En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Grattis!!!

För egen del: Enligt min "kalender" så är det "sista fertilitetsdagen" på månaden idag. Beräknad mens om .. 14 dagar. :nailbiting:

+ Apan

Tack så mycket! Hoppas nu att den lilla vill stanna där inne nu så vi kan få en Januari bebis =D

Gratulerar :) Håller tummen för att den lilla ska stanna kvar!

Det hjälper nog till att redan ha barn sedan tidigare. De vet redan vad som kommer.

Jo, jag får nog ta ett snack med honom sen i slutet av sommaren. Då vet vi mer hur jag har det med jobb. Och då har vi bott tillsammans längre.

Men man kan ju inte undgå att längta :D

Grattis :D välkommen in i vinterföräldrarnas tråd! Den är lite död så fler väntande mammor behövs!!

Håller tummarna för er andra också :bump:

+ Myxan87
Tack så mycket!! :D

Fy fasiken, jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Jag känner mig överkörd av ett godståg, mår illa, är så sjukt jävla trött och såå orkeslös!!
Såhär var inte min första med min dotter, där hade jag inga "bekymmer" alls.
Me dom andra graviditerna som slutat i MF har jag inte känt såhär heller.
Jag är bara i V7 (6+2)..
Urk..

Kl

Idag är en rätt tung dag..
Trots ökad dos Pergotime händer de inget.. Ska in o ta om alla blodprover dem tog i början på utredning, får även en remiss till sambon, som får lämna prov han också.
Ska göra uppehåll med Pergotime denna månaden för att till nästa månad öka ännu 1 tablett. I september kommer jag få göra en sköljning i äggledarna, även kommer jag då få börja med sprutor, vilket tydligen krävde många o täta sjukhusbesök..
Så idag känns de rätt tungt, samtidigt positivt eftersom det iaf händer "något"...

Styrkekram!
Tror du gör rätt i att se de positivt, som ett steg på vägen mot målet!

*KL

Jag har idag fått kontakt igen med kvinnokliniken genom en kompis mamma. Hon jobbar visserligen som Bm men hon hade gett mina uppgifter till en läkare på kvinnokliniken som skulle boka in en tid åt mig.
Känns skönt. Man vill ju gärna veta om det ens är någon idé att prova igen.
Gäller visst att ha kontakter för att få nån hjälp.. ;)

Knapplån.

Nu är det dags för mig att göra premiär i tråden. Jag och mannen har bestämt oss att det är dags för en nummer två. Tog ut kopparspiralen i torsdags och tror jag har ägglossning någon gång i veckan som kommer, dock har jag ganska dålig koll. Ettan blev till på andra ägglossningen efter att p-staven togs ut (tror vi...) så vi hoppas att det går fort denna gången också.

Har läst de senaste sidorna och förstår att några är ganska nya och andra har försökt längre. Ska bli roligt att följa er!

Välkommen :)

Här händer ingenting. Mina hormoner är all over the Place, utom där de ska vara...

Kissar på sticka varje dag, äter folsyra och Royal jelly. Vi ligger lite nu och då.

Men inte ett tecken på ägglossning. Det är så drygt...

8 dec förra året tog jag sista p-sprutan så det borde ju börja hända något snart :mad:

Kl.
Jag har några äl-stickor kvar (fem kanske?), märke minns jag inte just nu, som jag ger bort om någon i tråden vill ha. Skicka ett pm i så fall.
Läste i den här tråden ganska ofta när jag väntade o väntade på att det skulle "ta sig" men skrev aldrig...
Lycka till ni som skriver här! Håller tummarna för att ni så småningom slinker in i en o annan årstidstråd.

kl

Här ligger vi i (haha..)
BIM är ca 22 juni. Har ätit folsyra i snart två månader och nu kan vi väl säga att vi kör aktivt!

Här också :o. Har också BIM runt 22/6, gissar jag på. Jag har lixom inte riktigt haft koll de senaste månaderna. För vår del känns det inte som någon besvikelse om det inte tar sig de första månaderna, vi har så jäkla mycket att stå i!

Migrän igen. Fattar inte varför migränen ska komma tillbaka men inte ägglossningen :Mad:

Äter bidrottninggelé, adrekomp för ledsna binjurar och väntar på ett komplement till levaxinet. Och hoppas på att börja må bättre!

Fick ett litet brev på posten från en snäll bukefalist.

Och hm tja det verkar ha gjort susen för nu är det två nästan lika starka streck på testen. Ska göra ett till idag. Och sen jäklar ska här sexas hela helgen :o Inte minst för att "husse" åker till Göteborg på måndag igen...

Hur går det för er?

Jag gjorde ett test idag, negativt. Tror jag har BIM på lördag och då tycker jag allt att testet borde visa nu. Hade velat veta om jag kan njuta av ett glas vin eller två på midsommar eller inte. Tar nytt test imorgon igen... Känner mig dock väldigt ogravid så jag tror det stämmer!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar