Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Jag hittade inga amningsbehåar som passade, t.o.m. E var för litet!
Orkade inte gå runt höggravid och prova (knappast nyförlöst heller) så jag köpte apotekets top (care-fix) och jag kan säga att de har suttit på dygnet runt sedan några veckor före bf och använder fortfarande inget annat. Såååå skönt. Jag går ju mest bara runt här hemma i mjukisar ändå, och man ligger ned väldigt mkt så då är det inte lika skönt i bh - båge eller ej. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna återgå till bygelbh efter amningstiden....

Jag använde nästan bara toppar, funkade hur bra som helst men kanske inte de smidigaste nere på stan ;)

När försvinner hormonranden? Min navel ser ju ut som ett skithål :rofl:
:rofl::rofl::rofl:

Hormonrand fick jag aldrig nån, annars hade jag nog alla graviditetssymtom finns:grin:

Har inte sett NÅGON bild som ens är i närheten av hur min mage ser ut, och Nils är född i november 2007. En överjäst vetedeg helt enkelt, med skinn hängandes på sidorna och liksom en leende mun innan underlivet börjar:eek:

Det finns gott om amningsbehåar i 70 cm om man vill beställa från nätet. Man får väl inte skriva butikslänkar men jag kan pm:a adresser om någon vill, om ni inte hittar dem själva, Jag brukar dra 70 F när jag ammar, det kan man ju glömma att hitta i någon "vanlig" affär...

Och jag har inte blivit större i omkrets.

kl

Jag har också svårt att hitta någon bra amningsbh. Har införskaffat några mjuka toppar och bh:ar på nätet, men någon rejäl amningsbh med mer stöd har jag inte lyckats hitta. Det blir ju helknasigt med storlekarna, och jag vet knappt vad jag ska ha längre!

Jag tycker dock att det är underbart med de amningstoppar och amningslinnen jag har. Skönt att ha hemma och under natten. Inget direkt stöd, men lagom sålänge bysten inte är allt för tung.

//julia

*kl* hur mår folks magmuskler så här efteråt?

Alltså min livmoder drog ihop sig otroligt snabbt den här gången,
men mina magmuskler (eller vad dom nu ska kallas :crazy:) ligger som två korvar på varsin sida om naveln :eek:

Kan man träna in/ihop dom på något bra sätt eller är det med tid som måste till? minns inte att det blev såhär förra gången.

Ja, det är rätt häftigt faktiskt. :)

Tomten;

Jag tror mina muskler är mer eller mindre som innan! :eek: Jag har "letat" efter en springa mellan dem men hittar ingen... :)
Däremot lyckades jag lyfta något mot op:ärret nu på kvällen så nu gör det lite ont på en fläck... :(

Senast ändrad:

Mina magmuskler är fortfarande lite delade, men de har ändå dragit ihop sig ganska mycket, så jag antar att jag får ge det lite tid. Vad jag har hört ska man inte träna magen på vanligt sätt sålänge magmusklerna är delade. Det finns en del övningar man kan göra dock, typ andas in ett djupt andetag och sedan på utandningen dra in magen mot naveln och ryggen. Man ska dock inte göra situps eller liknande.

//Julia- som längtar efter att få träna magen igen!

Vad fint ditt snitt ser ut! Fantastiskt vad din mage har krympt fort!

Tack! :)

Det är sådant som värmer när man sitter med bebis som inte vill sova och för relationens skull bara skulle behöva ligga i sängen och kramas... *suck*

Mina magmuskler är ungefär som tidigare och nu är det 8 dagar sen han föddes. Har väl inga supermuskler men där finns iaf nåt.

Mina magmuskler är ungefär som tidigare och nu är det 8 dagar sen han föddes. Har väl inga supermuskler men där finns iaf nåt.

+ MittNyaJag

Ja jo visst finns det magmuskler här med.
Antar att det skulle vara lite svårt att resa sig från golvet,
med en grabb på ca 15 kg i famnen utan magmuskler :p
Men jag är ändå störd och inte nämvärt nöjd med nuläget.
Otålig, jag? kan jag väl aaaaldrig tänka mig. :angel:

Jag förstår dig, jag är också otålig! Vill börja träna magen NU, NU, NU! Men det är ännu lite mer än två fingrar mellan magmusklerna, så jag får snällt vänta. Det är också därför ni bara får se magbilder från sidan :D

Sju veckor efter förlossningen:

Nu händer det inte så mycket längre, så det e inte lika kul att ta bilder. Tror jag ska vänta ett tag med att fota nu =)

//Julia

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
467
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 656
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 293
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka