En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl

O här har jag gått o blivit moster inatt! :banana: lillasyster som är förstföderska fick en liten flicka som förlöstes med sugklocka, allt gick dock bra o vi är i extas!

Själv hoppas jag väl på att lite bäbis kickar igång mina hormoner :p De två menscyklar jag har räknat har varit på 44 respektive 34 dagar :grin: är just nu på dag 38 o har molande "mensvärk". Dock med magkänsla att det inte är nåt, men som sagt hoppas vi på att bäbis kickar igång mig, haha!

åh va roligt grattis moster! :D:banana:
har du några barn sen innan då eller blir detta första ni ska få till?:)

ja denna molande "mens" liknande värk i magen har kommit och gått lite sen förra helgen då det kanske misstänktes någon äl aktivitet här hemma..men ja försöker o inte hoppas för mkt så man inte blir skengravid när man känner av minsta symptom och sen blir besviken:p

Tack så mycket :D

Det blir första för oss också när jag väl blir gravid, så lillasyster hann före!
Lärde mig efter första försöket att bara ta det lugnt, hade alla symptom o lite till, plus att menscykeln tyckte det var lägligt att vara 44 dagar lång som sagt :grin: så nu väntar jag bra länge innan jag börjar att ens fundera på nåt grav.test :)

ja dessa falska symptom e trista! :P man blir ju paranoid till slut hehe...bara ta det lugnt och vänta ut det hela gäller här me som sagt :)

Hugger min sista knapp och frågar er tjejer om detta me kost tillskott de snackas om...rosenrot och bidrottningsgele och liknande...är det nåt att ha för att få igång äl och öka chanser att bli me barn? snackas friskt om sånt på familjeliv såg jag och måste ju bollame er här ;)

Om man ska få fart på ägglossning så är det nog hormoner och bra mat som är grejjen.

Jag är fortfarande inte helt säker men jag tar inte nästa p-spruta i slutet av februari utan bokar om den tiden för att kolla upp mina sköldkörtelvärden och sen lägger jag om kosten och så får vi se vad som händer helt enkelt. Iom att sköldkörteln varit dålig så länge utan medicin och tycks svårmedicinerad så är det inte ens säkert att jag är fertil längre. Jag vet iaf att jag har varit men det var 14 år sedan.

har hört att en trasslande sköldkörtel kan orsaka viktuppgång m,m..men några andra tecken på att den är krasslig? morsan har frågat mig om jag kanske vart inne och fått den kollad då jag vart trött typ konstant oavsett sömntid sen ett par år tillbaka och gått upp i vikt rätt mkt,och att jag nu slutat me piller borde fått ner mig lite i vikt men icke :S sånt tyder tydligen på dålig körtel enligt henne...

Jag jag är igen fruktansvärt trött trots 200 mikrogram levaxin, myxödemen på benen är inte att leka med, bröstsmärtor (EKG är gjort upprepade gånger) och mina ögonbryn har tunnat ut igen. Förra läkaren lyssnade inte alls tyvärr.

Den har varit trasig sedan typ 2000, medicinerad sedan 2008.

Vikten är en kombo av sköldkörtel, p-sprutor, gener och godisråtta.

Har bett om en tid hos husläkaren och ändrat inriktning på besöket hos BM :D

Senast ändrad:

Jag är på BIM +4 idag, o ingen mens i sikte. Har ont i magen, är lättirriterad, ont i brösten.. Men nej, inget plussande här inte... Det är väl bara kroppen som jävlas, igen! :(
Åh, vad segt att inte veta! Hoppas du får ett plus snart.

*knapp*
Här fortsätter konstigheterna. Antingen är jag gravid, eller skengravid, eller bara ovanligt knäpp. Härom kvällen fick jag, som killen kallar det, psykbryt när vi skulle sova för att han inte lämnade mig ifred. Jag var trött, sa till honom flera gånger att jag behövde sova och till slut, när han fortsatte att retas/jäklas, blev jag helt galen, skrek och grät. Jösses. :p Utöver det gråter jag till allt som skulle kunna vara minsta aningen känslosamt på tv, typ min favoritsåpa. :D

Jag har försökt hitta RFSUs tidigttest men det har inte funnits på någon av de affärer jag kollat. Får väl stå ut till på fredag när BIM är. :p

Kl

BIM imorgon, tog test idag = negativt! Brösten är hårda och gigantiska, magen svullen, ont i svank och ljumskar. Humöret pendlar och jag är hungrig. Men men, hoppas på mens imorgon så är det bara att köra på igen :)

*kl*

Vi planerar ett syskon till vår 3 åring. Jag har inte käkat p-piller sedan april förra året. Slutade eftersom jag hade noll sexlust o lätt irroterad. När jag slutade så kom sexlisten tillbaka. Men vi har då inte kört med skydd utan blir de så blir de. Vi har prickat äl flera gånger men inget hänt. Förra månaden bestämde vi.oss på allvar att försöka.

Så idag har jag BIM. Jag köpte några gravtest på tradera. Har testat i 5 dagar, nyfiken som man är (testen va ju billiga ;) )
Har fått negativt fram till igår, då kunde man se ett ganska tydligt streck bredvid kontrollstrecket. O de va påkvällsurin, provade imorse oxå o även då kom ett synligt streck även om de inte va jätte starkt idag heller. :)
Men jag litar inte fullt ut på dom, o bara väntar på att mensen ska komma idag... Men ska iaf köpa ett test ikväll som jag litar på o kolla om inte mensen dyker upp under dagen.

Jag hoppas de blir ett plus på dd riktiga testet oxå, annars kommer jag bli sååå besviken :cry:

Vad spännande, håller alla tummar och tår att det plussar igen :)

De där billiga testerna ska ju vara lika bra som de dyra på apoteket sägs det ju så borde ju vara ett plus på de dyra också,håller tummarna för att det blir så! :) vore ju trist annars om man inte kan lita på de billiga :S

Gotlandsrusset: låter ju som gravid tecken..brukar du ha så många tecken innan mens också?

Hos oss väntas det nu bara hehe OM man skulle haft normal cykel så skulle ja haft BIM om 3 dagar..men tror väl inte att den e normal för 5 öre tyvärr och ingen aning om vi prickat nåt äl..om ja ens haft det denna månad :S förvirrad som tusan och kroppen e lite skum,har haft lite lätt molande typ mensvärk till o från varje dag i snart 2 veckor,lite svullen känner ja på arbetsbrallerna..och gubben gör ju inte saken bättre när han sitter där och säger att hans magkänsla e stark om att de ska vara ett plus :P jag som försöker att inte hoppas eller nåt,tror ju inte det själv men hans förhoppning spär ju på min förhoppning haha :P snacka om besvikelse när man får ett negativt då!

Jag tycker ju det också. Speciellt att brösten gör så stort väsen av sig, har aldrig gjort tidigare. Ingen mens i sikte än iaf. Får hoppas vi plussar båda två snart då ;)

Jag tycker ju oxå de, men de är köpta på tra*era... Ingen mems i sikte, hade lite som mensvärk tidigare mem de vet jag att.jag hade sist med. O min mens brukar vara punktlig o komma mitt på dagen.

Har iaf köpt clearblue test nu, ska testa när jag är hemma.

Jag kan säga att jag köpt de billiga på Tradera och de har bara visat rätt. :) Så jag tror definitivt att det digitala kommer visa Gravid.

Har ju aldrig plussat förut då detta blir 1a barnet vi planerar :) men köpte mina från billigatester(får man skriva ut namn o sånt lr e d förbjudet?) gubben vill ju gärna att ja testar i helgen men blir ju så besviken bara om d e negativt igen :P då fråga han mig "men hur tydliga tecken ska du ha då innan du testar,ska bebisen sticka ut handen ur muffen o vinka hej innan?!" haha höll på garva ihjäl mig :D

Tror också du får gravid på cb s tester! :) du får uppdatera definitivt sen då!

JA!!:banana

Cb:s test visade ett STARKT pluss! Otroligt. Vi har haft oskyddat sex så länge o flera gånger runt misstänkt äl men inte blivit gravida, o nu när vi bestämt oss för att.försöka på riktigt så går de på första försöket, de trodde jag aldrig eftersom vi hade många odds mot oss (bla jag överviktig) men sex varannan dag under äl hjälpte tydligen.
Dock kom de lite olägligt då jag tänkt gå ner i vikt o hade inte räknat med att bli gravid så fort :)

Grattis! :D du får ju ta tag i vikten efter graviditeten sen då,då e ju den biten överstökad så ammas vikten bort istället :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar