En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först om drottningens gissningar. Det står att hen får gissa när som helst men bara en gång per natt. Det är lite motsägelsefullt, kan den gissa när som heslt eller bara nattetid?

Drottningen har begränsat antal gissningar, närmare bestämt tre stycken. Dessa kan användas när som helst i betydelsen att hon kan hoppa över att använda dem när hon vill ha mer tid att tänka, eller bränna av alla tre de första tre dagarna om hon vill skynda sig få tag på Bestiality. Det är alltså inte när som helst i förhållande till DL, utan när som helst i leken. Om det redde ut något...

Sen ficktjuven, kan den använda förmågorna den tjuvar och i så fall när? Sen står det att tjuven kammar noll om den försöker tjuva från någon som inte kan använda sin förmåga den natten. Betyder det att den inte kan tjuva från de som använder sina förmågor dagtid?

Ficktjuven kan använda förmågorna efter den DL den försökt stjäla. Om Enhörningen försöker stjäla första natt-DL så meddelar han alltså mig om vem offret är före natt-DL kl 10 på tisdag. Efter kl 10 får han meddelande tillbaka om han lyckats få tag på något, och vad det i så fall var. Om det var en förmåga som används dagtid så kan han utnyttja den fram till och med följande dag-DL, medan den som hade förmågan egentligen misslyckas med att använda den. Om det är en natt-DL-förmåga gäller samma sak inför följande natt-DL.

Att han inte kan stjäla från någon som inte har sina förmågor betyder att om han väljer Granny eller Mustrum inför någon av de DL där deras förmågor ligger i träda (eftersom de är så förvirrade i Tidens Långkalsonger, varannat dygn alltså) så finns inget att stjäla. I den betydelsen är just de rollerna just de dagarna samma som att stjäla från bybor.

Dessutom undrar jag om tjuven kan snatta utdelade brev dvs om brevet delas ut på dagen kan tjuven ta det från motagaren följande natt? Om ja får tjuven reda på att det är just ett brev den tjuvat eller kan den tro att förmågan kommer direkt från specialroll?

Ja, ficktjuven kan stjäla en utdelad förmåga. Han får då inte veta att det inte var en "äkta" förmåga den spelaren har, utan kan misstaget tro sig ha identifierat en roll. Om rollen ficktjuven försöker stjäla ifrån sitter på två förmågor den natten, pga utdelat brev, lottas vilken förmåga som blir stulen - ficktjuven kommer inte att kunna sno båda.
 
Drottningen har begränsat antal gissningar, närmare bestämt tre stycken. Dessa kan användas när som helst i betydelsen att hon kan hoppa över att använda dem när hon vill ha mer tid att tänka, eller bränna av alla tre de första tre dagarna om hon vill skynda sig få tag på Bestiality. Det är alltså inte när som helst i förhållande till DL, utan när som helst i leken. Om det redde ut något...



Ficktjuven kan använda förmågorna efter den DL den försökt stjäla. Om Enhörningen försöker stjäla första natt-DL så meddelar han alltså mig om vem offret är före natt-DL kl 10 på tisdag. Efter kl 10 får han meddelande tillbaka om han lyckats få tag på något, och vad det i så fall var. Om det var en förmåga som används dagtid så kan han utnyttja den fram till och med följande dag-DL, medan den som hade förmågan egentligen misslyckas med att använda den. Om det är en natt-DL-förmåga gäller samma sak inför följande natt-DL.

Att han inte kan stjäla från någon som inte har sina förmågor betyder att om han väljer Granny eller Mustrum inför någon av de DL där deras förmågor ligger i träda (eftersom de är så förvirrade i Tidens Långkalsonger, varannat dygn alltså) så finns inget att stjäla. I den betydelsen är just de rollerna just de dagarna samma som att stjäla från bybor.



Ja, ficktjuven kan stjäla en utdelad förmåga. Han får då inte veta att det inte var en "äkta" förmåga den spelaren har, utan kan misstaget tro sig ha identifierat en roll. Om rollen ficktjuven försöker stjäla ifrån sitter på två förmågor den natten, pga utdelat brev, lottas vilken förmåga som blir stulen - ficktjuven kommer inte att kunna sno båda.

Tack det redde ut det mesta tror jag. :) Den kan alltså snatta från roller som agerar dagtid? Den snattar då från kommande dag antar jag? Vad händer om den väljer brevbäraren?
 
jag skaffade två och hade jag inte varit tvungen att
genomgå hysterektomi så hade jag nog haft (minst)
lika många som du( om bara jag fått bestämma)
Jag beklagar. :(
Vad hände?
Jag trodde också ett tag att jag inte kunde få mer barn. Var helt knäckt.

Men tack och lov så hade läkarna fel.
 
Jag beklagar. :(
Vad hände?
Jag trodde också ett tag att jag inte kunde få mer barn. Var helt knäckt.

Men tack och lov så hade läkarna fel.
Cellförändringar som skenade på väg mot cancer så inte mycket att göra åt det..
haft förändringar sedan jag var 16( som bara upptäcktes för att jag propsade på provtagning när jag var där för att få p-piller*tacksam*)
Första koniseringen som 18.
därefter 2 till
Efterkontrollen efter andra barnet visade på starka förändringar så valde att finnas där för de barn jag har istället för att drömma om fler
 
Tack det redde ut det mesta tror jag. :) Den kan alltså snatta från roller som agerar dagtid? Den snattar då från kommande dag antar jag? Vad händer om den väljer brevbäraren?

Ja, den kan stjäla från roller som agerar när som helst under dygnet, enda gången den misslyckas är om den ger sig på någon som inte har någon förmåga.

Om den väljer brevbäraren snor den ett paket av de som finns kvar i säcken, jag lottar vilket som går åt (brevbären kommer att misslyckas med att dela ut ett brev den natten oavsett om han väljer samma som blev stulet eller ej). Paketet Enhörningen snor får han inte använda på sig själv, utan måste dela ut precis som Shawn får göra med sina brev.
 
Utan att vilja vara trådpolis så skulle jag önska att mängden OT hålls ner så gott det går eftersom den här leken är så stor. :)

Om man har trängande skäl så skulle det vara bra om man använder OT-färg, och helst då inte samma som LL. ;)
 
Om den väljer brevbäraren snor den ett paket av de som finns kvar i säcken, jag lottar vilket som går åt (brevbären kommer att misslyckas med att dela ut ett brev den natten oavsett om han väljer samma som blev stulet eller ej). Paketet Enhörningen snor får han inte använda på sig själv, utan måste dela ut precis som Shawn får göra med sina brev.

Då antar jag att brevbäraren märker om ficktjuven varit framme i de fall tjuven valt ett annat paket än det brevbäraren ändå tänkt dela ut?
 
Jag hoppas du inte kommer spoilra för mycket med detta temat, Monstermom ;)
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering. Som motivering fungerar en teori. Inte en känsla, heller inte något slags önskemål. Det är alltså inte en motivering att säga att någon "känns ond", det är heller inte en motivering att "jag vill att min sida ska vinna". Röster som inte motiveras räknas inte.
Får man "låna" någon annan teorier och rösta efter dom?

Får man skriva något liknande med "Jag tror att X är god, så jag hänger på henne"? Givetvis då under premisserna att man har en teori om varför X är god och har vissa teorier om den man röstar på.
Aha! Nej, grundtanken är inte att paket sparas. De används eller går åt. Vissa paket ska användas innan dag-DL och vissa innan natt-DL, det framgår i meddelandet man får från mig vilket som gäller.
Får brevbäraren välja bort att skicka paket, eller måste varje paket skickas?
 
Utan att vilja vara trådpolis så skulle jag önska att mängden OT hålls ner så gott det går eftersom den här leken är så stor. :)

Om man har trängande skäl så skulle det vara bra om man då använder OT-färg, och helst då inte samma som LL. ;)

Satt precis och filade på något liknande, men då kan vi istället utnämna LenaH till trådpolis så är det gjort. :angel:

Alla: Försök hålla OT-snack som inte på något sätt handlar om ulvlekar till ett minimum, och om ni OT-ar ändå så markera det på något sätt, tex med OT+färg. Allmänn halv-OT om fåniga ulvmisstankar på skoj och diverse gamla lekar, erfarenhet osv är ofrånkomligt innan första DL passerats, men håll helst helt orelaterat prat i andra trådar. :)

Kan sparka ut en obligatorisk fråga från LL också, för att se om det kan styra skutan lite. ;)

Vad var egentligen bättre förr? Sådär riktigt förr, på den tiden vinden viskade besvärjelser runt husknutarna och knyttet smög i buskarna? Vad har vi förlorat när vidskepligheten blev vidskeplighet istället för visdom?
 
Ja, den kan stjäla från roller som agerar när som helst under dygnet, enda gången den misslyckas är om den ger sig på någon som inte har någon förmåga.

Om den väljer brevbäraren snor den ett paket av de som finns kvar i säcken, jag lottar vilket som går åt (brevbären kommer att misslyckas med att dela ut ett brev den natten oavsett om han väljer samma som blev stulet eller ej). Paketet Enhörningen snor får han inte använda på sig själv, utan måste dela ut precis som Shawn får göra med sina brev.

Tack för att du svarar så snällt några frågor till frågor till.
Brevbäraren märker alltså inte om den blir bestulen? hur fungerar det då fortsättningsvis i leken. Exempel om vi låtsas att lottas att få sian. Jag är med på att brevbäraren inte kan dela ut paket kommande dag men vad händer om brevbäraren vill dela ut sian ett par dagar senare? Går det? Eller blir inget paket alls utdelat den dagen då? Och får tjuven veta vilket paket den snott och ska dela ut?

Kan tjuven sno käk? Om ja blir alla ulvarna utan käk då eller kan det bli dubbla käk?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 374
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 223
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp