Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Men nej, det går ju inte att skylla på :eek:

Jag var smal, ung OCH vältränad innan. Gick ner allt från graviditeten på en vecka.. Men magen drar förstås inte ihop sig pga alla bristningar.

Däremot gick jag upp MASSOR som nybliven mamma.. Trots barnvagnspromenader etc :crazy: Det är inte bra för mig alls, med gamla ätstörningar som gnager i bakhuvudet när man ser ut såhär.

Vad jobbigt att gå upp allt efteråt. Jag har tyckt att det varit lätt att andra leverna från gravid till mamma, eftersom jag vet att jag bara är gravid ett tag. Men mamma är jag hela livet. Har du mycket övervikt då?

Hade gärna haft lite mera mammahull nu efteråt.
Trivdes/(trivs) inte alls med min galgliknande kropp som jag hade både innan & nu efter.:cry:

Ja, jag har aldrig gnällt speciellt mycket över mitt hull. Jag har själv ätit mig till det, och det är inte speciellt svårt att få bort det (men jobbigt).

Förstår de som är tunna, det är inte alls lätt för alla att gå upp i vikt, och jag är glad över att jag inte har det problemet. För det verkar jobbigare.

Här är min mage. fick vår son den 26 Mars. Den är slapp, randig helt utan nytta. :cry:
Men trots allt helt fantastisk. Dock är jag gravt överviktig, väger 100kg & är 1,60 lång :crazy:

Den röda randen längs naveln är efter mina byxor.

Alltså, jag åt ungefär likadant som gravid som nu. Lite mer skräpmat dock, för jag spydde om vi lagade mat hemma.. Men jag gick upp 12,5 kg bara, det var verkligen enbart magen som växte. Och särskilt stor blev inte ens den :D

Allt det jag gått upp från Sebbes 6 mån-ålder ungefär, fram tills nu, är vikt jag aldrig haft innan ens :crazy: Jag är förvisso inte fet, men jag trivs inte alls med att vara småtjock och ha daller överallt. Min normala vikt som jag haft hela livet innan graviditeten ligger på 52-55 kg, och jag är 161 cm lång. Rätt lagom har det varit. Nu väger jag runt 70 kg, alltifrån 68-73 i olika perioder.. Och det är sjukt jobbigt. Jag har en historia med ätstörningar bakom mig, och allt jag vill vissa dagar är bara att spy upp den maten jag stoppar i mig. Jag äter inte SÅ dåligt, eller i gigantiska portioner, så jag fattar inte hur det har kunnat bli såhär.. Jag äter precis likadant som jag alltid gjort liksom. Och rör mig på ungefär samma nivå också. Så något drastiskt måste göras, och där kommer självdiciplinen in i bilden :eek: Jag har liksom bara lyckats med två lägen hittills.. Äta rätt normalt, eller hetsäta och spy, och däremellan inte äta alls. Inget av dom funkar sådär superbra..

Det låter verkligen skitjobbigt. Tänk dock på att huden inte blir detsamma efter graviditeter, man blir slappare och det krävs MER än innan för att vara i form. Min räddning är ju min diciplin. Som jag skrev, frukost - lunch - middag. Ingenting onödigt därimellan. Och vecka, efter vecka, efter vecka... Skittrist, men jag vet ju att det fungerar.

Hu ja, att det krävs mer verkar tyvärr alldeles för sant. Jag ska försöka komma igång med träningen igen åtminstone, så kanske något förbättras. Förhoppsningsvis kanske jag får mer självdiciplin med åldern, fast det tvivlar jag på :p

*kl*
Någon som har tips på hur man kan minska/gå ner?

Är så sjukt missnöjd och vill bli av med det jag gått upp.

Jag tog hjälp av en kostrådgivare för att gå upp i vikt, kosta *hrm* 380:- för 2 månader och du bestämmer hur mkt kontakt ni ska ha, möten, telefon, mail.

Jag 5månader efter*
Har inte tränat nått speciellt eller ätit nyttigt, är en riktig godisgris:P*

Ridit mina två hästar och svisch var kilona borta*

*kl*

Jag vet inte om jag har några bilder före, men jag har definitivt inga efter... Jag har "pinnsmala" ben o saknar rumpa. har 28 i jeans, men då är det svårt att knäppa när byxorna är nytvättade...

Eftersom jag har så otroligt svårt att låta bli onyttigheter så väntar jag in den naturliga viktminskningen ett tag till. Hittills har jag gått ner ca 8 kg på 11 veckor.

Dricker ca 1.5 liter cola om dagen och käkar godis, chips, bullar o kakor varje dag... Står o smyger i skåpen så inte barnen ska se, "nej, cola dricker man bara på helgen..." Usch, jag mår dåligt av mig själv.:cry:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 694
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 315
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 069
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar