IrishHarmony
Trådstartare
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida
hej, då håller vi tummarna
jag var utomlands i början av min graviditet, v 13-v15 (2veckor) i grekland, det ända min barnmorska sa till mig var att vara noga med mat,vatten osv samt att inte sola magen i direkt solljus för mkt,(gärna med någon på magen ,typ en sarong eller liknande) och även att man är noga med att smörja in sig och extra hög solfaktor på magen
Update
gjorde ett test förra helgen som var klart negativt, men har ännu inte fått mensen... Har typ som mensvärk idag, men än har den inte kommit. Har även haft riktigt ont i brösten sista veckan och det brukar jag inte ha så nu är mina hjärnspöken i full gång. Försöker att intala mig att mensen är sen för att jag spänner mig, vill inte hoppas riktigt ännu. Idag fick jag även veta att en bekant är i v 12, så nu är längtan ännu större!
En fråga ni kanske vet svaret på förresten! Jag och sambon har bokat en resa till värmen i slutet av september, men är det något jag ska tänka på inför det? Om det nu har tagit sig, eller gör det nästa månad vill säga
hej, då håller vi tummarna
jag var utomlands i början av min graviditet, v 13-v15 (2veckor) i grekland, det ända min barnmorska sa till mig var att vara noga med mat,vatten osv samt att inte sola magen i direkt solljus för mkt,(gärna med någon på magen ,typ en sarong eller liknande) och även att man är noga med att smörja in sig och extra hög solfaktor på magen