En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl

O jag vet ju fortfarande inte när min BIM är, de två cyklar jag kunnat räkna sen oktober har det skilt 10 dagar på :crazy:
Är på dag 46 idag...

Mjo, den börjar bli väldigt lång...den första jag räknade var på 44 o förra på 34, så mina menscyklar verkar inte vara de bästa om man vill tillverka bäbis :grin:

Har både igår och idag haft magknip, inte i tjejmagen utan den "vanliga". Smärtan i ryggslutet är kvar o ljumskarna gör ont...blir knäpp snart, har bett sambo köpa test nu så jag tar nog ett imorrn, har trots allting en dålig magkänsla men det visar sig väl snart hoppas jag :confused:

Får hoppas det är en liten som växer där inne :) testa med Ägglossningstest om det blir någon nästa cykel :) finns riktigt billiga på nätet!

Jag hoppas också det :) jo det blir nog sådana test, blir ju lite svårt att räkna när jag har så ojämna cykler!

Dock så glömde sambon att köpa grav.test idag :grin: sååå jag får nog vänta till måndag morgon med att testa. Jätteglad blev jag. Verkligen...

Det verkar inte bli något den här gången heller! Sjutton också testade negativt idag, fastän jag trodde så starkt eftersom ingen mens och ägglossning var tre veckor sedan på clear blue sticka och det var ordentligt aktivitet då!
Pergotimen lurar kroppen så fruktansvärt med olika graviditetssystom som ömma bröst, molvärk, huvudvärk och humörsvängningar.
Nu när det blev negativt så kommer väl mensen som brev på posten om några dagar, annars får jag väl göra nytt test nästa helg eller ta kontakt med läkare. Å andra sidan, har inte så stora förhoppningar längre. Det är nog inte meningen att vi ska få någon mer än den vi har. Att vi blev då gravida utan hjälp, vilket himla mirakel det var.

Va på toaletten nu och har en fått en liten ljusrosa flytning. Får vi se om det är mensen som är på g eller om ägget faktiskt fastnat. Min mens brukar börja med mörkbruna flytningar så än finns lite lite lite hopp.

Jag håller alla tummar o tår!

Tycker också det är för mycket otur här, nu är det dags för oss att plussa!

Jag ska ivarjefall skaka av mig irritationen på min glömska sambo och sniffa systers bäbis till mellon ikväll :laugh:

du får sniffa lite för oss alla här som vill plussa då ;)
Jag är på dag 29 nu och ingen mens och negativt på test imorse..trodde nog inte de skulle va plus heller men tog ändå bara för att gubben hade bra magkänsla hehe ska inte tro han nåt mer :P även om man inte tror på plus själv så blir man ju så himla besviken när man bara ser den där enda strecket o inte 2 :( även om man försöker intala sig att de e inge farlit o bara påt igen liksom!
Drygt som tusan när man inte vet hur långa cyklar man har och om de e mens lr bara knasiga hormoner i kroppen som e på g :S

förresten så har ja kikat på detta me rosenrot idag..nåt att ha? är ju egentligen mot all sån där "hokuspokus" natur grejer o gubben tyckte de va onödigt att blanda in nåt annat när man redan käkar vitaminer o folsyra varje dag..vet inte hur man ska göra riktit..läst lite här o där att de kan hjälpa kroppen få igång äl och sånt..

*kl*
Ni med pergotime eller under behandling, vad ligger erat BMI på?
Något som era läkare har tagit upp med er.
Någon av er som kanske inte ser ut att vara så tjock men ändå har ett högt BMI?

BMI beräknas väl på vad man väger i förhållanden till längden? Sen om man är muskelbyggare kan det ju bli konstiga siffror men BMI handlar väl inget om hur man ser ut...?

Jag vet att BMI, handlar inte om hur man ser ut, men många läkare dömer så istället för att verkligen mäta och väga patienten.

O där tog jag ett negativt test...dag 48 i cykeln

Är PCO nåt jag bör kolla upp? Känns ju såklart som att nåt är fel nu...

Jag skulle rnga gyn och be om en helbesiktning :) Det skadar ju inte.

Var i kontakt med BM förra gången det drog ut på tiden, fick då till svar att inget görs förrens man nått dag 60...så jag får väl våndas drygt två veckor till, om tanten inte dyker upp dvs...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar