V
vansinnet
Sv: Eftermagar?
kl
Jag gick upp 20 kg o har bara gått ner 10
Är less på att vara tjock nu.
Bilder kommer.
kl
Jag gick upp 20 kg o har bara gått ner 10
Är less på att vara tjock nu.
Bilder kommer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tappat motivationen....men ska få igång den igen!
Jag SKA gå ner....
Jag vägde 71 kg och väger nu 78-80 kg.
är 1.78 lång..
Jasså du har också gått UPP stället för ned, välkommen till klubben . Jag och maken körde GI-kost innan jag var gravid. Det var verkligen effektivt! Skönt att avprogrammera sig från socker. Och inte var man tvungen att äta äcklig mat heller (inte som i "Du Är Vad Du Äter", vem sjutton orkar hålla vikten efter sådan mattortyr ). Nu kör vi lite "halv-GI", orkar inte ta tag i det ordentligt. Är duktig och utesluter potatis, vitt ris, sockerrika bröd.. Men på kvällen käkar jag kanelbullar i massor, och falukorv till middag
Jag har nått mina två mål. Startade på 95, det vägde jag veckan efter förlossningen. Första målet var 75 kg, och andra var 67. Och det är klart nu. Men jag är ändå inte nöjd, ska ner minst 6-7 kg till
Tyvärr så räcker det inte det jag gör, nu har det avstannat igen. Hade en sådan platå vid 75 kg, där stod jag still väldigt länge. Sedan på en månad drygt så rasade jag ner till 70. Har sakta gått ner till 67, men nu står jag sedan flera veckor still.
Jag vet ju att jag nu väger så pass lite så jag måste röra på mig mer, och faktiskt avstå allt extra. Det är jobbigt, ibland svajar självdiciplinen och vissa veckor äter jag popcorn flera gånger. Dock är jag glad över att klara det med måtta, eftersom det är så jag måste ha det i framtiden, för att inte gå upp. Lite popcorn, lite godis. Någon gång ibland. Men för min viktminskning fungerar det inte så, inte när jag inte hinner träna.
Fast jag är ändå glad över det jag hittils uppnått
Då
Nu
Snyggt jobbat! Tycker inte alls du ska känna press för de där 6-7 kg, du ser skitt snygg ut på efter bilderna
Jag vägde 47 kg vid inskrivningen, 62 kg precis innan förlossningen och 49 kg på efterkontrollen efter 9 veckor.
Efter 1 månad vägde jag 45 kg, slutade helamma och fick lite kostråd och gick upp 1 kg
Efter ytterligare 2 månader så har jag slutat amma för 1 månad sen, men gått ner 3 kg till
Mår otroligt dåligt över detta så jag höll på att hamna på akut psyk men lyckades övertala dem om att så illa är det inte och jag fick en tid istället nästa vecka.
Bilder finns men de orkar jag inte lägga upp just nu, det får komma tillsammans med bilder efter att jag förhoppningsvis fått ännu mer hjälp att sluta rasa i vikt.
Det enda jag kan säga är väl att alla relativt nyförlösta med era kanske +10kg kvar, var rädda om dem kg! Det är så mkt enklare att sen efter 6 månader gå ut i fina vädret och bara powerwalk:a med barnvagnen flera mil om dagen än att äta varrannan timme, inte göra "nått" och bara se hur ens kropp försvinner.
Jag funderar allvarligt på att söka till Anna Skipper, och se hur hon skulle lösa det hela
Heheh, har hört att Anna Skipper inte är så skenhelig när det gäller hälsan så som hon påstår...
Jag trodde hon var typ 55-60 år