Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Jag & Lillan

Bilden tagen i juni fick lillan i januari*

Jag har nått mina två mål. Startade på 95, det vägde jag veckan efter förlossningen. Första målet var 75 kg, och andra var 67. Och det är klart nu. Men jag är ändå inte nöjd, ska ner minst 6-7 kg till :crazy:

Tyvärr så räcker det inte det jag gör, nu har det avstannat igen. Hade en sådan platå vid 75 kg, där stod jag still väldigt länge. Sedan på en månad drygt så rasade jag ner till 70. Har sakta gått ner till 67, men nu står jag sedan flera veckor still.

Jag vet ju att jag nu väger så pass lite så jag måste röra på mig mer, och faktiskt avstå allt extra. Det är jobbigt, ibland svajar självdiciplinen och vissa veckor äter jag popcorn flera gånger. Dock är jag glad över att klara det med måtta, eftersom det är så jag måste ha det i framtiden, för att inte gå upp. Lite popcorn, lite godis. Någon gång ibland. Men för min viktminskning fungerar det inte så, inte när jag inte hinner träna.

Fast jag är ändå glad över det jag hittils uppnått :D

:crazy:

Nu :)

Wow, vilken skillnad! Du är jättefin, du ska helt klart vara nöjd som du är nu (även om det kan vara svårt ;)).

Tack :)

Tyvärr ser jag ju numer alla detaljer som jag inte är nljd med. Förr var det helheten. Nu vill jag ha finare överarmar, bort med fettet på magen... Etc.

ALla jag möter säger att jag inte alls ska gå ner mer, men jag tar det med en nypa alt. Det finns fortfarande lite att ta i ;)

Oj, vilken skillnad (säger jag med). Vad duktig du är som klarat detta!!!!

Själv tycker jag det är svårt att hinna med att träna, och jag som bara har ett barn... Lyckas inte ens rida någon gång i veckan så pållen har inte en muskel kvar.

Min pålle är lila omusklad hon. Tur i oturen att hon är gammal och bara behöver promenadridas :crazy:

Jag har också svårt att hinna träna, har två barn ju, och sedan husrenovering, en sambo som älskar att pilla på sin traktor, etc. Han har inte barnen speciellt mycket. Men min räddning är promenader. Går mycket med barnen, och tar hundpromenader på kvällarna när sambon lägger barnen. Sedan tränar jag på gymmet på helgerna. Och simmar någon gång i veckan. Oj, det blev ganska mycket :o

Fast mest tjänar jag på att äta så himla nyttigt som jag gör. En dag i veckan, fredagar, äter jag pizza/kebab och kanske lite godis. Annars är jag benhård, inga extra utsvävningar. Inte en bulle, inget godis, aldrig läsk. Frukost, lunch och middag, eventuellt frukt mellan om jag är hungrig. Jag skiljer på hunger och sug, är jag sugen tar jag sällan något. Är jag hungrig kan det bli ett ägg, eller en frukt.

Diciplin är mitt ledord. Man kanske skulle blivit yrkesmilitär :angel:

Kl

Lägger in en till på min mage, 5½ månad efter grav. Jag har iaf blivit lite brunare! :) Risig kvalla på bilden dock

5mnadefter.jpg

Tack! Jag trodde aldrig att min mage skulle dra ihop sig nästan helt igen med tanke på alla bristningar, så jag är supernöjd!

Det förstår jag.

Min mage är min största ångest, om man kan kalla det ångest. Jag lider inte speciellt av det. Vill mest att den ska bli lite midre i omfång, bristningarna gör inte så mycket. Jag är ändå ingen bikinimänniska ;)

Naww :o

Fast jag tror att det gör mycket att jag törs lé igen.

Mina två, riktigt överviktiga vänner, vill aldrig vara med på kort. Speciellt inte spontana bilder. Och aldrig ler de, inte ens när de fått fixa till sig innan.

Men vad gör man om man är en helt viljelös stackare? Nåja, inte helt kanske, men ordet diciplin finns inte ens med i min vokabulär. Det spelar ingen roll hur mycket jag vill något, eller vad det handlar om. Det kan kanske bero en del på min borderline, jag är väldigt impulsiv av mig. Men liiiite bättre diciplin skulle jag vilja ha, men jag misslyckas varje gång :(

Jag hatar min kropp, och vet inte vad jag ska ta mig till. Ändå så går det inte. Blää.

Oj, jag såg nu att jag tryckte på fel knapp när jag svarade dig :o. Jag får nog börja promenera jag också för i augusti blir det bröllop och då vill man ju vara så snygg som möjligt!

och så lite knapplån:
Vilka platta och fina eftermagar ni har (tex Jolanta, Pmm, Linnea_89 mfl.)! Jag skyller på att ni inte är så gamla än ;)

Ja, det har du nog rätt i.
Ett leende kan förändra mycket :)

Känner själv att jag skulle behöva le mera, när jag ler så känns det ovant i ansiktsmusklerna. Ungefär som när man har ridit på hästen efter ett uppehåll, bortglömda muskler gör sig påminda.

Såhär ser jag ut 6 månader efter. (Jonas blev 6 månader 9/4-08)

Visserligen drar jag in magen här (hysschhyssch), men såhär ser det ut när jag behöver äta. (byxorna går knäppa)

Och såhär ser det ut när jag har ätit;) (och byxorna blir för tajta)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
474
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 700
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 315
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 070
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar