att gjort är gjort och det inte går ändra sig. Men min sambo är väldigt emot det:(
Jag vill göra en total uttagning av allt, får inte göra det ifall vi skulle ångra oss och vilja ha fler bäbisar även om han verkligen vet att han är säker på att han inte vill ha fler vilket han säger i nästa andetag.
Men största anledningen är faktiskt för att han är rädd att jag ska tappa sexlusten helt eller få mindre sexlust, sen är det kanske priset på andra platsen.
Jag har nu senaste veckan haft gravkänningar och blev skit rädd för att vara gravid för det sista jag vill är att göra abort. Tänkte först inte säga nått ifall jag inte var gravid men ångrade mig och då sa han bra då få jag längre semerster i 6 år, berättade för honom att det blir ingen bäbis oavsett om jag var gravid eller inte för det blir abort om det skulle vara bäbis i magen. Han tycker lika illa som jag om abort bara så där utan bra anledning... Men tillslut sa han att jag fick göra som jag ville:cry: han kan inte lämna över allt ansvar på mig så han kan döma mig senare för att ha tvingat på honom en bäbis eller för att jag gjort abort. Nu har jag dock gjort gravtest och det var negativt:)
Nu är mitt problem att under dessa jobbiga dagarnaom jag kommit fram till att jag verkligen vill ha en bäbis till, det känns super tungt att veta att det inte blir så. Jag har gråtit idag över allt detta:cry: Min sambo tror att jag vill som han inte alls har en tanke på en till bäbis, fast det är mitt fel då jag sagt att jag absolut inte vill ha fler bäbisar. Vågar inte ens nämna att jag verkligen vill ha en bäbis till nu, han skulle bli arg, besviken och sur på mig... så jag får fösöka tänka på annat och glömma allt om bäbisar:cry:

Man ska ju inte bli arg, ledsen och besviken på sin sambo för att denna är ärlig om en sån sak, alla har rätten att få ändra sig och den biologiska klockan är starkare än man tror!
Du väljer inte heller vad du känner!
Helt ärligt så tycker jag att ni sitter i en omöjlig sits, för du vill ha och han vill inte och det finns inga tips i världen som kommer att ändra det.
Du ska dock inte behöva lida för att du har ändrat dig när du ändå är villig att ge upp den drömmen för honom, det ska han vara JÄVLIGT tacksam för ist.
Det är bättre att i lugn och ro kunna prata ut om det, för mig visar det styrka i förhållandet.
Lycka till iaf

Men klart du ska berätta för hnm att du ändrat dig! Tänk så har han också gjort det :)
Har han inte ändrat sig så får du ta det därifrån...

Halvt kl.

Tack för lite kloka ord som hjälpte mig att reda upp mitt trassel:)

Funderade mycket fram och tillbaka om hur jag skulle och om jag skulle berätta vad jag känner.
Bestämde mig tillslut för att berätta hur jag känner och var väldigt noga med att berätta att jag inte säger det för att på något sätt övertala honom till något han inte vill och hur viktigt det är för mig att båda vill ha bäbis ifall man bestämmer sig för att försöka göra bäbis. Från början blev det helt fel... Han trodde att jag var livrädd för bli gravid och måsta göra abort. När han förstod att det är så jag vill ha bäbis blev han först chocka, jag har alltid sagt att det sista jag vill är att ha en till bäbis. Jag har förträngt känslorna i ca 2 år nu då jag vet att han alltid sagt att blir du gravid så flyttar jag...
Men han fann sig fort och frågade varför och hur det kommer sig när jag alltid låtit så säker på att jag inte velat ha fler barn. När jag förklarat allt fråga han lite om mitt jobb och praktiska saker runt omkring. Sen säger han du måste gå med i a-kassan och åka och ta ut spiralen. Jag som inte ville ha diskution alls utan bara tänkt förklara hur jag känner och respekterar honom helt och gått med på att inte skaffa fler sitter och pysslar lite halvhjärtat då det är tufft att prata om då man redan vet allt eller iaf trodde man visste allt. Jag svara bara nej, vill inte när du inte vill ha en till bäbis. Men vill du verkligen ha en till får jag till svar, du har ju alltid sagt att du inte alls vill och vill sterilisera sig. Det är ju jättekorkat spec när du redan vet att du vill ha barn.
Ja men du vill ju inte och jag vill inte tvinga eller övertala dig. Så fortsätter diskutionen ett tag och slutar med att han försöker övertala mig istället...
Jag vill inte att han ska gå med på det bara för att jag vill det utan för att han vill ha en bäbis till.

Oj så långt det blev... Skulle ju bara berätta att vi kommit framtill att börja försöka så fort spiralen är ute.

Tänk vad bra det kan bli om man bara vågar öppna sig för sin partner och säga vad man egentligen tycker;)

Även om han inte velat så är det väl bättre att han vet hur du känner än att du går och ljuger för honom "varje dag".

Det gäller ju allt, man ska inte tiga och lida för att man tror att det gör ens partner glad, i de flesta fall så går det ju att göra båda glada.

Vi har ett rätt ok förhållande och kan prata om allt i princip i vanliga fall:)
Förstår mig inte på mig själv just när det gäller detta att jag blev så feg och fjantig, jag är rätt duktig på att säga vad jag tycker på gott och ont. Jag har väldigt svårt att hålla saker inom mig om jag tycker något eller får skit från nån.
Kanske är det så enkelt att när orden väl är sagda blir det mer påtagligt och svårare att tränga undan längtan efter ett litet barn till. har ju ljugit för mig själv och intalat mig alla nackdelar med 4 barn i nästan 2 år:-/

Imorgon blir det att plocka ut spiralen, men jag är grymt nervös. Sambon skulle gärna få vara med om han kunde.
Nån som kan svara på hur ont det gör? Kommer ärligt talat inte ihåg det, tror det är mer än 7 år sedan jag plockade ut en spiral sist. Behöver man premedicinera sig en timme före som dom rekomenderar före insättning? Tänkte på Alvedon eller ipren.

Jag kännde ingenting när den togs ut. Utan bm sa nu är den ute, jaha ok tänkte jag då. Iofs hade min bara suttit inne i en ca 4 mån men det ska väll inte vara någon skillnad!

Jag tog ut spiralen tisdag den 2 nov och det gjorde inte ont alls som tur var.
Fast med chockad blev jag nog när jag bara på skoj kollade äl test och Stickan visade att jag hade äl. Nu är det bara vänta och se vad som händer framöver, hur många månader det kommer att ta innan jag blir gravid:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 572
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar