Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Oj, sitter här i 8:e månaden nu och undrar hur jag kommer att se ut om ett par månader... Har längtat efter att få tillbaka min kropp sen jag blev gravid ungefär men samtidigt är det ju lite skönt att ha bebisen i magen att skylla på. När bebisen väl är ute är ju då man måste börja ta tag i saker och ting igen, eller...?

Det är andra graviditeten för min del och jag måste ju erkänna att magen (eller midjan för den delen...) inte blev sig riktigt lik efter första graviditeten, men bristningar slapp jag i alla fall den gången. Är lite orolig för hur det kommer att gå denna gången. Är det någon som vet hur det hänger ihop med detta? Om man kan känna sig säker om man "klarade" första graviditeten utan bristningar eller om risken är lika stor i alla fall?

Nej, håller med cassic_bambi, syns inte alls att du fått barn! Jättefin mage och kropp :)

Dock ser det ut som om du lyckades få lite bristningar på bröstet, men inte på magen. Ganska komiskt, med tanke på hur stor magen blir (även om brösten också växer rejält)!

Jag är i v 33 och börjar också bli rädd för hur jag ska se ut...
Än så länge ingen rand, inga bristningar någonstans heller. Har dessutom inte blivit tjockare någonannanstans än runt magen. Och då har jag ändå varit sängliggande väldigt mycket pga en olycka.

Jag kanske låter hemsk, men jag vill ha tillbaka min gamla kropp så gott det går.

En fråga, när kom era bristningar?

Jag har inga bilder på min eftermage, och nu bor någon däri igen:).

Den är lite degig kanske, men inga bristningar alls efter de första 3 graviditeterna, får de om det blir ngt nu efter nr4...:o

Bristningarna kom när min mjölk rann till. Och herre j*vlar vilka pattar :eek: När jag var gravid så växte mina bröst flera kupstorlekar, har A i vanliga fall men gav upp att köpa bhar när jag växte ur C-kupa på 3 dagar.
Jag tror nog allt att när min mjölk rann till, så stod tuttarna ut mer än min mage gjorde när jag var höggravid ;)

KL

Min eftermage än så länge, 77 dagar efter förlossning, bilderna är från igår:

25232532.jpg

(Ärret har jag haft sedan jag var väldigt liten och har inget med graviditeten att göra.)
25232541.jpg

Så hoppas jag oxå på aatt se ut efter förlossningen! :D
Fast, det kanske är litegrann som den där historien som finns om mannen som kom till läkaren med bruten arm och förkrosat frågade om han skulle kunna spela fiol när armen läkt.
-Javisst svarar läkaren, det är inga problem!
-Wow, svarar mannen, det kunde jag inte innan... ;)

jättefin mage syns inte att där bott någon där!

Kan också säga att min eftermagen inte är sådär fin, inte än i alla fall. Har fortfarande en del överskottsskinn och en liten bula precis över snittet, men jag hoppas det ska bli bättre efter en massa träning. Det händer lite varje vecka:D

Nu kommer det bilder på min eftermage 4.5 månad efter förlossningen. Har hittills gått ner 30 kg (sedan inskrivningsvikten till snittet) så nu är det bara ca 8 kg kvar eller nåt finns fortfarande en hel del kvar på magen...

Höggravid vikt ca 99 kg.

Ca en månad efter förlossningen vikt ca 83 kg.

Nu: vikt ca 69 kg.

Från sidan.

Ser bara den första bilden. :(

Snart! Snart kanske man får vara med i den här tråden istället för gravidmagetråden!

Tack! Det känns så underbart att det mesta är borta och att man har en stark och smidig kropp igen efter graviditeten:D

Du är lika fin som vanligt, snart är den lilla magen också borta:)

shit vad konstigt att se dig utan jattemagen :D jag har inte vant mig an. Vad mycket den forsvunnit redan, visst kanner man sig smalare an nansin hihi.

Snoffsan bra jobbat! Det tog nastan ett helt ar innan min mage forsvunnit, men nu har jag atit for mycket choklad haha sa den borjar komma igen. Jag ar for lat och har for dalig karaktar men skyller pa vadret att jag inte kan motionera ordentligt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 686
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 307
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 056
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar