Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Helt värdelöst jobbigt.. har inte heller motivation till gå ner i vikt, man försöker & försöker.. När jag blir "rik" ska jag köpa mig ett gymkort.

Går mest i mjukisbyxor,munkjacka speciellt nu eftersom jag gått upp i vikt igen pga dålig rygg + mediciner = inaktivitet.. SUCK!

jeansen ligger långt inne i garderoben.

Helt värdelöst jobbigt.. har inte heller motivation till gå ner i vikt, man försöker & försöker.. När jag blir "rik" ska jag köpa mig ett gymkort.

Går mest i mjukisbyxor,munkjacka speciellt nu eftersom jag gått upp i vikt igen pga dålig rygg + mediciner = inaktivitet.. SUCK!

jeansen ligger långt inne i garderoben.

Usch vad jag känner igen mig. :cry::cry:
Precis så är det för mig med. Började ju så bra efter förlossningen, jag hade bara ett par kg kvar till min vikt innan graviditeten & sedan vet jag inte vad som hände och nu går det bara utför. :(

Jag har tappat motivationen....men ska få igång den igen!

Jag SKA gå ner....

Jag vägde 71 kg och väger nu 78-80 kg.

är 1.78 lång..

Här gick det utför också, tappade precis efter förlossningen, och sen hände något... Fast jag har tagit tag i det nu, med hjälp av viktklubb. Just nu finns jag dessutom på deras förstasida så det peppar lite extra!

*kl*

Senaste bilden på mig, står hälften i ljus och hälften i skugga så bilden ser skitful ut i färg.

phpa1g1df.jpg

Himmel människa, det syns ju ingenstans att du fött barn:eek:! Men du blev rätt uppäten av sonen har jag för mig va?

Japp men det går åt rätt håll nu då jag har hjälp av en kostrådgivare och bara ammar vid nattningen, på morgonen och om han skulle vakna på natten.

Så nu får jag äntligen börja röra på mig och börja träna för att bygga upp alla muskler som försvann när jag slutade jobba för snart 1 år sen :bump:

Måste vara skönt att det inte syns i alla fall :)

Vad får du för tips från din kostrådgivare? Är bara nyfiken, så känns det privat behöver du inte svara.

Skönt att du löser låg vikt med träning och inte med onyttigheter som jag känner folk som gör :crazy:

Tips på vad jag ska äta mkt av och lite av sen nu håller hon på att ta fram recept på bra mat. har fått recept på jätte goda energibollar gjorda på nötter och torkad frukt, jag skriver ner vad jag äter och hon räknar kalorier. Superbra, kostar 390:- för 2 månader å då får jag hur mycket hjälp jag vill via telefon och mail :)

Det låter ju kanon!

Men är det i privat regi, eller genom sjukvården? Tänkte eftersom du fick betala själv.

Sådant skulle det finnas i fler kommuner, fast för överviktiga. Telefon srevice och mailkontakter. En av mina "drömmar" vore att jobba som någon slags kostrådgivare, fast främst med överviktiga.

Det är privat, tror hon tar hand om alla, har faktiskt jobbat på sjukhuset och förlossningen men jag tror inte som barnmorska.

Aha. Hur fick du nys om henne då?

Tänk så många som faktiskt behöver hjälp med vilken efter förlossningar, det vore ju super om man kunde bli erbjuden sådan hjälp typ på efterkontrollen.

Frågade om tips på ett annat forum och hennes dotter tipsade om henne, så testade jag att söka lite på nätet också för att se vad jag fick upp för någonting.

har redan kollat in den för länge sen. finns många bilder att kolla på där. men tycker inte jag hittar mer nån enstaka som faktiskt har fulare mage än mig :( (inget elakt menat)

helt garanterat en bukplastik efter denna graviditet!

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
476
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 702
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 365
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 082
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar