En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Fast när man slutar med ppiller så kan kroppen reagera på olika sätt, det kan ta ett tag innan den är som "vanligt". Så jag har is i magen i ung 6 månader efter ett ppillerstopp, då det är den längsta tiden det har tagit för min kropp att komma in i sina vanliga cykler igen. Men börjar man försöka göra bebis under den tiden kan jag tänka mig att man kanske blir lite mer nipprig och tolkar minsta lilla tecken... Eller det kanske man kan konstatera som allmänt känt ;)

Visst är det väldigt vanligt att det är så, dock har jag haft min pillermens i augusti o sedan riklig mens i september o oktober. Så jag känner väl att jag har liiite anledning att va liiite nipprig :p

För övrigt dag 44 på cykeln idag :D

Fast för mig har det också varit som vanlig mens men att cyklerna inte är regelbundna.
Nu har jag inte läst så noga, men du har väl tagit ett test? :)

Här svänger känslorna rejält kan jag säga...

Jobbar på en fabrik här i stan o inatt var det dags för nattskift. Har ju haft som en klumpkänsla i halsen i typ två veckor, känns nästan som att man har en hårboll eller nåt.
Men inatt vart det värre, höll på att avlida av alla lukter o tillslut stod jag inte ut längre utan kräktes, två gånger.
Tog det sista testet jag hade hemma när jag vaknade imorse, vilket såklart var negativt.

Jag börjar faktiskt känna mig lite orolig att nåt är tokigt med mig, hjälper inte att folk säger ditten o datten, jag känner min kropp o nåt är inte som det ska. Tror verkligen inte det är nån bäbis i magen längre...

Ojdå det där låter ju inte alls särskilt kul. :/
Jag antar att testet du menar är ett grav test... du kanske ska ringa VC och boka en tid?

ja precis, grav-test menade jag såklart :)

har varit i kontakt med VC som skickade mig vidare till gyn. Hon tyckte att jag ska avvakta i två veckor (:crazy::grin:) o sedan ta ett nytt test. Symtomen jag har är ju tydligen ganska tydliga, men som man vet så är det ju konstaterat att kroppen kan spela en elaka spratt. Får jag inte ett positivt test då ska jag höra av mig o boka tid för undersökning.

Men det kändes ivarjefall betryggande att inget lät onormalt eller konstigt, än så länge, utan jag får helt enkelt ha is i magen!

ja precis, grav-test menade jag såklart :)

har varit i kontakt med VC som skickade mig vidare till gyn. Hon tyckte att jag ska avvakta i två veckor (:crazy::grin:) o sedan ta ett nytt test. Symtomen jag har är ju tydligen ganska tydliga, men som man vet så är det ju konstaterat att kroppen kan spela en elaka spratt. Får jag inte ett positivt test då ska jag höra av mig o boka tid för undersökning.

Men det kändes ivarjefall betryggande att inget lät onormalt eller konstigt, än så länge, utan jag får helt enkelt ha is i magen!

Vad jobbigt att vänta så länge. Tycker att dom kunde ha tagit in dig direkt och tagit ett blodprov istället.

Mjo, att vänta är väl inte min starkaste sida :grin:

Men jag är mest ganska lättad över att de inte blev oroliga, självklart hade det varit skönt att få göra ett blodprov nu, men samtidigt vet man ju att de inte gör det i första taget. De sa ju som sagt att kommer varken mens eller ett positivt test om två veckor så får jag komma o göra nån slags undersökning :)

Jag antar att de gör ett VUL och kollar om de kan hitta en bebbe såfall. Så, det kan vara en ide att ta med karln om han också vill se knyttet vid en ev grav.:idea:

Ja jag antar också att det är ett VUL det handlar om isåfall :)

Men två veckor, kommer ju va inne på typ dag 60 i cykeln o om jag mot förmodan skulle va gravid så är jag isåfall inne i typ vecka 10 :o (med stor reservation för hastig felräkning)
O hur ska man få tiden att gå i två veckor!? Åååh jag är verkligen inte bra på vänta. Alls...är väl tur att man inte har nåt val...sen att det kanske slinter in nåt litet test om en vecka kan ju inte skada ivarjefall, haha

Och ja, karln kommer absolut vara med om vi åker dit :)

*KL*

ÄL+13 idag och tuttarna fortsätter ömma och växa. Ömheten har blivit värre. Molvärk har jag väldigt lite utav faktiskt. Sen har jag en molande värk i höger höft sedan 1 dygn tillbaka.. Riktigt obehagligt faktiskt. :crazy: Blir nog ett test imorgon bitti, så får vi se vad det visar.

Testet speglar då inte vad jag känner i kroppen... Tvärblankt. :grin:

Usch, vad tråkigt. När man tror sig känna att nu, nu är det på riktigt... Så visar det noll :/

Jag har nu gåt 4 dagar utan mens, sen jag skulle haft min mens. Försöker ha is i magen, vet att det kan dröja innan den kommer..
Det tråkiga är att jag känner ju aldrig när den är på ingång, aldrig mensvärk, känner heller aldrig när ÄL är.. :/

Nog är det surt alltid när man verkligen har den där känslan att det gick vägen och så har man helt fel... Här verkar mensen vara på intågande, har rosa flytningar, mensvärk och den där känslan i underlivet. Så det lär väl rinna till när som helst. Då står undersökning av äggledare+livmodern på schemat härnäst då..

Trist!

Här är mensen 5 dagar sen, inget plus och inga eg känningar på att det är någonting eg, mer än hoppet... Nåja, någonting av det borde ju förändras snart tycker man.

och här kom mensen tillslut :grin:

skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite besviken efter alla "känningar", men eftersom det faktiskt bara var vårat första försök så är jag såklart inte nedslagen :)

Nu blir det att räkna dagar o hoppas på lite kortare cyklar i framtiden, blir så väldigt lång väntan annars :crazy::p

Säg inte det... jag har 30-36 dgr/cykel och jag blev gravid på första respektive andra försöket! :o

Säger bara en sak. sexa varje dag . Ägglossningstester är till för dom som inte orkar/har lust/vill ligga varje dag ;) så gunga på bara :D

Har du en iphone? Det finns en app som heter period tracker som håller koll på ÄL och fertilitet.. tänker så det blir lättare att planera ;)
Jo jag använder just P Tracker men jag hade ju ingen aning om ifall deras uträkning stämde med min ägglossning. Nu har jag börjat lära känna min kropp, plus att jag verkar vara ganska standard, så nu behöver jag nog inte äl-stickor mer.
Säger bara en sak. sexa varje dag . Ägglossningstester är till för dom som inte orkar/har lust/vill ligga varje dag ;) så gunga på bara :D
Eller som inte kan.

/2010, särbo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.