Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Här kommer en liten bildbomb på min före och eftermage! :)
Konstigt att man såg brunare ut i februari än i maj.. :crazy:

18149560.jpg

20428259.jpg

20428260.jpg

20428262.jpg

Tack, det var snällt :laugh: Ärret får jag nog dras med, men det gör jag så gärna, för det var ju där min lilla groda kom ut! :)

Gud så fin du är efter, hoppas jag ser ut så efter mitt snitt !!!

Du har ett nästan likadant snittärr som mig! Mitt är också svagt böjt, fast på andra hållet. Men det ser ut som om mitt sitter mycket längre ner tror jag.

I övrigt är jag himla avundsjuk! Jag var av med magen omgående, men fick sjuhelsikes massa bristningar som gör att huden ser hemsk ut. På dig syns det inte ens att du haft en bebis därinne..

vad fin magen är, men är ärret lite högre upp än vanligt? Har för mig mitt satt mkt längre ner? :) (nu finns det ju inte utan det är ett mkt längre snitt efter bukplastiken där hehe)

Håller med, miss kalas mage är jättefin!

Mitt snitt sitter nog oxå lite längre ner. Sitter några mm ner i buskaget (:o om man får säga sånt här)
Min mage är "platt" som vanligt men är lite mjukare än innan bebis.
Tycker det är lite mysigt att kunna klämma lite i magen ;)

Jopp... Det håller jag med om, men du ska vara stolt! Du har åstadkommit stort! Du är skitläcker (om jag får säga så)!

:o

Jag rodnar ju när du säger (skriver) sådär.

Det är i alla fall verkligen skönt att höra, alla snälla ord kommer till nytta och värmer, på riktigt :)

Jag gick upp ca 20 kg under graviditeten. Tappade 10 kg på BB, och 3-4 kg veckan efter. Har därefter stått still i vikt trots helamning under 6 månader. Har dock rört på mig måttligt och ätit precis vad jag velat med en hel del onyttigheter, så med lite mer disciplinerad kost och lite mer motion skulle nog kilona försvinna lättare.

*knapplån*
Är det en myt att man går ner i vikt av ammandet? Enligt en del kvinnor går det dessutom i raketfart - passar mig perfekt. Som sagt var - är det en myt eller sanning - eller en blandning kanske :D

Senast ändrad av en moderator:

Tack så mycket allihop!! :laugh:

Mitt ärr sitter nog ganska högt upp ja, har sett bilder där de är betydligt lägre placerade. Ingen aning om varför, men läste nåt på familjeliv.se om att vissa lägger snittet högre nu..

Hittade tråden..! :
"Nuförtiden gör man ofta sk "John cohen" snitt vilket gör att man snittar lite högre upp än vanligt. Detta för att livmodern bättre skall klara en ny graviditet."

"John cohen sitter ca 5-6 cm högre än andra snitt."

"Säkrare pga av att snittet kommer högre upp på livmodern där muskeln är lite starkare har jag förstått det som. Sitter typ mellan "busken" och naveln.. Jag fick inte välja utan läkaren snittade så."

Såg att jag inte lagt in den här bilden.

4 månader efter, får be sambon ta en ny bild imorgon nu när man börjat träna.
phpgq4crs.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 686
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 307
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 056
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar