En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Stort grattis! Jag gar tittat in i tråden mest för att få se hur det gått för dig :) hoppas fröet bestämmer sig för att stanna kvar och allt nu när du äntligen lyckats! :) fast å andra sidan, nu har du ju lyckats en gång så nu är ni ju på gång!

Jag blev helt glad på riktigt nu ju! Tack för att du gjorde min morgon! Hoppas att kunna följa dig i sommar- /höstföräldrar 2013 sen!

Tusen tack (Calazirya också)! :D Än så länge hänger bebis kvar i alla fall och har nyligen gett mig illamående. Den biten hade jag dock gärna sluppit. :grin:

Åh, snälla, kan ni hjälpa mig? :)

Jag är ju ny på det med äl-test. Har gjort på sticka. Har idag fått två streck, men t-strecket är något starkare än C-strecket. Om jag förstår de rätt ska dem vara lika starka, eller C-strecket ska vara starkare?

Kan de vara så att de iaf är på gång? Är på dag 11 idag.

Strecken ska vara lika starka eller så ska teststrecket (dvs det närmast den delen man doppar) vara starkare än kontrollstrecket.

Exempelvis såhär, positivt dag 14 och neg dag 15.
201212273_zpse338fbeb.jpg

Grattis Zvinto!

*kl*
Här är de skumt :/
Har gått 5 dagar över tiden, tog Clear Blues digitala som visade negativt idag..
Iofs så plussade jag förra månaden men dagen efter kom det en lliten blödning under 4 dagar.
Inte alls så som min mens brukar vara då de brukar vara en del och mensvärk på det.
Min mens är aldrig sen kommer alltid på beräknad dag.
Fick missfall i Augusti i 12e veckan.

Suck de här känns inge vidare alls :(

Hur går de för er? :)
Jag trodde att det tagit sig här eftersom jag var två dagar över tiden (men fortfarande inom normalintervallet för min cykel), men precis när jag hade doppat stickan och lagt den för att vänta på resultatet så dök ju mensen upp. Surt.

Usch vad surt!

Jag HOPPAS på att jag haft ägglossning nu. Igår vid samlag var jag riktigt öm, på tappen typ. Efteråt blev jag extremt illamående och hade riktig molvärk i nedre delen av magen..!
Gjorde äl-test i morse(som man inte skulle.....), där båda sträcken är starka. Så jag hoppas att det är släppt nu!
Eftersom jag har ätit Pergotime, så tror jag det var därför jag blev så illamående, för det blev en "chock" för kroppen med ÄL, eftersom jag inte haft de innan..! :)

Jag verkar också ha ägglossning nu! För första gången ett positivt svar på äl-stickan igår eftermiddag. Tydligt dessutom med klart starkare teststreck än kontrollstreck. Jag är på dag 21 så det är sent i cykeln och det skumma är att jag redan från dag 13 hade tydliga äl-flytningar (genomskinliga hala trådbildande) och en liten blödning (ej blod men bruna/rosa flytningar) som varade några dagar. Just nu är flytningarna mer våta, och lite blandat genomskinliga och mjölkiga. Jag har haft snabbt övergående knivkramper i magen nu på morgonen som jag ibland kunnat känna och tror är ägglossningen.
Men vad var det då för blödning jag hade förra veckan? Borde jag kolla upp mig?

Hade sagt till killen igår morse att det var "sista knullet" nu för denna gång, när jag sen berättade för honom att jag fått positivt på äl-stickan sa han "jag hade ändå tänkt föreslå att vi skulle köra på lite längre för säkerhets skull... du är ju så långsam och seg av dig så..." Tack för den.:p

Min första graviditet upptäckte jag när det plötsligt blev ett streck på ÄL-stickorna igen fastän det var sent i cykeln... :)

Oj! Nej, ge mig inga såna förhoppningar nu! ;) Men jag är glad nog av att äntligen få en positiv äl-sticka efter allt detta testande. Sen om jag har krångliga cyklar som gör att det kommer ta tid att få till det är en sak, det är skönt att veta att jag iallafall verkar ha ägglossning.

Ja, ÄL är ju ett steg i rätt riktning! Och skulle sen strecket vara kvar om ett par dagar så kan du ju börja överväga alternativ 2. :)
Lycka till! Hoppas att det går vägen snart!

KL

Brukar titta i den här tråden med jämna mellanrum då mitt barnsug är stort men jag och sambon får inte skaffa barn än pga mina mediciner/sjukdom.
Idag har vi dock pratat med läkaren om framtiden och förhoppningsvis kan vi börja försöka i april/maj nästa år. Längtar!!

Åh vad roligt! Grattis!

Jag är också en sån som tittar in här med jämna mellanrum. Längtar efter nummer två men det passar inte just nu så vi får längta och drömma ett tag till :) och njuta av vår lilla goa dotter med så klart!

*kl*

Jaha...här får jag hoppa in då! Konstaterad endmetrios, opererad, medicinerad osv osv osv och nu väntar vi på utredning o sen ivf under våren :) känns skönt att det är på gång iaf!

En kompis till mig har det, hon opererades förra våren och eftersom de skulle ta så lång tid att bli gravid så satte de igång verkstaden direkt... eg passade det inte så bra med barn just då eftersom hon precis fått nytt jobb osv.. men det skulle ju inte ta sig.. tji fick dem, på första försöket tog det sig och nu har hon 1½ månad kvar till BF. :)

Hoppas det går lika bra för er och att ni slipper vänta så länge :)

När jag opererade bort blindtarmen hittades en endometrios cysta under den som de tog bort samtidigt. De såg inget annat dock, så jag hade ingen utbredd endometrios och de tyckte inte att jag skulle betrakta mig som en endometriospatient, men det sägs ju att det inte försvinner av sig självt och att det är kroniskt så jag vet inte hur jag ska tänka. Har inga symtom dock och inga fler cystor har upptäckts efteråt, men de är ju svåra att se utan titthål så...

Hur som. Jag har blivit gravid på första försöket alla tre gånger jag har velat bli gravid, så det behöver inte innebära att det blir svårt att bli gravid, även om jag har förstått att det är vanligt.

Svar till båda :)

Jag har försökt bli gravid naturligt i drygt tre år, både med mediciner som ska underlätta och utan, och med två olika karlar ;) så jag tillhör tyvärr inte kategorien som det går lätt för. Ena äggledaren är ur funktion o den andra sitter det två cystor vid som dom inte vill ta bort med risk för att skada även den så jag inte har nån fungerande. Så har tyvärr rätt mkt problem med min endometrios, ont o svårt att bli med barn

Följt denna tråd och andra inne på föräldrar sidan också ett tag och får nu kanske vara med på ett hörn:) ni tjejer som försöker och lyckats bli med barn vad hade ni för skydd innan? Ni som käkat piller hur lång tid tog det för er innan det tog sig? Slutade med mina för 2 månader sen,efter 1.5 månad kom något mens liknande(brukar ha floder med ont i magen,nu va det inget sånt alls) var det ens mens? men man brukar ju inte blöda utan anledning liksom :S ..2 veckor veckor efter denna lilla 3 dagars"mens" nu har ja haft ont i magen(typ som svag mensvärk) men är inte gravid,får inga utslag på äl stickor heller..känner inte alls kroppen :S käkat p-piller i 8 år så den har ju fått sin hormondos så att säga..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar