Ja vi behöver nog prata, vill försöka få till ett bra prat där vi båda kan säga hur vi känner om vårt förhållande. När vi pratar är han oftast nöjd med livet som det är. Och jag har inget konstruktivt att komma med så det stannar oftast där. Jag är både nöjd med att kunna göra lite vad jag själv vill på min lediga tid, samtidigt som det finns en saknad i mig att göra något gemensamt. Det enda vi gör tillsammans är att sova, handla mat och då och då ta en promenad - om det är fint väder i sakta mak.
Ni kanske ska prata om vad ni kan göra tillsammans som inte är vardagssysslor så som att handla. Båda kan fundera och lägga fram förslag på saker som ni kan gör ihop som båda uppskattar. Det kanske inte blir den där aktiviteten som nån av er tycker är det roligaste som finns i hela världen men det kan bli en gemensam aktivitet som ni båda tycker om. Sen om det är promenad, titta på film, laga mat ihop, gå på en kurs var kanske inte det viktiga utan det viktiga är att ni gör det ihop?
Jag och min sambo är inte så spännande kan nog andra tycka, vi är inte så spontana, reser inte så mycket, går inte på krogen särskilt ofta.
Men det spelar ingen roll för oss, vi vill gärna umgås mycket med varandra och för oss är promenader/utflykter med hunden och laga mat ihop vår grej som vi gör ihop, vi gör det ofta och vi uppskattar det båda massor. Vi har båda tidskrävande hobbyer som vi gärna ägnar oss åt på fritiden, men vi engagerar oss inte så mycket i varandras hobby på så sätt att vi deltar aktivt, utan vi har hittat andra aktiviteter som vi gör gemensamt istället.