En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vilken dålig stil! :( man tycker ju att det är deras jobb att hålla koll på såna saker! har du fått nå bättre hjälp nudå?

Precis, det är det eviga väntandet man bli galen på, haha!

Kan förresten även lägga till lite lätta humörsvängningar på listan :angel:

Har för övrigt sniffat på min underbara systerdotter idag igen, blir alldeles dåsig o gråtfärdig av hennes doft + att det molde på bra i äggstockarna, haha! Vill ha en egen bäbis nu faktiskt :p

Glad alla hjärtans dag på er allihopa! :love:

lite avis på dig där! :P har aldrig förut direkt längtat efter barn eller sånt där som hör ihop me barn men nu plötsligt sen jag och gubben bestämde oss för att köra på så har man ändrat sig helt typ,ser bebisar,gravida och barnvagnar överallt ;) ser fram emot att vara gravid till o me hehe..vara mammaledig och såna grejer :D

Humörsvängningar = check! haha har dock väldigt pendlande humör hela tiden,beror nog på alla hormoner ja käkat iome p-piller också skulle ja tro..

Glad alla hjärtans dag säger jag me då! :D

Kl
BIM +2 här. Svullen, ont i svank och bröst, andfådd och orkar inte gå lila fort som innan med hunden, små kramper i livmodern, kissar jätte ofta och höll på att kräkas förut.

Börjar tröttna, nu får kroppen bestämma sig!!! Antingen mens nu eller plus!

(Hade tydligen lagt löken i besticklådan för en stund sedan) :D

Tack :love:

En sak till, vet ej om det har med hormonerna att göra men jag mår väldigt bra psykiskt!
Haft ett tufft halvår som slutat med serotoninhämmande medicin men nu, tar halva dosen mot förut och mår vansinnigt bra :D kan det va ett tecken?

När jag och sambon diskuterade min framtida graviditet med min läkare så sa hon att man ofta klarar sig utan sina antidepressiva under en graviditet - pga hormonerna i övrigt.
Håller tummarna att det är det som är fallet för dig!

Åh vad bra! Hoppas jag kan dra ner helt på dem. Äter mina pga ett hemsk sak som jag blev utsatt för förra året, så hoppas jag kan sluta helt sen då :)

hoppas på ett pls för dig då! håller tummarna! :D
du beskrev ju precis mina symptom fast ja vågar inte hoppas på nåt annat än strulande hormoner o kanske mens på g?!tycker som du att nu får kroppen bestämma sig för va som ska ske! tror ja vart o kissat en gång i halvtimmen idag och blev sådärextremt kissnödig varenda gång :S kul när man kör fjärr me lastbil långa sträckor!
Vore ju kanon om de braiga hormonerna hjälpte dig så du kan klara dig helt utan medicin :)

KL

Spännande nu för flera av er här! Och vet ni, jag har plussat! Jag som trodde att jag var äl-krånglande och börjar blir för gammal och att det här skulle ta lååång tid. Jag kunde knappt tro vad jag såg på stickan på BIM-dagen ("det där är FAN inget spökstreck!" gastade sambon från badrummet sen jag bett honom gå in och titta, sen kröp han upp till mig i sängen glad som en hundvalp). Två dar senare var strecket lika starkt som kontrollstrecket och först då gick jag med på att det var sant.

Nu känns det mysigt att gå runt med en liten hemlis att tänka på, och hoppas vårt lilla sandkorn hänger kvar.

Psymptom har jag inga ännu. Lite magbesvär, men det har jag ju ändå ibland. Brösten lite ömma, men de brukar vara ännu värre före mens. Nästan så att jag vill känna nånting snart så att det känns mer verkligt (det där lär jag ju ta tillbaka, för är jag lik min mor kommer jag tids nog få både illamåendehelvete och foglossning).

Hoppashoppas att nån mer får ett fint streck på testet nu i dagarna!

Åh vad bra! Hoppas jag kan dra ner helt på dem. Äter mina pga ett hemsk sak som jag blev utsatt för förra året, så hoppas jag kan sluta helt sen då :)

Men vännen då :(.

Ja jag håller tummarna för både ett plus och att du kan plocka bort medicinen snart!

Vilken dålig stil! :( man tycker ju att det är deras jobb att hålla koll på såna saker! har du fått nå bättre hjälp nudå?
Det var ju vid sista kontrollen nu som de sa just om det där att vid min ålder är det hopplöst att få pergotime att fungera samt de kom på att de glömt tagit in permia prov från gubben. För fem år sedan var hans okej, det är mig det är fel på.
Ingen info att andra stickor än clear blue inte kanske fungerar heller på mig, utan det fick jag upptäcka själv.
Jaja... slutet på januari hade jag ägglossning enligt clear blue digital och då var det aktivitet både före och efter och under.
Än så länge ingen mens, så so far so good. Men som sagt cyklarna kan ju vara allt från 16-46 (50) dagar med pergotime, så än vågar jag inte heller göra testet. För tidigare då har mensen kommit som brev på posten så fort jag gjort grav test.

Mår bättre nu :) ska köpa grav test idag på Apoteket. Drömmer om bebisar när jag väl somnar haha. BIM + 3 idag, är det inget på måndag så blir det en koll :)

Dock börjar jag tro på skengravid/bara konstig-teorin. Minst besvikelse så, om mensj*veln kommer på fredag.
Vilket den gjorde. Börjar misströsta nu. Nästa fertila period får jag väl bosätta mig hos särbon även om det innebär en massa krångel med pendling. Samtidigt börjar bf-datumen hamna i de månaderna som jag helst inte vill ha barn (november, december), men jag får väl strunta i det. Blir det så blir det när det blir. (Vilken slogan jag fick till där.)

Jag förstår ditt dilemma med månaderna. Jag vill helst ha i början av året men tar det lite tid så får man nog ta det när det blir, så att säga.

Hoppas det tar sig nästa gång nu då!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar