En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Hoppas de går bra för dig då! :)

Jag väntar nervöst på 5e o 18e april..då börjar mina läkarbesök :S nervöst!

Allt ligger lite på is nu, testar ÄL-stickor varje dag men än så länge visar de inget o jag har än så länge testat i två veckor, är på dag 29 idag :grin:

'kl

Kissar på sticka varenda dag, händer ingenting. I måndags började jag med Royal Jelly :D

*KL*
Och jag fick ett missfall i går...
Antar att jag har haft det på känn, för jag har inte skrivit om att jag var gravid. Och jag har berättat det för ytterst få.

Det är jobbigt som ...
Jag hade en vision om att vår familj skulle se annorlunda ut. Vi skulle ha 2 barn. Med sisådär en 2 år emellan barnen.
Men så blev det inte. Man får inte planera har jag lärt mig.

Jag är i alla fall oändligt tacksam för det fullt friska & fantastiska barn jag har <3

Nya tag... snart?... kanske?... Jag vet inte.

*KL*
Och jag fick ett missfall i går...
Antar att jag har haft det på känn, för jag har inte skrivit om att jag var gravid. Och jag har berättat det för ytterst få.

Det är jobbigt som ...
Jag hade en vision om att vår familj skulle se annorlunda ut. Vi skulle ha 2 barn. Med sisådär en 2 år emellan barnen.
Men så blev det inte. Man får inte planera har jag lärt mig.

Jag är i alla fall oändligt tacksam för det fullt friska & fantastiska barn jag har <3

Nya tag... snart?... kanske?... Jag vet inte.
Vad jobbigt :(

Kl

Hur går det för er? Här händer det inte mycket. Är BIM - 2 nu och har mensvärk :cool: Får se vad det innebär.

KL

Hoppar in med en fråga!

Jag och sambon vill ha barn men det har väl inte direkt varit någon jättesatsning, utan mer händer det så händer det.

Har haft regelbunden mens hela livet men ganska lång cykel, 35 dagar.
I julas gick jag över 16 dagar och sen kom mensen.

Nu är jag på dag 62 (!) och ingen mens i sikte. Tog ett negativt test för ungefär en vecka sedan. Nästa test får bli när lönen kommer, det är då fasen inte billigt! :p

Jag är bara så himla rädd att vi inte kan få barn. Vi har inte skyddat oss alls sen vi blev ihop för ungefär tre år sedan. Sambon har diabetes och vi båda är lite överviktiga. Vi har alltså inte de bästa oddsen.

Men VARFÖR har min mens helt plötsligt börjat krångla?

snor sista knappen här bara.
Var hos gyn idag och fick besked att jag har PCO tydligen,har massa fina ägg liggande och vilandes men de kommer liksom inte ut :( skulle få plocka ut nå tabletter på recept för att försöka sparka igång mensen,och fick strikta restrektioner om att vill jag ha igång allt mer naturligt MÅSTE jag gå ner i vikt! så nu får man ta sig i skjortan och börja äta bättre och röra på sig mer..detta va ju som en spark i häcken! fick också remiss till dietist för att få lite tips och råd..inte lätt att ändra livsstil när man kör fjärr och ligger borta med lastbilen hela veckor och snittar 60-70tim/vecka i jobbtid :(
vart lite ledsen,hade hoppats att det inte va något mer än bara lite hormonstrul menmen bara försöka göra de bästa av de hela,vill ju verkligen gå ner i vikt igen :)

Hur går det för er andra härinne då?

Energi: gyn påpekade ju för mig om detta me övervikt men jag är nog säkert mer överviktig än dig så viktigare för mig..stressar du mkt? ibland kan ju de där me mensen krångla lite vid stress och andra konstiga livsförändringar..har hört att om man tänker mkt typ "hoppas mensen e borta o blir plus på stickan" hela tiden kan de låsa sig,men känns ju lite som en myt också..ni kanske helt enkelt inte har prickat in de fertila perioderna helt heller?! prova äl stickor och se :)
sen kan du ju beställa hem både äl och grav-stickor från nätet så slipper du betala såna hutlösa priser på apoteket :)

KL

Hoppar in med en fråga!

Jag och sambon vill ha barn men det har väl inte direkt varit någon jättesatsning, utan mer händer det så händer det.

Har haft regelbunden mens hela livet men ganska lång cykel, 35 dagar.
I julas gick jag över 16 dagar och sen kom mensen.

Nu är jag på dag 62 (!) och ingen mens i sikte. Tog ett negativt test för ungefär en vecka sedan. Nästa test får bli när lönen kommer, det är då fasen inte billigt! :p

Jag är bara så himla rädd att vi inte kan få barn. Vi har inte skyddat oss alls sen vi blev ihop för ungefär tre år sedan. Sambon har diabetes och vi båda är lite överviktiga. Vi har alltså inte de bästa oddsen.

Men VARFÖR har min mens helt plötsligt börjat krångla?

Hur gammal är du?

Du får träna när du har vila i jobbet :) För jag antar att ni inte sträck kör hela tiden! Skönt ändå att veta vad som är fel och få hjälp!

Här är det extrem trötthet, svullna bröst och ett sjuhelsikes humör = antingen mens eller så har det äntligen tagit sig. Tror mest på det förstnämnda dock :(

Det där med vikten undrar jag om ändå. Det finns ju gott om folk som inte har problem med att bli gravida trots rejäl övervikt. Sen är det förstås i princip alltid bättre att vara normalviktig men ändå.

jo har ju också tänkt så men enligt gyn så va vi me pco mer drabbade av övervikt och blir dessutom sämre då..men som du säger så finns de ju folk som e oformliga typ som blir gravida hur enkelt som helst..men börjat me provera igår och hoppas på att de blir bättre iaf!
Någon som käkat de? :)

Jag fick en kur Provera för att "rensa ur systemet" lite grann. Hade mycket mellanblödningar, och det ville inte ta sig. Nu gick jag på kuren liiite väl sent i cykeln, men läkaren tyckte jag skulle prova. Jag åt de där förhatliga pillrena (jag fick humör som en huggorm...), fick mens under tiden trots att jag inte skulle, och efter avslutad kur väntade jag på utlovad monsterblödning. Men den kom aldrig. Någonsin. För jag hade ägglossat och blivit gravid precis efter avslutad kur... :rofl: Det där var i somras, och nu sitter jag här i v37+0... :D

Här är en som följer tråden men inte gett sig till känna än;)

Jag och sambon har försökt sedan Juni förra året. Vår metod har väl varit att ha sex när vi vill och försöka främja kärlekslivet. Det måste ju trots allt till för att det ska bli något;)
Han har varit lite: Jag vill inte veta när du har ägglossning för då känns det som om du vill ha sex bara för det. Vilket jag kan förstå, dock har vi det inte mer nu än innan eftersom jag också kan ha svårt att "tvinga fram" om jag är trött eller inte på humör eller av någon annan anledning.
Jag har ju dock inte kunnat låta bli att titta efter tecken på ägglossning. Vet man att man har det så kan man ju faktiskt försöka lite mer att komma i stämning än annars. Har skrivit upp när mina mensar börjat och slutat, när i månaden jag har mest ont i brösten, tittat på sekret och kissat på stickor, skrivit upp i kalendern när jag troligtvis har ägglossning, försökt känna när jag känner av äggstockarna vilket jag gör lite då och då precis som brösten Detta har jag gjort lite sporadiskt och än har jag inget riktigt säkert tecken på ägglossning. Har aldrig haft fullt utslag på en sticka.

Ringde till Gyn på landstinget för att höra mig för hur det går till att göra en "utredning" och när man är berättigad till hjälp. Först så hon jag pratade med att i två år måste man ha försökt. Jasså sa jag, jag har hört att det är ett år. Hon började fråga lite om vikt, hälsa och hittade väl inget där att anmärka på, likadant med sambon. Sen gav hon lite tips. Att om jag känner på brösten så brukar dom göra ont. Jag har ofta lite ont i brösten och oftast rätt rejält ont 1 vecka innan mens så jag till henne. Och att jag har kollat sekret och att jag tom kissat på stickor. Men kissa på massa stickor tyckte hon inte jag skulle göra, nä det var bättre att lära känna sin kroppO_o
Tillslut så hon att blirbdet inget under sommaren så ring igen. Så dp kanske det inte var 2 års väntetid längre helt plötsligt:cautious:

Vilken trist BM/gyn :(

Jag missar inte ägglossning, min kropp blir övertydlig och vill göra barn ( :o ) men när man strulat med hormonet så vet man ju aldrig när det kommer igång!

Övervikt kan vara en bov, dels för vikten i sig men sen föe att man äter "dåligt". Det är många som blivit gravida efter några månaders "diet". Finns forskare spm menar att överlomsuntmtion av socker ger hormonstörningar och har man övevikt så brukar man ära lite för mycket av den varan ....

jag har haft hormoneubbningar-mensproblem av precis den orsaken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar