Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

OK visar upp min oxå, är inte duktig så har 5-7 kg övervikt fortfarande efter 25 mån efter barn nr 2. Var smalare förra julen...
Omkretsen är 90 cm inte bra, kärlekshandtagen är värre än magens bula.

Eftermage2barn80kgjan08.jpg

IMG_0341.jpg

IMG_0339.jpg

Enligt uppgift är det de unga mammorna som får de största hudbristningarna.De har tajt och stram hud som inte töjer sig lika lätt som hos äldre kvinnor.Fick mitt första barn för snart 6 månader sedan och hann precis fylla 32. Jag har inte en enda bristning, inte heller mina systrar som var över trettio med sina första. Ännu en anledning att vänta :).

Jag har aldrig hört att det skulle ha nåt med åldern att göra, utan att det handlar om hormoner.
Finns nog lika många exempel på unga mammor som inte fått bristningar. Jag tror nog en mer på den ärftliga faktorn snarare som förklaringen på att du och dina systrar inte fått bristningar, snarare än eran ålder.
Mormor födde 4 barn utan en enda bristning, mamma 3 utan en enda bristning, hennes systrar 6 barn tillsammans och inte en enda bristning på nån. Och jag har klarat mig nu fram till v 35 utan en enda bristning.
Och alla vi har varit allt från 19-40 som gravida. ;)

Min läkare sa att jag inte hade foglossningar när jag var gravid för jag hade inte gått upp något i vikt!!!

Jag är lika gammal som mammas bästa kompis var när hon blev gravid, hon har på snart 19 år aldrig visat magen för den ser ut som den gör med stora, hemska bristningar. Jag fick lite vid naveln.

Ska man gå efter vad alla unga mammor tycker ska man ju bli gravid tidigt i livet (15-20) för då går det enklast att föda!

*Kl*

Jag vet! :idea:
Den perfekta åldern att föda barn är mellan 15-45?
Det kan vi väl enas om?

Tycker att det finns både fördelar och nackdelar med att vara ung mamma, likaså att föda barn senare i livet.

Klarade mig rätt bra från bristningar..trots min unga hud ;)

*kl*

Har efter 2 barn (jag var/är 22 år & 27 år) inga bristningar.

Vad jag vet så har nog inte min mamma några större bristningar heller (har aldrig sett några överhuvud taget) efter 3 barn, hon var 21, 24, 28 när hon födde oss.

*KL*

Enligt vad jag fått höra av diverse läkare och barnmorskor inom förlossningsvården är bristningar till stor del hormonellt, men ålder på mamman spelar stor roll. Unga kvinnor får hudbristningar i betydligt högre utsträckning än äldre, men naturligtvis inte alla!
Mina egna bristingar är faktiskt inte alls så farliga att leva med, de syns knappt numera och jag fick ändå rätt många.

*KL*

Att få bristningar är genetiskt. Däremot behöver det ju inte komma från mammas sida utan likväl från pappas.
Min mamma fick tre barn och hade inte en enda bristning ochhelt platt mage efter. Hon var 22, 30 och 33 år när hon fick oss.

Jag fick hela magen full med bristningar, slappa magmuskler och en hemsk hängmage redan efter min första graviditet (16 kg viktuppgång där allt satt på magen). Fick även navelbrock av det.

Är dock ganska fin numera efter min bukplastik 12 dec -07 :)

Men som sagt, det har ingenting att göra med ålder eller dyl. utan helt och hållet på vilken slags gener du bär på.
Med facit i hand var inte min kropp gjord för att bära barn med tanke på hur mkt stryk den tog av det och det blir inga fler barn för min del....

Lite halvt, det där med oförklarigt och hormoner.

Tycker mest att unga har födommar mot äldre och tvärt om. Det är allt från bristningar, svåra/lätta förlossningar och fosterskador.

Vad bryr sig barnet om det? Den får ju världens bästa mamma i alla fall oavsett om hon är 15 eller 45 år gammal! Sen finns det ju såklart undantag men då finns det ju andra underbara människor där ute som ger barnen världens bästa uppväxt, som kanske inte kan få egna barn och väljer att adoptera :bow:

kl

Äntligen har jag fått tid att ta eftermagebilder! Nu har det gått 14 dagar sen han kom ut och jag ser ut såhär!

och såhär rolig ser den ut om jag står upp och spänner magmusklerna!

Jag som precis tänkte leta upp tråden!

3 månader och 1 dag.
php1uj0cm.jpg

phprrkly9.jpg

Och jag fick typ panik i duschen idag för magen såg ut precis som när jag var gravid i v.6. Tänkte bara "-Nej inte än, jag har ju skyddat mig" och kom sen på att f*n jag har ju mens därför jag e så svullen *andas ut*

*knapp*

Jag borde kanske visa min mage nu och sen nytt till sommaren när jag skall vara mer eller mindre klar.. Då borde jag kanske ha ännu mer motivation till att börja träna :angel:

Tyvärr äcklas jag av min mage och känner lite ångest över att visa upp den.. :|

Äh du behöver inte känna ångest, här döms ingen! Bra att du tänker ta tag i det om det stör dej!
Lite peppning :bump: :banana: :bump: :banana:

Äh du behöver inte känna ångest, här döms ingen! Bra att du tänker ta tag i det om det stör dej!
Lite peppning :bump: :banana: :bump: :banana:

Hehe! Tack!
Jag kommer förmodligen få göra en bukoperation då jag har enorma bristningar kvar och "hänghud".. Men så hade jag en enorm mage när jag väntade Saga. SF mått var tydligen 40, jag hade för mig att det var 37..

Det får bära eller brista.
Magen som gravid (den 23 oktober, Saga är född 25 oktober):

Magen 3 månader efter (minus en dag):

Jag tycker magen är riktigt äcklig. Jag klarar knappt av att tvätta den utan att få spykänsla.. :oops:

Min mage liknade din.... Kan peppa och säga att det går att få (någorlunda) snygg mage med bukplastiskoperation och det är värt varje krona om man väljer betala själv :banana:

/Fili som sparar för att hissa upp tissarna några snäpp

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 365
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 083
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar