En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har ju ingen ägglossning som det är nu, så ska få hjälp nu, till en början med tabletter..

Bra att det finns hjälp att få om det skulle vara så. Hur länge försökte du "hitta" ägglossningen innan du sökte hjälp?

*knappen*

Pga sjukdom och plugg och jobb och det ena med det tredje missade vi troligtvis äl med en eller två dagar nu i december (om jag ens hade någon - såg inga lika tydliga tecken som det har varit förut). Men men, det är inte mycket att göra åt. På't igen bara :p Tog det sig inte (minimal chans) är det jag som dricker skumpa på nyår! :D

Jo, jag tänker lite samma! Bör få veta om första försöket (trots allt) gav utdelning nånstans i mellandagarna, så julen blir det till att vara smygnykterist, och sen party på nyår då, av ena eller andra slaget...

Har försökt lära känna min kropp denna månad, men blir inte så klok av det. Testat med ägglossningsstickor från dag 9 till dag 17 efter mens, men inte fått nåt positivt. Första dagarna var det ett svagt streck men mycket svagare än kontrollstrecket. Dag 13 lite tydligare men fortfarande klart svagare än kontrollstreck, och efter det har det varit i stort sett blankt. Har från dag 12 haft lite "ägglossningsflytningar"(genomskinliga trådbildande) om jag nu inte misstar mig på cocktailen av vanliga flytningar/sperma/kåtvätska.
Känns som att det snart inte är så stor idé att testa mer för denna gång, men blir rätt orolig för att jag kanske inte har nån ägglossning överhuvudtaget. Hoppas att jag bara råkat testa vid fel tidpunkt.

Jag testade också med ägglossningsstickor förut, men blev inte heller klok på dem. Lyckades aldrig få några starka streck öht och började också tveka på om jag hade någon ÄL överhuvudtaget. Nu är jag gravid i vecka 33, så det gick ju bra iaf, så ge inte upp hoppet. :laugh:

Har försökt lära känna min kropp denna månad, men blir inte så klok av det. Testat med ägglossningsstickor från dag 9 till dag 17 efter mens, men inte fått nåt positivt. Första dagarna var det ett svagt streck men mycket svagare än kontrollstrecket. Dag 13 lite tydligare men fortfarande klart svagare än kontrollstreck, och efter det har det varit i stort sett blankt. Har från dag 12 haft lite "ägglossningsflytningar"(genomskinliga trådbildande) om jag nu inte misstar mig på cocktailen av vanliga flytningar/sperma/kåtvätska.
Känns som att det snart inte är så stor idé att testa mer för denna gång, men blir rätt orolig för att jag kanske inte har nån ägglossning överhuvudtaget. Hoppas att jag bara råkat testa vid fel tidpunkt.

Hur ofta och när testade du? Första gångerna jag testade så fick jag aldrig positivt, då jag till en början testade en gång om dagen på tidig eftermiddag. Men när jag sen började testa 2 gånger om dagen och ibland på tidpunkter som vissa bruksanvisningar avråder ifrån, så har jag fått positivt ett par gånger. Sen har ju tempen visat på ägglossning även de gånger som testerna inte visat.

Jag testade en gång om dan, runt 16-18-tiden. Nästa månad ska jag försöka göra det 2-3 ggr om dan i stället. Men det är rätt besvärligt tycker jag med de testregler som står. Inte använda morgonurin, inte testa efter 20, inte ha kissat på 4 timmar och inte ha druckit för mycket... okej om man hade bara gått hemma hela dagarna, men när man är ute och flänger, rider, simmar, jobbar galna tider så att man behöver sova middag, och blir extra kissnödig av att det är kallt ute, då blir det lite besvärligt att tajma in det tycker jag. Kan tänka mig att just min extrema (icke-)dynsrytm denna period kan ha fuckat upp hormonerna lite, då jag t.ex. gått upp fyra på natten och jobbat, och sen sovit några timmar till på eftermiddan.

Funderar på att testa temp-metoden också, men undrar om den metoden fungerar med oregelbunden arbetstid. Ibland vaknar jag fyra på morgonen, ibland går jag och lägger mig den tiden...

Skönt att höra att fler varit med om att stickorna inte funkat i alla fall, så det inte måste betyda att det är nåt fel på en.

Hade jag bara följt testanvisningarna hade jag nog knappt fått positivt alls. De allra tydligaste positiva testen har jag fått kl 23:30 ena gången och en annan gång så gott som positivt (yttepytte nyansskillnad) vid 05:30 för att få tokpositivt vid 15 samma dag.

Sen vad gäller tempningen så är det nog inte aktuellt med tanke på dina arbetstider nej, eftersom den ska tas samma tid varje dag och innan man kliver ur sängen efter minst 3 timmars sammanhängande sömn.

Okej. Tack för tips! Jag ska ta och kosta på mig ett rejält lass stickor till nästa månad och testa vid olika tidpunkter i stället så får vi väl se om jag prickar in nåt. Stickorna känns väl inte helt nödvändiga för att tajma själva barnagörandet då vi ändå med marginal kör på varannan dag under den period äl borde komma men hade varit skönt att veta ATT jag får ägglossning, och ungefär var i cykeln den brukar dyka upp.

tips: Ebay!

Du får hur många som helst till ingen peng alls (minns inte vad jag betalade för de testerna men grav testerna betalde jag 12 kr för 10 st... - och de visade plus lika tidigt som de andra "riktiga" gravtesterna jag tog, dvs 5 dagar innan BIM.)

Nu går jag väl mest bara och väntar på BIM, för att se om den inre känslan stämmer eller om förnuftet har rätt som vanligt på den punkten.. Ingen direkt molvärk, bara en konstig känsla på högra sidan som jag inte känner igen. Tuttarna muppar sig som vanligt, men den här gången kan jag inte förutspå hur de beter sig. I vanliga fall när de gör såhär brukar det kännas, men inte nu. Sen har jag haft som "skav" de två senaste gångerna vi varit intima. Inget jag känner igen.. Men men, varför skulle det inte kunna vara kroppen som luras precis som vanligt. :cool:

Aja, god jul på er tjejer!

Känslan stämde visst den här gången! Inget superdupertydligt streck, men jag är bara på ÄL+11! Tempen ligger fortfarande strax under 37 och det gör den i princip aldrig annars. Hade egentligen tänkt testa på BIM eller nyårsafton, men fick ett infall att testa idag ändå och var helt inställd på neg. Men för en gångs skull är jag glad över att ha fel! :D

file.php

Wow vad roligt att höra! Grattis till dig och mannen!

Tusen tack. Bara längtar tills det är dags att väcka maken också. Och vilken grej att få berätta för våra familjer på nyårsafton. Första barnbarnet för både våra familjer! :love:

Men vad roligt! Jag har följt dig länge och hoppats för varje gång! Superdupergrattis!

Vilken härlig försenad julklapp :laugh:

Stort grattis!

Grattis!! Jag tänkte skriva att jag också hade skav i början vid sex, men ville inte säga något ifall det inte tagit sig.

:bump::banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar