En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
n

Jo jag får göra de. Hoppas dock att jag inte gåt upp 30 kg som förra gången, visserligen hade jag gått ner 16 kg 8 Tim efter förlossningen:D Så om jag motionerar mer än förra gången o äter mindre godis så kanske jag klarar mig :laugh:

Men nu hoppas jag detta går vägen :)

Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

30 kg e ju inte att leka med :-o men tur att förlossningen e ju en snabb bantning ;-) fasar för att gå upp dessa gravidkilon dock då ja redan bär på en del övervikt :-S

JA!!:banana

Cb:s test visade ett STARKT pluss! Otroligt. Vi har haft oskyddat sex så länge o flera gånger runt misstänkt äl men inte blivit gravida, o nu när vi bestämt oss för att.försöka på riktigt så går de på första försöket, de trodde jag aldrig eftersom vi hade många odds mot oss (bla jag överviktig) men sex varannan dag under äl hjälpte tydligen.
Dock kom de lite olägligt då jag tänkt gå ner i vikt o hade inte räknat med att bli gravid så fort :)
Fast bara för att man blir gravid så betyder det ju inte att du inte kan ta tag i vikten. Äta nyttigare och röra sig mer är ju alltid bra :)
Svältdieter och sånt skit bör man ju dock strunta i :p

Sv: n

Grattis!!!!! Lite avundsjuk är jag allt ;) själv är jag på BIM +1. Har ju testat negativt så väntar bara på mensen. Men än så länge inget.

Med första barnet testade jag negativt dagen innan BIM och positivt två dagar senare. Med andra barnet plussade jag redan fyra dagar innan BIM, och nu med tredje barnet testade jag negativt dagen innan Bim, och på BIM men positivt dagen efter (svagt). Så så kan det vara :) Alla gånger var jag dock 100% säker på att jag var gravid även när jag fick negativt resultat.

Lycka till, hoppas att du får ett plus snart!

Grattis!

:)

Vikten kan du ta tag i sen. Ät nyttigt bara ;) medan du och bäbis tar näring gemensamt.

Men att gå ner massor när man väl är gravid är inte jättebra, det frigörs miljögifter och sådant som man inte vill dela med sig av!

Fast har jag inte fel så ligger sånt inbäddat i fetreserverna = så länge man inte gå hungrig/hårdbantar så borde det inte frigöras - bara förbrännas? (och jag tror inte det frigörs i kroppen på samma sätt när det förbränns som det gör när kroppen börjar använda fetreserverna för att "överleva" )

(och dessutom, jag har ju inte sagt något om att gå ner massor, jag föreslog att äta nyttigare och röra lite mer på sig. Ingen hårdbantning alltså )

Jag har den känslan med, men vill inte bli besviken igen så förbereder mig på att mensen dyker upp. Men får jag den inte de i helgen så blir det nytt test :)

Det var bara en liten liten pekpinne.

Jag har 25 jag gärna skulle bli av med men det måste ske innan ev graviditet. Samtidigt som för tuff nedgång stör hormoner. Knepigt är det!

Mensen kom på BIM +6 här :(.
Ska ta Pergotime imorgon o 5 dagar framåt, andra månaden nu. Håll tummarna!

Jag har hållit på med pergotime i 2½ år utan resultat innan läkaren sa typ att vid min ålder så är det i princip omöjligt att bli med barn på pergotime! Sjyst eller hur? :devil: :mad:
Sista omgången nu. Ägglossning var sista helgen i januari, cykel med pergotime som varierar mellan 16-46 dagar.

Grattis till er som har fått plus!
Mensen kom på BIM +6 här :(.
Ska ta Pergotime imorgon o 5 dagar framåt, andra månaden nu. Håll tummarna!
Nej vad tråkigt! Hoppas det går bättre den här gången.
Jag har hållit på med pergotime i 2½ år utan resultat innan läkaren sa typ att vid min ålder så är det i princip omöjligt att bli med barn på pergotime! Sjyst eller hur? :devil: :mad:
Sista omgången nu. Ägglossning var sista helgen i januari, cykel med pergotime som varierar mellan 16-46 dagar.
Men vad konstigt! Är det samma läkare som sagt åt dig att använda Pergotime som nu säger att det inte är optimalt för någon i din ålder? Himla konstigt isåfall.

*knapp*
Jag kunde ju såklart inte hålla mig utan köpte ett tidigttest som jag tog i morse. Solklart negativt. Jag har varit ganska normal senaste två dagarna, men nu på kvällen blev jag yrslig helt utan orsak. Dock börjar jag tro på skengravid/bara konstig-teorin. Minst besvikelse så, om mensj*veln kommer på fredag.

*kl*

Idag kom det en kallelse till undersökning för att se om de kan hitta någon anledning till missfallen. Blev nästan en hel månad tidigare än jag trodde! :)

Nu ska jag bara hinna med att lämna blodprov också, inte helt lätt när kallelsen kommer 14 dagar före läkarbesöket och blodprovet ska lämnas minst en vecka innan det...

Irriterande, för hade de varit noggrann osv ifrån början och ärliga så hade man kanske sluppit den här känslomässiga bergodalbanan som det blir med pergotime och all väntan.

*kl

O här hemma börjar hjärnspökena komma igång igen...min förra menscykel var endast 34 dagar, hann inte ens börja tänka efter innan mensen kom (föregående cykel var på 44). Nu är jag på dag 44 igen o tankarna kommer som ett brev på posten :grin:

Har inte lika mycket "gravidsymptom" som första gången, däremot de som finns är desto kraftigare, såsom extrem trötthet, har så kallat "runnit till" därnere och jag brukar inte ha flytningar + att jag de senaste dagarna har haft ganska rejält ont i ryggslutet.
Nån som vet om dessa kan vara symptom på nåt annat?

Har inte tagit grav.test än, tänkte vänta tills efter helgen om inte tant röd dyker upp...

Senast ändrad:

du har ganska lika symptom som jag då,har också "runnit till"(vilket lustigt men väldigt bra uttryck som stämmer perfekt haha) och haft ont i livmodertrakten till o från varje dag i snart 2 veckor och ryggslutet ibland...trött e jag jämt iofs dock så svårt att säga som ett tecken :P svårt att inte få massa tankar..vore ju skoj me ett plus! man blir ju så otålig och vill att NÅNTING iaf ska hända..antingen mens eller om de verkligen skulle tagit sig redan! trist att gå och vänta och vänta och inte veta när nåt dyker upp :(

Golden Heart: snacka om att hålla inne på infon av läkaren :O kunde väl ha kläckt ur sig det tidigare än efter 2.5 år! finns väl andra medel som antagligen funkar bättre då än pergo?!

Mirtai: va bra att det blev tidigare än tänkt! :D

SpeedyPalle: Trist! :( men nya tag bara då och passa på ligga för fullt ;) sa till min gubbe att bäst du passar på att ligga så mkt du kan och har lust till nu(jodå ja e också sugen jämt så hehe) för sen när man har stor mage e man kanske inte alls e lika pigg till den aktiviteten :P

Första ½ året var även utan några som helst kontroller under pergotime :mad:
Läkaren sa inget och sedan fick jag på ett annat ställe. Gjorde kontroller men inget mera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar