En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

False alarm. Och nu har jag typ mensvärk och det kommer lite gammal och trött slemhinna, så jag antar att det är ett tag kvar innan kroppen repat sig. Men det går åt rätt håll iaf!

Håller tummarna.

kl

Välkomnar mig själv i tråden.
I vårt hem pågår i och för sig inga aktiva försök att bli gravida (till mitt förtret) utan det är mer inställningen "händer det så händer det" som regerar.
Jag vill helst att saker skall ha skett igår, samtidigt som det vore skönt om det inte skedde något på ett par månader då bröllop stundar i sommar. Och min klänning sitter perfekt - nu. ;)

välkommen till tråden du med :) kul med fler här! Jag skriver här ibland sådär,inte mkt att uppdatera dock tyvärr känns som om allt är en enda lång väntan..fått provera i 10 dagar och fick faktiskt mens efter det i prick en vecka så får väl se om det hjälper mer än för bara en mens..håller på att går ner i vikt nu också lyckats ta mig ner iaf en 4 kg på 3-4 veckor :D
Har ni "försökt" länge då? :) hur gammal är du? nyfiken i en strut ;)

*Kl

Hoppar också i tråden.

Fick i torsdags vårt tredje missfall.
Pratade med kvinnokliniken om det idag då man ju såklart undrar vad som är fel. Fick bara svaret att nästa gång jag blir gravid ska jag ringa till dem så vi kan få ett tidigt ultraljud. :meh:
Suck..

I de flesta landsting har man rätt till en missfallsutredning efter tre missfall så om du orkar försök igen och begär en sådan! Beklagar era missfall.

Åh vad kul med bröllop! Hoppas det blir lika bra som ni önskar att det ska bli :)

Det är väl lite så här också, händer det så händer det :( Samidigt hade jag tyckt det varit skönt att sluta med p-piller. För det finns plats för en liten knodd. Men återstår att se när (eller om) det sker någon gång :)

Svårt när man inte riktigt vill samma saker just nu :)

*KL*

Fick MF i 12:e veckan i aug, har plussat en gång efter det men fick 'MF' ngn vecka efter.. Nu har mensen uteblivit i 11 dagar, jag mår illa som f.. Brösten ömmar, hungrig, trött.. Har inte gjort ngt gravtest än, rädslan sitter i bakhuvudet hela tiden om MF igen..
Vet inte hur det är att få till tidigt UL? Vet ngn när man kan göra det och om man får göra det?

trist när man inte vill samma saker :( här hemma vill vi väldigt gärna! men går segt ändå pga pco hos mig :( hoppas mitt kämpande med viktnedgång ger resultat tillsammans me proveran jag fick! :) hur länge har ni varit ihop då?
Linduzz: går det inte att ringa din gyn då?(om du brukar ha någon fast du går till dvs) annars lär man väl kunna ringa mvc och be de guida vidare ifall de inte kan hjälpa till? eftersom du haft MF förut 2 ggr så borde de ju kunna fixa något extra till dig!

Kan säkert ringa mottagningen jag åkte till när jag fick MF i 12e v som slutade med skrapning. Bättre att ringa 1 gång för mycket känns de som :) Bor i en liten stad där mvc skickar vidare för gyn/ul osv. men jag vågar väl inte ta tag i de för rädslan för mf sitter i bakhuvudet å de känns som att bekräftar jag graviditeten så lär mf komma som brev på posten..
Har en dotter på 6 år sen tidigare :)

Vad är pco? Håller tummarna för dig :) Gå ner 4kg på så pass kort tid är en stor framgång. Dessutom blir man sporrad när man ser att det händer något!

Jag och sambon har varit tillsammans sen augusti/september 2011, så 1år och 9månader ungefär. Och har bott ihop sen 1 november förra året. Jag har i alla fall bokat tid för cellprovtagning (har aldrig vågat göra det innan) för att kolla så allt är okej :) Både sambo och svärmor stod och hejade på mej :o Svärmor som jobbar på förlossningen sa att det var bland det tradigaste att ta det provet och de gjorde det så många gånger så de tyckte inte det var något konstigt :D

Linduzz; Förstår tanken men det är kanske bättre att ta tag i det och på något sätt förhindra att det blir missfall?

Jo det var det jag försökte få till nu när jag ringde.
Blev så less bara när hon sa att jag ska återkomma när jag får ett plus igen.
Berättade även för henne att min bror har ett kromosomfel och jag är lite orolig att det skulle vara något sånt som är orsaken då deras läkare sa att det kunde vara genetiskt, men hon tyckte ändå bara att vi ska prova igen. :banghead:

Vet inte hur det är att få till tidigt UL? Vet ngn när man kan göra det och om man får göra det?

Vi fick göra ett tidigt UL (p g a tidigare medicinering och att läkaren väl tyckte att det var enklaste sättet att lugna ner oss på) i ... vecka 8, 7+2. Då kunde man se hjärtat slå, men det var väl ungefär allt för oss outbildade. Det såg ut ungefär som en vibrerande böna :p
Jag har för mig att hjärtat börjar slå i vecka 6 redan. Dock kan det var en idé att vänta lite längre än så för att slippa skrämselhicka om graviditeten inte är så långt gången som man har trott att den är.

Om man får göra det beror nog mycket på var man bor och var man går. Vi fick som sagt göra det utan tjat alls, och med tanke på din/er situation verkar det ju som att ni också lär få göra det.

*kl*

Igårkväll kom värken i ryggen o magen, inatt kramade jag toaletten. Antar att det var ÄL! Isf blir jag superlycklig! Ska lämna blodprov på fredag för o se om de kan vara så ;)

SpeedyPalle: kräks du av äl?? jag har inte haft någon äl tror jag sen jag va 17 och börja käka p-piller så harbara haft pillermens i nästan 10 år så ingen aning om hur man vet att man har äl :S

Myzan87: då har ni varit ihop 9 månader mer än jag och sambon ;) vet inte exakt va pco står för men innebär typ att jag har massa fina ägg i stockarna men får inte ner de och har svårt för att få ägglossning :( därav väldigt oregelbunden mens eller som nudå ingen alls! fick provera som är syntetisk hormon för att få igång mens men garanterade inte att den hjälpte mer än 1 mens omgång liksom,fick därför order om viktnedgång för det kan hjälpa väldigt mkt att inte vara överviktig...men vi med pco gener har lätt för att gå upp i vikt sa hon men svårare ner :S kämpar iaf på med lchf nu och hoppas på plus iaf nån gång i sommar/höst :)

Jag tycker tiden har gått oerhört fort. Till och med sambon har fyllt 25, skiljer 5 månader mellan mej och han (jag är äldst). Men det hade varit skönt om han hade kunnat 'ge mej tillåtelse' att sluta med p-pillerna. Det hade varit skönt att få kroppen ren efter att ha ätit dom sedan jag var 18.

Hade varit lättar om det hade varit tvärt om. Att man hade lätt för att gå ner i vikt om man bara åt rätt. Tråkigt när inte kroppen fungerar som man vill.

Hur gör man för att få med sambon på babyskapandet? :D

Jo det var det jag försökte få till nu när jag ringde.
Blev så less bara när hon sa att jag ska återkomma när jag får ett plus igen.
Berättade även för henne att min bror har ett kromosomfel och jag är lite orolig att det skulle vara något sånt som är orsaken då deras läkare sa att det kunde vara genetiskt, men hon tyckte ändå bara att vi ska prova igen. :banghead:

Dåligt att dom inte kollade det. Eftersom din bror har det så är det motiverat att kolla det redan innan ni ens började försöka. Hur vet din bror att han har ett kromosonfel?

Ni har ingen privat klinik du kan ringa till och prata med? Vissa saker är inte så dyra. Jag har för mig att man kollar det med blodprov och att det är ett ganska enkelt att kolla upp. (Med reservation för att jag blandar ihop det med något annat prov. Vi har några par i bekantskapskrets som är inne i den svängen och det är inte alltid helt rätt att hålla reda på allt).

Har för mig att dolda kromosonfel är bland det absolut första man kollar vid upprepade missfall.

Svarar fler:

Ja, bröllop känns härligt! Min klänning är underbar (enkel och classy) och jag är sådär väldigt traditionell och vill inte att min blivande make (!!) skall få se klänningen innan dagen D. Tänk, vad svårt det är att hålla en sådan hemlighet.
Vi har inte "försökt" alls, om man kan säga så. Vi har dock nu för ett tag sedan diskuterat igenom frågan så att vi båda ligger på samma våglängd. Jag har ärligt inte vågat ta upp ämnet tidigare av rädsla för att han skulle känna HEEELT annat och det skulle bli obekvämt. Tänk så fel man kan ha.

Är riktigt tråkigt när kroppen inte vill fungera som den ska :-( och gyn ringde upp idag och sa att alla prover hade varit normala va gäller hormonnivåer så har bara dåliga pco gener och övervikten som ställer till det,hade nästan vart bättre om det funnits nåt mer konkret fel liksom! Min sambo var redan sugen på barn,han har en vuxen dotter från förra äktenskap (han är ganska mkt äldre än mig:-)) men jobbade mesta av hennes barndom så vill ha fler barn nu när han e äldre och klokare istället hehe;-) du får väl säga till din karl att det kan ta upp till ett halvår innan kroppen rensar ut hormoner så bra att sluta i förväg :-D

Vi fick göra ett tidigt UL (p g a tidigare medicinering och att läkaren väl tyckte att det var enklaste sättet att lugna ner oss på) i ... vecka 8, 7+2. Då kunde man se hjärtat slå, men det var väl ungefär allt för oss outbildade. Det såg ut ungefär som en vibrerande böna :p
Jag har för mig att hjärtat börjar slå i vecka 6 redan. Dock kan det var en idé att vänta lite längre än så för att slippa skrämselhicka om graviditeten inte är så långt gången som man har trott att den är.

Om man får göra det beror nog mycket på var man bor och var man går. Vi fick som sagt göra det utan tjat alls, och med tanke på din/er situation verkar det ju som att ni också lär få göra det.

Okej! Då ska jag ta å ringa ett par samtal idag, se om vi kan få föra ngt tidigt ul. Så jävla nervös!!

Har nu kissat på sticka och det är positivt. Om jag beräknar sen senaste mens så ska jag vara i V6 (5+4)!!!
Hoppas innerligt att de går vägen denna gången..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar