En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det blev ingen gyn, vart sjuk så det är framskjutet till den 13e mars.

Fick dock mens, på dag 59, så förmodligen har en ägglossning hoppats över för första gången i mitt liv, lägligt liksom :grin:

Så nu är planen att köpa på mig ett stort lager ägglossningstest för att försöka ta reda på om jag har nån ordentlig ägglossning. Sen kommer jag naturligtvis ta upp mina bekymmer när jag är på cellprovtagningen så tar vi det därifrån sen!

Men det är ju bara att låta bli, man kan ju ändra sig!

Snabba puckar här, idag så har jag fullt normal mens! Med smärtor och allt. Drygt två veckor efter att jag skulle tagit p-sprutan.

Svarar dig och hemlig: självklart kan jag tacka nej. Jag var nog bara lite nojjig när jag skrev mitt inlägg för att vi hade skojat så mycket om att vi skulle dricka till filmen. Jag dricker väldigt sällan i vanliga fall och har absolut inte problem att säga nej, jag vill bara inte hamna i en situation där jag skulle behöva ge en förklaring till varför. Nu har jag bestämt mig för att ta bilen hem till henne och då är "problemet" definitivt löst :idea:

*knapp* Suuuck vad segt det är att vänta. Tittar på min app minst en gång om dagen men det går inte fortare för det tyvärr ;). Nu ska jag försöka koncentrera mig på allt jag har att göra den här veckan så kanske det går lite fortare.

Bäst att hitta på saker att göra så går tiden liite snabbare ;)

Själv ringde jag till både gyn och vårdcentralen och boka tid för hälsokontroll och hormonvärde tagning typ på gyns inrådan så den biten är klar när jag ska dit..men guuuudars dagar vilka väntetider överallt :S 1 månad till läkare och 1.5 till gyn! :O trodde man skulle kunna få tid snabbare men fick gå till en privat mottagning för på sjukhusets gyn mottagning va tiderna ännu längre.

Och huvudvärkseländet har tagit fart, vad annars. Jag är verkligen inte gjord för att vara utan syntetiska hormoner. Jag hoppas att jag blir gravid snabbt som attan...

Idag fick jag en omgång teststickor på posten och jag är varken gravid eller har ägglossning :D Ingen överraskning något av det. Det ska bli sjukt spännande att se om jag har rätt i när jag har ägglossning eller inte, det brukar vara tydligt men kroppen kan säkert luras!

Jag tyckte också det var kul att sätta igång med äl-stickorna och se hur bra koll jag hade på cykeln... Mindre kul när jag inte lyckades testa positivt alls fast jag höll på i 3 veckor efter mens och haft de flytningar man skulle ha redan 2 veckor efter. I nästa cykel var det samma sak. Men då testade jag ytterligare ett par dar fast jag redan gett upp, och där var den, stark och tydlig stegring! Och jag blev gravid. Med detta sagt, var envis och fortsätt testa längre än du tror. Lycka till :)

Iom att jag precis slutat med p-sprutor så vet jag ju att det kan ta upp till ett år.
Men det känns ju bättre att faktiskt ha koll än att tja gå runt och tro!

Bäst att hitta på saker att göra så går tiden liite snabbare ;)
Ja nu har tiden rusat iväg helt plötsligt och jag skulle ha fått mensen i måndags men den har inte dykt upp än. Jag testade i måndags morse men det var negativt. Egentligen tänkte jag köpa ett test på vägen hem från jobbet idag men misstänkte att den skulle komma som ett brev på posten om jag gjorde det. Min cykel varierar från 24 till 29 dagar så än så länge är den ju inom normalintervallet. Så jag försöker att ha is i magen till i helgen - jag har slösat tillräckligt med pengar på stickor och stavar.
Själv ringde jag till både gyn och vårdcentralen och boka tid för hälsokontroll och hormonvärde tagning typ på gyns inrådan så den biten är klar när jag ska dit..men guuuudars dagar vilka väntetider överallt :S 1 månad till läkare och 1.5 till gyn! :O trodde man skulle kunna få tid snabbare men fick gå till en privat mottagning för på sjukhusets gyn mottagning va tiderna ännu längre.
Få tag på gyn tycker jag är helt hopplöst, särskilt i mitt landsting. Förra sommaren fick jag en konstig mellanblödning och försökte boka tid på mottagningen där jag hade satt in min spiral men de hade sex!!! månaders väntetid! Blödningen fortsatte och till slut tjatade jag mig till ett medgivande från sjukvårdsupplysningen att jag kunde gå till gynakuten för det fanns inga snabba tider någonstans, det var månaders väntetid både inom privat och offentlig gyn.

Kl

Min mens verkar inte vilja komma igång. Har bruna flytningar men det kommer inget blod. Får se om de kommer eller om det stannar upp. Knepiga kropp. Nu blir det iaf lite uppehåll med försöken till april. Vill helst inte ha december barn.

Uppdatering : ingen mens i sikte. De bruna flytningarna är borta. Blir gravtest i veckan som kommer.

:-)

Jag är väldigt kluven. Jag vill att äl sätter igång samtidigt som jag eg vill ha bebis i början av året och inte i slutet, alltså är det lagom att vänta lite oavsett.

Nåja, sambo är i Gbg till torsdag som alla veckor så det är ju lite svårt att få till det ändå :D

Testar ÄL varje morgon :)

här hemma händer väldigt lite ännu! :( ingen mens i sikte alls och nu inne på typ 5e månaden utan äl och mens sen p-piller stopp i mitten på november..kroppen verkar ha gått in i nåt standby läge så nu väntar jag bara på att få komma till husläkaren den 5e och sen gyn 18e..får se va de säger om saken...någon som vet vad de brukar göra åt sånt? nåt hormonpiller man får knapra kanske ?! :S

Hur lång tid kan det ta då? Efter sprutor är det normalt att det dröjer upp till 12 månader.

Har de inte tagit sig nu så blir det ÄL- tester för mig också :) mest för att se så man har någon öht. Fortfarande ingen mens, de bruna flytningarna har slutat helt och brösten gör ONT! Har aldrig varit utan rejäl blödning någon gång sen min mens började när jag va 12, så man är ju lite positiv. Test blir till helgen.

Svetlana: Oj! 5 mån är lång tid :( vad säger läkaren? Vad åt du för piller?

ja käkade neovletta och så ett till märke som va väldigt lik neovlette typ men glömmer alltid namnet..käkade de sen ja va 17 (fyller 26 i år) så är ju ett tag :S har bara pratat me bm som brukar skriva ut pillrena och hon tyckte också att 5 månader började bli lite för länge,jag fick höra av de i början att om inte mensen kommit efter 5-6 månader så kan man söka hjälp om man vill så nu är det bara att vänta på va läkaren säger och sen gyn..

lill-sis: är väl säkert olika för alla när mensen kommer tillbaka men jag hade ju riktig mens innan pillernas tid men den va också ojämn,antagligen kommer den framtida mens också vara ojämn ett tag iaf,och då va de tydligen krångligare för den att komma igång typ :( bara käkat piller,och pröva sån där p-ring ett par månader(resultera i en förkyld muff :O..) men inga sprutor lr nåt..

Kl

Vaknade i natt och hade vansinnigt ont i magen. I morse kom mensen. Jag har slarvat och levt väldigt illa den här månaden så det va väl lika bra, blev dock ändå ledsen. NU blir det allvar, bra mat och inget festande. 2014 ska jag ha en bebis :)

*kl*

Här händer det också väldigt lite...

Pratade med läkaren idag som vill skicka mig på röntgen för att se hur missformad min livmoder är. Är den inte allt för konstig kan man tydligen operera det och ta bort mellanväggen som finns. Tyvärr är det tre månaders väntetid på röntgen så nu är det bara att vänta...

*kl*
På torsdag är det dags för första mötet o provtagning, liiite nervös! Även beräknad äl på torsdag så ska fråga om dom kan kolla hur det ser ut, får aldrig riktigt till dom där äl-testerna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar