Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

kl
Jag gick upp 20 kg o har bara gått ner 10 :mad:
Är less på att vara tjock nu.

Bilder kommer.

Jga gick upp 25 kilo !! Foglossning och tröstätande gjorde mig inte mindre direkt ... Nu, en vecka efter förlossningen, har jag fortfarande 19,7 extrakilo att släpa på. Och jag vet inte vad jag vågar göra medan jag ammar, har slutat med godis & onödigt socker men äter mat och fett.
Tänkte börja mer när Elina är en månad eller nåt. Viktväktarna kanske. Ska ta nån efterbild sen ... Uscha :crazy:

Men jag fick inga bristningar iallafall, trots bamsemage :bump:

Och jag gick snabbt ned alla kilon- och har nu gått upp fem kilo igen?? Kanske för att man går hemma och småäter/inte rör sig lika mycket som på jobbet.. Jag som vill se fräsh och oförändrad ut när jag kommer tillbaka till jobbet, juh :D

Jag har också slutat helt med godis.
Dricker inte heller mjölk eller äter ost och sånt.
Undviker fet mat med mjölkprodukter.

Sen har jag ju gått med barnvagnen 1 timme om dagen men nu har det toksnöat hela veckan så det är helt omöjligt att ta sig ut med vagnen. :mad:

Jag har tappat motivationen....men ska få igång den igen!

Jag SKA gå ner....

Jag vägde 71 kg och väger nu 78-80 kg.

är 1.78 lång..

Helvets jävla skit!

Vägde mig förra helgen och vågen visade fanimig 86 kg! Men det syns inte så mycket??

Elefant, typ.

Attans att det finns så mycket god mat där ute!

Någon som vet ett bra sätt att gå ner i vikt? Som fungerar och är hälsosamt? PM-a isåfall!

Dietkur?

Jasså du har också gått UPP stället för ned, välkommen till klubben :D. Jag och maken körde GI-kost innan jag var gravid. Det var verkligen effektivt! Skönt att avprogrammera sig från socker. Och inte var man tvungen att äta äcklig mat heller (inte som i "Du Är Vad Du Äter", vem sjutton orkar hålla vikten efter sådan mattortyr :crazy:). Nu kör vi lite "halv-GI", orkar inte ta tag i det ordentligt. Är duktig och utesluter potatis, vitt ris, sockerrika bröd.. Men på kvällen käkar jag kanelbullar i massor, och falukorv till middag :angel:

Jag har nått mina två mål. Startade på 95, det vägde jag veckan efter förlossningen. Första målet var 75 kg, och andra var 67. Och det är klart nu. Men jag är ändå inte nöjd, ska ner minst 6-7 kg till :crazy:

Tyvärr så räcker det inte det jag gör, nu har det avstannat igen. Hade en sådan platå vid 75 kg, där stod jag still väldigt länge. Sedan på en månad drygt så rasade jag ner till 70. Har sakta gått ner till 67, men nu står jag sedan flera veckor still.

Jag vet ju att jag nu väger så pass lite så jag måste röra på mig mer, och faktiskt avstå allt extra. Det är jobbigt, ibland svajar självdiciplinen och vissa veckor äter jag popcorn flera gånger. Dock är jag glad över att klara det med måtta, eftersom det är så jag måste ha det i framtiden, för att inte gå upp. Lite popcorn, lite godis. Någon gång ibland. Men för min viktminskning fungerar det inte så, inte när jag inte hinner träna.

Fast jag är ändå glad över det jag hittils uppnått :D

:crazy:

Nu :)

Kan bara hålla med, jäklar vad snygg du är. :love:Och vad fort det har gått för dig, visst var det i augusti du fick barn?

Klart du ska vara nöjd & glad, det är ju snart bara halva du kvar om man jämför bilderna. ;) Men jag vet hur det är, man blir aldrig helt nöjd, man får nya mål hela tiden. :D

Nja, juli var det, så det var nästan rätt :)

Jag brukar tänka på det, att det är nästan 30 kilon som är väck. Det är halva jag som jag ser ut nu, nästan i alla fall :eek:

Visst får man nya mål, först ville jag bara bli mindre. Vart det än satt, fettet skulle väck. Nu börjar jag bli mer punktfixerad, jag vill främst ha bort fettet på magen, eftersom det är fult och är i vägen. Men jag inser ju att skinnet kommer bli kvar, men det kan jag ta. Jag är inte ute efter att visa mig i bikini, men jag vill ändå att själva hullet ska minska.

Snyggt jobbat! Tycker inte alls du ska känna press för de där 6-7 kg, du ser skitt snygg ut på efter bilderna :bow:

Jag vägde 47 kg vid inskrivningen, 62 kg precis innan förlossningen och 49 kg på efterkontrollen efter 9 veckor.
Efter 1 månad vägde jag 45 kg, slutade helamma och fick lite kostråd och gick upp 1 kg :bump:
Efter ytterligare 2 månader så har jag slutat amma för 1 månad sen, men gått ner 3 kg till :(

Mår otroligt dåligt över detta så jag höll på att hamna på akut psyk men lyckades övertala dem om att så illa är det inte och jag fick en tid istället nästa vecka.

:cry:

Bilder finns men de orkar jag inte lägga upp just nu, det får komma tillsammans med bilder efter att jag förhoppningsvis fått ännu mer hjälp att sluta rasa i vikt.

Det enda jag kan säga är väl att alla relativt nyförlösta med era kanske +10kg kvar, var rädda om dem kg! Det är så mkt enklare att sen efter 6 månader gå ut i fina vädret och bara powerwalk:a med barnvagnen flera mil om dagen än att äta varrannan timme, inte göra "nått" och bara se hur ens kropp försvinner.

Jag funderar allvarligt på att söka till Anna Skipper, och se hur hon skulle lösa det hela ;)

*knapplån*

Jag har en lite fråga. Det här med amning har jag funderat lite över. Har inte läst hela tråden så bli inte arga om svaret står där :D

Jag tillhör den föga avundsvärda skara gravida kvinnor som (genom egen förskyllan - jag vet ;) ) sväller till elefantversionen.

Förra graviditeten gick jag upp ca 52 kg och hittills i denna ( är i vecka 27 ) har jag gått upp ca 25 kg. Tro mig, det blir INGEN bild på eftermage här inte :D

Sonen föddes med snitt och jag hade problem att få igång mjölkbaren. Han sög tills det blödde och det i kombination med en depression (from hell) så fungerade inte amningen alls.

Mina intentioner denna gång är att amma så (i princip) länge det går. Då äntligen kommer fråga. Är det en myt att man går ner i vikt av ammandet? Enligt en del kvinnor går det dessutom i raketfart - passar mig perfekt. Som sagt var - är det en myt eller sanning - eller en blandning kanske :D

Tror det är väldigt induviduellt.

Svärmor amma inte alls och gick ner sina 25 kg jätte lätt.
Mamma amma mellan 5-8 månader, gick upp 30 kg * 3 ggr och har inte haft problem att bli av med dem.
Jag amma i 3 månader och väger nu 43 kg till mina 165 cm :(
Kompis ammade i 8 månader, tränar och äter jätte nyttigt och har 10 kg kvar. (barnet är 13 månader)

Jasså du har också gått UPP stället för ned, välkommen till klubben :D. Jag och maken körde GI-kost innan jag var gravid. Det var verkligen effektivt! Skönt att avprogrammera sig från socker. Och inte var man tvungen att äta äcklig mat heller (inte som i "Du Är Vad Du Äter", vem sjutton orkar hålla vikten efter sådan mattortyr :crazy:). Nu kör vi lite "halv-GI", orkar inte ta tag i det ordentligt. Är duktig och utesluter potatis, vitt ris, sockerrika bröd.. Men på kvällen käkar jag kanelbullar i massor, och falukorv till middag :angel:

Hrrmmm, får man inte äta potatis?

Vi brukar ha fullkornsris/pasta. Osötat bröd (mest för sambons diabetes).

Men sånt onyttigt tycker vi om *:p

Abstinens om man ska sluta med det, men så får det bli :(

Jag har nått mina två mål. Startade på 95, det vägde jag veckan efter förlossningen. Första målet var 75 kg, och andra var 67. Och det är klart nu. Men jag är ändå inte nöjd, ska ner minst 6-7 kg till :crazy:

Tyvärr så räcker det inte det jag gör, nu har det avstannat igen. Hade en sådan platå vid 75 kg, där stod jag still väldigt länge. Sedan på en månad drygt så rasade jag ner till 70. Har sakta gått ner till 67, men nu står jag sedan flera veckor still.

Jag vet ju att jag nu väger så pass lite så jag måste röra på mig mer, och faktiskt avstå allt extra. Det är jobbigt, ibland svajar självdiciplinen och vissa veckor äter jag popcorn flera gånger. Dock är jag glad över att klara det med måtta, eftersom det är så jag måste ha det i framtiden, för att inte gå upp. Lite popcorn, lite godis. Någon gång ibland. Men för min viktminskning fungerar det inte så, inte när jag inte hinner träna.

Fast jag är ändå glad över det jag hittils uppnått :D

:crazy:

Nu :)

Vilken skillnad! Du är ju kanonsnygg ju!

Snyggt jobbat! Tycker inte alls du ska känna press för de där 6-7 kg, du ser skitt snygg ut på efter bilderna :bow:

Jag vägde 47 kg vid inskrivningen, 62 kg precis innan förlossningen och 49 kg på efterkontrollen efter 9 veckor.
Efter 1 månad vägde jag 45 kg, slutade helamma och fick lite kostråd och gick upp 1 kg :bump:
Efter ytterligare 2 månader så har jag slutat amma för 1 månad sen, men gått ner 3 kg till :(

Mår otroligt dåligt över detta så jag höll på att hamna på akut psyk men lyckades övertala dem om att så illa är det inte och jag fick en tid istället nästa vecka.

:cry:

Bilder finns men de orkar jag inte lägga upp just nu, det får komma tillsammans med bilder efter att jag förhoppningsvis fått ännu mer hjälp att sluta rasa i vikt.

Det enda jag kan säga är väl att alla relativt nyförlösta med era kanske +10kg kvar, var rädda om dem kg! Det är så mkt enklare att sen efter 6 månader gå ut i fina vädret och bara powerwalk:a med barnvagnen flera mil om dagen än att äta varrannan timme, inte göra "nått" och bara se hur ens kropp försvinner.

Jag funderar allvarligt på att söka till Anna Skipper, och se hur hon skulle lösa det hela ;)

Heheh, har hört att Anna Skipper inte är så skenhelig när det gäller hälsan så som hon påstår...:angel:

Jag trodde hon var typ 55-60 år :angel:

Om man kollar noga på henne så är hon alltid solbränd, har lösnaglar och fixar håret. Sminkar sig som fan. Och ändå säger hon väl att "den här maten ska ge dig såååå fiiin hy, fina naglar och fint hår"....

Dessutom sägs hon röka och hon var på ett hamburgerhak där hon beställde GI hamburgare...... fast med POMMES och MAJONÄS!

Snacka om att inte leva som hon lär.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
474
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 700
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 315
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 070
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar