Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Haha! Tack!!
Tänk vilken villfarelse! Glad förvisso, men pigg var nog att ta i!! :) Fast jo, där hade vi nog fått sova mereller mindre en natt sen förlossningen iaf...
Men, för att vara nysnittad så tror jag tom personalen var imponerad över att jag var pigg och uppe och sprang. :)

Här är min mage, 4 månader efter förlossningen!
Den ser ut ungefär som innan, har aldrig haft riktigt platt mage och lite kärlekshandtag fanns innan också. Pricken är en piercing men jag hittar inte mitt smycke för att testa om det går in igen.

Förutom bulan (som bara är något större än innan) är jag smalare i kroppen i övrigt än innan, men det kommer jag nog raskt att gå upp när amningen börjar trappas ned...TYVÄRR. :D

Jättenöjd med att graviditeten inte lämnade några spår på kroppen, det är ju faktiskt helt otroligt hur det kan funka egentligen!

ABCD0009.jpg

ABCD0012.jpg

Tack! Nu ser jag att randen finns kvar, jag trodde den hade försvunnit för den syns faktiskt inte lika mkt i verkligheten.

Snoffsan:
Jisses... Gick du upp 30 kg när du var gravid eller är det bonuskilon som försvinner nu? Helt otroligt att det ens går att bli så smal igen!! :D

Jag gick upp 22 kg, så resten är bonuskilon:o som jag gick upp året innan jag blev gravid. Nu har jag gått ner 32 kg och har 6 kg kvar, så när jag är färdig har jag gått ner 38 kg känns helt sjukt det är ju en halv person, minst.

Det är helt otroligt... Min startvikt är 50 kilo så det är bra mer än halva mig ;) Nu ligger jag dock på 58 kg. Urstarkt jobbat!!! :bow: Jag är mer eller mindre helt stum måste jag tillägga. Det måste jag även tillägna ALLA som klarat det!! (Eller ens i närheten...)

*kl*
Vägde mig igår morse. Två veckor efter förlossningen. 73,4 kilo! - ca 13 kilo. :)

Nu är jag viktmässigt där jag var för lite mer än ett år sedan innan jag promenerade bort ca 7 kilo på våren. Back to it!
Delmål 1 är de 67,4 kilo jag låg på när jag blev gravid.
Delmål 2 blir att komma ner till/under 65 kilo vilket innebär "normalt" BMI.

Häftigt är dock att jag kommer i (i princip) alla mina gamla kläder nu!
Ska försöka ta kort på kaggen och återkommer så småningom. :)

*kl*
Vägde mig igår morse. Två veckor efter förlossningen. 73,4 kilo! - ca 13 kilo. :)

Nu är jag viktmässigt där jag var för lite mer än ett år sedan innan jag promenerade bort ca 7 kilo på våren. Back to it!
Delmål 1 är de 67,4 kilo jag låg på när jag blev gravid.
Delmål 2 blir att komma ner till/under 65 kilo vilket innebär "normalt" BMI.

Häftigt är dock att jag kommer i (i princip) alla mina gamla kläder nu!
Ska försöka ta kort på kaggen och återkommer så småningom. :)

Å vad skönt! Hoppas jag också rasar sådär i vikt, saknar mina kläder :rofl:

Ja det hoppas jag med och att magen går tillbaka hyffsat iaf :)

Var ute och kikade på vårkläder i helgen och fyy vad tråkigt det är, hittade ju massor av snygga byxor/ klänningar/ toppar och inget kunde jag köpa :D

Sedan var jag in på Lindex och skulle kolla på amnings-bh, men nähä dom får inte in 70 i omkrets alls utan det börjar på 75 :mad:

Jag får helt enkelt avvakta till efter förlossningen och hoppas att jag sväller i omkrets också ( fast det vill jag ju inte hoppas på heller :p )

MittNyaJag:

Åh himmel va skönt att kunna ha sina kläder igen, jag längtar något så otroligt ..

/ 3 veckor kvar

Senast ändrad:

Fast det är klokt att vänta till efteråt för man vet ju inte hur brösten ser ut när mjölkproduktionen kommer igång. Vissa ändrar sig inte alls och vissa (typ mina) blir enorma!

Jag rensade min bh-låda igår och då låg mina bhar där och det var bara "shit, har natascha peyre glömt sina bhar hemma hos mig?" :rofl:

Jo att brösten ändrar sig är väl en sak, men jag har faktiskt svårt att tro att jag kommer bredda mig så mycket runt om = omkretsen.

Men det visar sig, någon affär måste väl ha amings-bh med omkrets 70 ?

Jo att brösten ändrar sig är väl en sak, men jag har faktiskt svårt att tro att jag kommer bredda mig så mycket runt om = omkretsen.

Men det visar sig, någon affär måste väl ha amings-bh med omkrets 70 ?

Äh köp 75 då? Alltså så stor skillnad är det ju inte i början, tkr det är mest när dom börjar töja sig = spänna längre o längre in. Eller så letar du arslet av dig efter nån med 70 runt :D Är nog inte många som har det.

Men det är just det att på mig är det skillnad, det var därför jag inte köpte någon.

I dagsläget sitter inte 75 bra på mig öht.

Har läst nånstans att Change har amningsbh:ar, känns som att de borde ha lite uddare storlekar än Lindex och H&M. :)

Fast jag skulle inte köpa något annat än en mjuk topp innan förlossningen, kanske ett amningslinne?
Mina bröst växte till F efter förlossningen och var så i flera veckor under den tiden använde jag bara en mjuk topp.

Senast ändrad:

Ja det får bli så, linnen och mjuka toppar har jag gott om :D

Lambo:

Det måste ha blivit något tok, för jag har inte fått något msn-meddelande från dig :(

Jag har också problem med ammningbh. Gick på stan och kollade lite men alla är så små. Jag har 75 runt om så det var inga problem, problemet var kupstorleken. Jag har DD i vanliga fall och räknar med att ha ngn storlek större sen iaf. Dom amningsbharna jag tittade på fanns som störst i D, för små redan innan alltså. Köpte en vanlig topp nu som jag tänkte använda några dagar och sen beställer jag från internet och hoppas den passar (vill helst prova egenligen). Toppen fungerar nu men jag har så pass tunga bröst att jag behöver mer stöd egentligt.

Ang tråds riktiga ämne :)
Vad läskig magen känns nu när den fortfarande är ganska stor men helt mjuk och innehållslös.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 677
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 307
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat