En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

O här är jag på cykeldag 51...är negativ på grav.tester, så på måndag ringer jag kvinnohälsan om mensen inte mot förmodan dyker upp

Är testen negativa så dyker den upp efter några dagar. Det gjorde den här och då var jag typ inne på någon mellan dag 48 och 52 cykel med pergotime. Superkraftig blödning senaste blödningen i början av januari.

Är så fruktansvärt trött på att få mensen när man vill något annat. För varje gång känner jag mig allt mer värdelös och osexig. :cry: Orken försvinner ifrån en. :cry: :mad:

Mitt första negativa test tog jag för över två veckor sen, så nej, det är inte alls så självklart att mensen kommer inom några dagar.

Jag tror inte att jag är gravid, då borde det synas på testen vid det här laget. Men nåt är konstigt med kroppen min, så på måndag ringer jag kvinnokliniken.

Imorgon dag 53

här e vi inne på dag 38..negativt på test o ingen mens testa imorse o förra lördagmorgon men inget syns,dock flera symptom hm grinar för allt typ :S hormonrubbning så de skriker om de! får väl vänta ett par veckor till innan ja får ringa till barnmorska o fråga va man ska hitta på..e ju trots allt 4 månader sen ja sluta me piller o inte fått nån mens alls typ :(..

Usch, låter inget vidare :( är så otroligt frustrerande när kroppen inte gör som man vill!

*kl

Min högra äggstock signalerar att den tänker spricka äggblåsa men det är alldeles för tidigt. Visserligen har inte sprutorna fungerat så bra den här omgången och 12v emellan är för lång tid, 10v fungerar bättre.
Men ändå :eek:
Noterar dock datumet så jag har ngt att gå på för att hitta längd på menscykeln den här gången!

Vad är det för sprutor du har tagit?

*kl

Snart dag 55 och ingen mens i sikte. Trodde den var på gång igår, tyckte jag kunde se lite rosa när jag var på toaletten, men idag ingenting :grin:
Min svank håller på att ta kol på mig, fick knappt på mig underkläder efter duschen idag, kunde inte lyfta högra benet tillräckligt högt och böja mig tillräckligt långt fram. Vart lite konfunderad :crazy: har dock ingen aning om vad det beror på, förmodligen har jag lyft nåt alldeles jättetokigt

Kom dock på att jag blivit kallad till gyn för cellprov på onsdag, så jag väntar med kvinnokliniken och pratar med dom först, när jag ändå träffar dom liksom :)

Depo-provera, de enda hormonbaserade preventivmedlet som fungerar. Slipper tom migrän.

hugger sista knappen här bara o undrar hur går det för er tjejer??
Här händer inte mkt alls fortfarande :( negativt på tester o snart inne på dag 45 typ utan mens...testat förra o förförra helgen o idag men inget alls...vatusan nåt borde ju hända snart! annars lär ja väl ringa barnmorskan nästa vecka o fråga om de bara e att avvakta :(

Jag tänkte köpa mig ett jättelager med ägglossningstest så jag iaf har något hum om när det sätter igång. Att jag har slutat med sprutorna har iaf kroppen noterat, typ tredje dagen med huvudvärk :crazy:

inge kul me huvudvärk :S lider du av migrän?
ja tänkte också göra de förut köpa massor men blev ju dyrt som tusan om man ska köpa typ 40-50 st så blev aldrig av hmm..men först lä'r ju mensen komma!

Det finns billiga äggloddningstester att köpa som funkar bra. Köpte på tr*dera, både ägglossningstest o graviditetstest o både funkade för mig. 30 spän för 10 gravtester. Ägglossningstesten komme rjag inte ihåg.

Sen finns juh t*stla*ret och b*llig*tester oxå... :laugh:

Tips... köp för en månad i taget. billigatester.se är supersnabba.

Undertecknat hon som köpte ett jättelager, plussade på första försöket förra grav, andra försöket denna grav, och har fortfarande stickor över...:angel: (du kanske vill ha de?) ;)

Migrän och ffa pga hormoner.

Testlagret har 100 stickor för 500, känns okej. Sambons firma fick ett stort jobb igår så pengar (inom rimliga gränser) är inget bekymmer. Däremot kommer de vara borta mån-tor i två månader :(

Har precis slutat med p-sprutor så det kan ta ett år innan äl kommer igång, vill ha lite koll.

Senast ändrad:

*kl*

Jag var hos läkaren igår. Alla testerna ser bra ut men vid undersökning av livmodern visar det sig att den är hjärtformad. Läkaren visste inte riktigt hur det kan påverka ev missfall men skulle läsa på. Vi ska höras igen om några veckor när jag och min man lämnat ett prov till och då skulle hon ha mer besked.

*kl*

Vi har fått tid för utredning i början av april så det känns skönt för nu börjar endometriosen göra ont efter att vara obehandlad så länge!

Hur gick det hos gyn, Terqa?

*knapp*
Här väntar jag på röda veckan. Den ska komma om ungefär 10 dagar, dvs. en evighet! Jag blev så besviken förra mensen att jag började snusa igen. Dumt, jag vet, men jag kommer kasta prillorna pronto om jag plussar.

Nästa vecka får jag problem. Ska på filmkväll hos en kollega och vi har i princip kommit överens (i ett svagt ögonblick från min sida) om att det ska ske någon sorts alkoholförtäring. Det ska väl inte vara någon fara att dricka något även om jag skulle vara "gravid" (man räknas väl knappt som gravid innan BIM?) men det känns lite väl med både nikotin och alkohol om jag nu har turen att ha lyckats pricka rätt. Som tur är så ska hon jobba dagen efter så jag kanske kan få det till att vi nöjer oss med varsin öl...

Man behöver väl inte dricka alkohol, vill du inte så vill du inte. Sen tror inte jag att ett glas skadar, men jag skulle själv inte dricka om jag var gravid/försökte bli. Dricker för övrigt inte ofta ändå så för mig vore det ingen uppoffring.
Vill din kollega dricka ett glas kan väl du ta nåt alkoholfritt. Det kan väl inte spela någon roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar