Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Tack! Det var snällt sagt:o

Senast ändrad av en moderator:

Men vilken fantastisk lyxig kropp du har, vad du har kommit i form snabbt :eek: :bow:

Kan bara instämma... Kommer att ta flera år innan jag kommer dit, om jag ens kommer att göra det? Men det kanske är lättare att gå ner om man var normalviktig innan graviditeten, inte vet jag? Själv har jag ju varit överviktig större delen av livet, inte vägt under 70 kg sen mellanstadiet. Så frågan är om jag nånsin kommer dit? Men jag strävar efter det iaf.:D

Det är ju inte helt lätt att få tid att motionera heller, inte med ett barn och än mindre med flera kan jag tänka mig! Annars hade jag lätt ridit varje dag, gått med hunden i bergen varje dag, samt gjort en timme pilates och en timme yoga. Men.....

Nä precis...det enda jag får i motionsväg är promenader med barnvagn. Men det är ju inte alltid vi tar oss ut heller...varit 20-30 minus i flera omgångar i vinter och nu i helgen har det kommit 4 dm med snö & det har varit dåligt plogat överallt. Bara till & glömma att ut med barnvagn. :( Ridningen har jag inte riktigt kommit igång med ännu, blir nån tur nu & då, men kör dom mest.

Ska köpa en motionscykel bara jag får råd...men det är ju inte många kronor över varje månad då man går hemma med barnen direkt...

Tack!

Jag var inte heller normalviktig innan graviditeten två år innan jag blev gravid så gick jag succesivt upp i vikt och när jag blev gravid var det nästan 20 kg plus:eek: Men innan dess har jag alltid varit normalviktig för jag älskar att träna och röra på mig.

Nu när jag har varit gravid och har provat att vara tung så bestämde jag mig för aldrig mer! Det är nog därför jag har varit så driven i att gå ner i vikt och eftersom jag hoppas att Linus ska få ett syskon så småningom så tänkte jag att det är bättre om jag startar på en lägre vikt för det känns som att det kommer bli begränsat med motionsmöjligheter när man har 2 små att se efter.

Ridningen har jag inte kommit igång med helt enkelt för att jag inte hinner och jag kan inte rida min unghäst själv som för övrigt inte är inriden än:( Men när hon har varit på inridning hoppas jag komma igång lite grann iaf. Tränar gör jag på kvällarna oftast när Linus har somnat. Promenerar är mycket lättare här nere i Skåne vi har ju knappt haft någon snö än (jo, om man räknar ngn cm) så det kan man alltid göra.

Tro mig...jag vill inte heller vara stor & tung igen. Har vägt som mest 128 kg, det gjorde jag i mååååånga år innan jag bestämde mig för att gå ner i vikt. Är livrädd för att bli så stor igen, mår riktigt illa då jag ser gamla bilder på mig själv. Dock hann jag bara ner till 88 kg innan jag blev gravid med Emil, och sedan blev det ju en liten Jesper osså. :D

Vill ha flera barn, men har sagt det att först ska jag ner till normalvikt innan det blir några fler. För annars är risken att man blir större & större för varje barn & tillslut så är man där igen... Var ju + 20 kg efter förlossningen av Jesper.. Jag tycker att det går trööööögt med viktminskningen. Men så satt jag & räknade. Minus 14 kg på 18 veckor, det är nästan 0.8 kg/vecka i snitt och det är ju fullt normalt. Då kändes det lite bättre. :D Det är väl bara för att det gått så trögt nu på slutet som det känns jobbigt.

Har ju som mål att vara i mål till hösten och det tror jag att jag kommer & klara.

Det är väl inte så bara att gå ner från 128 till 88 kg det är jättebra:bow: Sen det viktigaste av allt du har bestämt dig så det är klart att du kommer att klara det:banana::banana:

Sen tar det den tid det tar, man har ju inte gått upp det på en vecka och för mig har det varit viktigt att göra förändringar som jag kan tänka mig leva med livet ut annars eftersom jag inte vill gå upp det igen.

*knapp*

Min mage (finns väl bild här någonstans) har inte förändrats alls.. :(
Dom sa "När du börjar röra på dig, motionera osv så försvinner den".
Men jag har mer hud nu än någonsin. Däremot har jag blivit relativt smal över midjan, men resten????

Fast nu har jag börjat boka in mig för operation, så blir jag inte gravid innan dess så har jag snart en finare mage igen :)

Själv har jag ju varit överviktig större delen av livet, inte vägt under 70 kg sen mellanstadiet. Så frågan är om jag nånsin kommer dit? Men jag strävar efter det iaf.:D

Nu ska vi inte vara sådana :D. Nämen allvarligt, det gäller att ta tag i det och kämpa som en galning under en period. Jag har kämpat i 1.5 år efter förlossningen :crazy:. Är äntligen nere på 60 kg (tack vare LCHF-kost).. Man känner sig plötsligt 10 år yngre igen!

*kl*

Trådbyte!! :D

Ställde mig på vågen imorse, 74,8 kg!
v. 41+0, altså lördag för en vecka sen vägde jag strax över 86 kg så minus närmare 12 kg på en vecka är ju inte fy skam!
Samlade på mig massor med vatten ett par, tre-fyra dagar efter förlossningen som försvunnit nästan helt nu. Tappade strax över ett kilo fredag till lördag!

Två dagar efter förlossning;
DSC_0365.JPG

Ska försöka hinna ta kort idag, en vecka efter. Kommer förhoppningsvis tillbaka! :)

Här är min mage fyra veckor efter förlossningen (är fem veckor sedan i övermorgon, så då kanske det blir nya kort :laugh:)

Jämför med den här, en vecka innan My föddes =)

//julia

Känns det inte mystiskt ?

Nu har man gått så himla länge med boll på magen, det kommer ju kännas tomt efteråt misstänker jag :D

Sådär ser ju typ min mage ut nu :rofl:

Det påminner mig om att jag nog måste börja träna nu, Rasmus är ju ändå 16 månader. När jag väl sen är gravid med nummer 2 (ja det är nära nu för en till :love: ) ska jag ha din magbild som startbild på datorn så jag håller igång hela graviditeten och inte surfar på buke de sista 10-12 veckorna :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 677
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 307
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat