En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det är alltså den dagen du "ska få mens" fast eftersom man vill att den ska utebli pga önskad graviditet så beräknar man att.. Inte få den ;)

Inte allti lätt att förstå me alla uttryck och förkortningar hehe :) Testat själv me äl stickor ett tag till o från nu i nån månad,och nu gjort det varje dag i en vecka pga lite molvärk o strecket blev starkare igår och förigår men aldrig liksom lika starkt som kontrollstrecket hmm ingen aning om ja hade nån äl eller om det bara va nåt skumt..får kalendra och se va som händer,svårt när man inte känner sin kropp :S

Hehe du är inte ensam om det;) också varit inne på föräldrasidorna mkt och läst och funderat på hur det skulle kännas att väl själv tillhöra den glada skaran som väntar tillökning:p
när skulle ni börja?

*kl*

Här funderar vi på hur vi ska göra. Hade två MA under hösten och har blivit lovad en utredning (om än inte så omfattande som man gör efter 3 MF). Den kommer förhoppningsvis göras under mars men det kan bli senare...

Vi är verkligen jättesugna på att försöka igen efter nästa mens men vet inte riktigt. Läkaren menade att det inte finns något som hindrar oss att försöka igen i väntan på utredning, det enda som avgör det är om vi orkar ett ev MF till...

Så nu försöker jag fundera ut om jag vill vänta eller inte. Visserligen bara en månads väntan men just nu känns det lååångt ;)

Jobbigt med MF:( men skönt iaf att ni fick undersökning! :) ni har inga barn sen förut?
man blir ju grymt otålig när man ska vänta hehe vill ju att det ska ske helst igår:p
Hoppas det går bra för er!

Min man har barn sedan tidigare men inte jag. Så han kan ju uppenbarligen producera ;)

Jätteskönt med utredning även om jag hade hoppats att jag skulle få göra en stor utredning på en gång. Den första läkaren tyckte det när jag fick det andra missfallet bekräftat men när jag var inne för skrapning ändrade den läkaren det till en liten undersökning :(

Hehe du är inte ensam om det;) också varit inne på föräldrasidorna mkt och läst och funderat på hur det skulle kännas att väl själv tillhöra den glada skaran som väntar tillökning:p
när skulle ni börja?

Inte förrän i april 2014, ett helt år kvar :(.
Själv då, har ni några planer?

hemlig: då har du långt kvar innan ni börjar då :( trist att vänta om man vill börja direkt! varför väntar ni ett helt år till då? om man får va så nyfiken hehe ;)
vi skulle egentligen ha väntat tills i vår typ innan vi drog igång men la piller på hyllan i slutet av november,tänkte att det tar ju sin lilla tid innan kroppen kommer igång efter alla år me piller så tar säkert ett tag för oss..sen är man ju allti lite orolig för att det ska vara svårt och så. Tur gubben min är positiviteten själv och säger att detta fixar vi oavsett tiden :D

Mirtai : Då har ni som oss då,gubbben min har en nästan vuxen(19år) dotter sen tidigare men jag har inga egna,vi har ju lite åldersskillnad mellan oss hehe..men då vet man ju att han fungerar så bara hoppas att vi funkar tillsammans också! Man har ju fått höra en massa grejer som gjort att man blivit lite orolig :( att det ska vara så svårt efter piller,att man inte ska passa ihop kemiskt osv..men man lär ju försöka tänka positivt :P

Visst är det jobbigt! Vi glädjer oss åt (försöker iaf) att vi kan bli gravida, och det utan några som helst problem. Nu ska jag bara lyckas behålla det också...

Hoppas ni får ut nåt bra av undersökningen då! :)
Har en kompis som väntar barn nu och hon berätta om en stackars tjej som hade lätt för att bli med barn men pga någon hormonrubbning så kunde hon inte behålla barnen i magen någon längre stund,fått mf i v 18-20 :( snacka om att man tyckte synd om henne.De hade tydligen vägrat henne undersökning på sjukhuset när hon hade fått flera mf i tidigt stadium så kanon att de inte ignorerar er! :)

fy vad hemskt! Framförallt när det gått så långt också! Vårt första MA upptäcktes i vecka 11 (11+0) och det var jättejobbigt, mycket eftersom de där första 12 veckorna snart skulle vara slut och vi hade planerat hur vi skulle berätta det för barnen osv... Bägge graviditeterna har avstannat runt vecka 6.

Det som ska utredas nu är om det finns några sjukdomar som kan upptäckas via blodprov. Sedan kan man gå vidare och undersöka livmodern osv för att se om det ser ut som det ska. Egentligen sker det efter 3 MF men vi får göra det redan efter två, så det är jättebra! Har överlag bara jättepositiva erfarenheter av kvinnokliniken här uppe! :)

*Gotlandsrusset*: Håller tummarna att det ska bli positivt! Lyckas du låta bli att testa dig? ;)

Åh! Jobbigt :( hoppas ni får reda på vad det är som gör att det blir så :(

Ja, jag tänker testa när jag gått förbi BM. Det testet jag köpt går ta fyra dagar innan BM men ska försöka vänta!

Vart bor du nånstans då Mirtai? :) Hoppas som sagt ni får bra besked från undersökningen! när ska ni börja me de?

var iväg till barnmorska själv idag dock bara för cellprovs tagning,allti lite läskit att sitta där me bena i vädret ganska utsatt men himlans trevlig barnmorska ja fick! :) skönt med någon som förstår att man kanske känner sig lite obekväm i gyn stolen och inte bara går på om att man är fånig som de gjorde på ungdomsmottagningen när man va yngre :S

Gotlandsrusset : Förstår att de är svårt att inte tänka på det! :P men lika bra o hålla sig kanske så slipper man bli så dubbelt besviken hehe..

Jag har en sjukdom som precis börjat hållas i schakt och går på mediciner som man inte får ta när man är gravid. Måste ta dem i ett år innan vi vågar avbryta och byta mot lite sämre för mig men som ett foster klarar.
Därav väntan.

Ja, känner att blir det så blir det och bästa sättet att märka det på är ju utebliven mens :)

Vilken aktivitet här är nu, kul!

Jag är på BIM +4 idag, o ingen mens i sikte. Har ont i magen, är lättirriterad, ont i brösten.. Men nej, inget plussande här inte... Det är väl bara kroppen som jävlas, igen! :(

Är ju så himla lätt att bli skengravid hehe så grymt irriterande att kroppen spelar en spratt på detta vis när man hoppas och ser fram mot att symptomen ska vara riktiga! :P

hemlig: Jahaja lät ju som att det är bra och vänta då tills din sjukdom blir bättre så du inte riskerar råka ut för något när du väl blir gravid :)

här händer inte mkt,tycker ja har lite molande värk i magen men eftersom jag inte har koll på BIM lr sådant på mig själv så bara att vänta och se :S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar