En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jättestortgrattis! :bump:

Har mest följt tråden i tysthet men glädjs åt er lycka! Vad sa den blivande pappan då?

Tack tack! :D

Hans reaktion var ganska kul. För någon dag sedan sa han att han trodde jag var gravid, så stingslig som jag var. Så när jag väckte honom sa jag att "du hade rätt". "Jaha?" var hans reaktion och när han fick ett stort flin tillbaka förstod han. "Så du är på smällen?!". Sen blev jag överöst med kyssar och han flög upp ur sängen. :D

Åh så roligt :D

Själv är jag tillbaka i tråden efter två MA under hösten. Ska utredas men det är ju flera månaders väntetid (dit också) så vi har bestämt oss för att avvakta lite med att försöka igen. Läkaren sa att det var helt upp till oss om vi ville vänta eller inte men känner att jag inte orkar ett MF till...

Missfall eller MA är verkligen inte roligt, vi fick två missfall innan den här tredje graviditeten. Som jag knappt vågat skriva om här på buke för det har känts så overkligt att det gått bra den här gången.

Vi var dock tvungna att ha minst 3 misslyckanden i bagaget innan de ville starta någon utredning, men nr tre ska förhoppningsvis komma ut om 2 månader och vara pigg och frisk.

Hoppas att ni har samma tur nästa gång ni vågar försöka!

Stort grattis! :)

(Hör inte alls hemma på förälder men läser tråden i tysthet emellanåt och har hållit tummarna för dig :). )

/smyger ut igen

Grattis Ninni!

Har följt dig i denna tråden i tysthet då jag "känner" dig från kaninforumen sedan tidigare ;). Lycka till nu med Liten i magen!

Tusen tack tjejer! :D

Mirtai: Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara med 2 MA.

Vad roligt att du äntligen fick ett positivt besked :) Grattis!

*knapp*

Själv går jag en sväng förbi Bolaget i eftermiddag och inhandlar nyårschampagne, för här syntes det med all tydlighet i morse att det inte bidde något - som väntat :p

Grattis!:)

Jag har lyckats smyga mig igenom en jul utan att släkten verkar ha uppmärksammat min nykterhet. Några fick dock veta vad som är i görningen och blev glada, pappa och brorsan vet ju hur svag jag är för julöl så var lika bra att förekomma dom. Men egentligen hade jag nog kunnat ta mig några öl, för gravid är jag knappast, känner inte alls på mig något sådant. BIM imorgon (nu börjar man lära sig termerna här :laugh:) och är mensen sen blir det test på nyårsafton.

Berättar ni om era planer för era vänner och familj? Vi hade tänkt vi skulle vänta med det, men har märkt att det är svårt att hålla käften. Mammorna suktar så mycket efter barnbarn så där kunde vi inte hålla oss... och vad gäller bekanta blir jag så frågvis så fort jag träffar nån som har barn, och så kommer såklart motfrågan "är det nåt ni själva funderar på eller?" och då är det klippt... Det tar ju upp en stor del av ens tankeverksamhet just nu och känns bara så konstigt att inte snacka om det. Men det är ju inte precis så att vi berättar för alla och skriver om det på facebook.

Det där gör man nog som man känner passar en bäst själv. Min bror m. fru var otroligt öppna trots att de behövde hjälp till slut.
Själv har jag inte hunnit prata om det nån av gångerna :o :D

Tackar! :D

Vi har varit ganska öppna med att vi försökt skaffa barn och även varit öppna med våran utredning. Det har varit väldigt skönt för oss, för då slapp vi en massa funderingar om det inte är dags för barn snart osv.

2010: Tack! :D

Hann ni få nån hjälp förresten eller löste det sig sv sig själv?

Vi hann genomgå de undersökningar som skulle göras, dvs blodproven, spermaproven och sist undersökning av livmoder+äggledare med kontrastvätska. Den sista undersökningen är vad jag tror hjälpte oss det sista på traven faktiskt! För den gjordes den här cykeln och gjorde dels att jag fick ÄL 3 dagar tidigare och nu dessutom blev jag ju gravid. :D

Var tvungen att pinna iväg till apoteket och köpa digitalt, kände jag ville ha det bekräftat i text. Så underbart när det kom upp "GRAVID 1-2". :D

Vi berättade bara för min mamma och en av mina bästa vänner att vi försökte. Sedan hann vi berätta för familjen om första graviditeten innan den tog slut. Andra gången berättade vi bara för föräldrarna och en kompis att vi var gravida igen. Om (eller när) det blir en tredje gång kommer jag nog bara vilja berätta för min mamma innan vi gått förbi den mest kritiska tiden. Orkar inte gå igenom att berätta för alla att det inte blev något den här gången heller...

jahapp, idag kom mensen på BIM+6. Firade med en kall go öl! ;) Måste haft ovanligt sen ägglossning så är ju inte konstigt att jag missade den med både äl-stickor och knull. Nästa cykel får vi köra på lite längre.

Hur går de för er? :)

Idag är de dag 4 på första Pergotime behandlingen. Hoppas verkligen de hjälper!

Ja här är det förvirrat igen. Testat envist 2-3 ggr om dan med äl-stickor nu, utan nåt positivt (det blir alltid streck, men inte så starka). Igår kväll hade jag lite äl-flytningar, och idag var det rikligt med genomskinliga trådiga, men fortfarande inget på stickorna. Och så nu när jag kollade var det lite brunt blod i flytningarna. Vilket väl borde tyda på att äl just varit, eller också att något är galet med mig. Eller kan man ha blodflytningar innan äl? Jag brukar inte vanligen få mellanblödningar, men ett par gånger har det hänt senaste året. Beräknad äl är nog inte förrän om ett par dar, men min cykel verkar ju ha fuckat upp en del sen jag började tänka på barn av nån anledning...

Blir ändå orolig här. Har haft regelbunden mens i en massa år och inga konstigheter, och nu när jag väl vill ha barn verkar kroppen dumma sig.

Det är säkert precis som vanligt, bara det att du kanske är lite mer uppmärksam nu?

*kl*

Här tar vi nog en paus faktiskt. Efter förra mf så känner jag att nej, det vill jag inte vara med om igen. Det är ju mitt mf nr två, om än inte på raken, och det tar nog hårdare än jag vill erkänna, så nu väntar jag lite, har tänkt söka in till plugg och så ser vi vad som händer i framtiden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar