Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida
Nä dom kan ju inte neka om man har tagit så många test då har man ju i stort sett bevis.
Hur många dagar får mensen diffa för att det ska räknas som oregelbunden mens? Jag ligger på mellan 28-32. Någon gång har jag varit uppe i 35-37.
Väntar mens om ca 1 vecka, eller ickemens förhoppningsvis Tar det sig inte denna gången så får jag börja när mensen är slut. Om det är sommar så vet jag inte om det är idé att ringa landstinget..det händer ju inte så mkt då som tanten uttryckte sig. Fast jag kanske ringer och kollar ändå. Man får väl ligga på lite så man får hjälp.
Du kan kissa på burk på jobbet och testa när du kommer hem.
Jag vet att detta kan låta lite maniskt men faktum är att det är ett ganska bra sätt att kolla om man ens har förutsättningarna för ägglossning.
En på mitt jobb fick inte ett positiv utslag på ältesten på 6 månader. Hennes mens var skum också. Hon behövde inte vänta ett år på utredning.
Däremot har man regelbunden mens med normalt antal dagar i mellan så har man oftast ägglossning också.
En annan av mina kolleger (mycket intressant barnprat på jobbet ) blev inte gravid efter sex månader. De ville då kolla upp i alla fall det grundläggande (alla inkl mig sa att det var på tok för tidigt). De fick tid en månad senare på Carlanderska här i Göteborg. Betalade 5000 kr (för två år sedan tror jag det var, tiden flyter ihop lite nu för tiden). Vi alla trodde det bara var bortkastade pengar men det visade sig att mannens spermier var väldigt få och de som fanns var inte simkunniga. Så där stod vi med lång näsa.
Men det löste sig bra. De plockade bara ut dom (den?) vad som såg ut som den bästa spermien. Plockade ut ett ägg. Lät befruktningen ske utanför kroppen och satte sedan in ägget igen. Hon blev gravid på första försöket.
Ibland är barnalstrandet inte kul alls.
Nä dom kan ju inte neka om man har tagit så många test då har man ju i stort sett bevis.
Hur många dagar får mensen diffa för att det ska räknas som oregelbunden mens? Jag ligger på mellan 28-32. Någon gång har jag varit uppe i 35-37.
Väntar mens om ca 1 vecka, eller ickemens förhoppningsvis Tar det sig inte denna gången så får jag börja när mensen är slut. Om det är sommar så vet jag inte om det är idé att ringa landstinget..det händer ju inte så mkt då som tanten uttryckte sig. Fast jag kanske ringer och kollar ändå. Man får väl ligga på lite så man får hjälp.