Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Grymt!

Visst är det häftigt hur kroppen kan fungera!?

Jag tycker att magen är så gosig nu när den är lite mjuk och degig =):D

//julia

Haha jag kande inte igen dej, trodde det var nagon annan. Vad fint den dragit ihop sig! Amningen har haft motsatt effekt for mig (for det beror inte pa chokladkonsumptionen eller hur) sa jag blir bara rundare och rundare for var dag! Tur man ska bestiga ett berg imorrn, bli av med lite fläsk.

*kl*

Dagen efter snittet vägde jag lika mycket som vid inskrivningen, nu 2½ vecka senare har jag förlorat ytterligare 3kg.

3-5kg till ner så är jag på min trivselvikt..

Magen har dragit ihop sig över förväntan men är hyffsat mjuk/degig och go, det bjuder jag på som tack för att magen ställt upp som hus för älskade Grodan.
:D

Ja, visst kan man liksom titta på magen och känna massa kärlek trots att den är degig och inte allt för grann? Den har ju trots allt burit på ett mirakel!

//julia

Absolut.

Innan var jag mer fokuserad på hur magen skulle se ut efteråt, nu struntar jag blankt i magen.

Det får helt enkelt ta den tid det tar :D

Det beror absolut inte på chokladkonsumtion!

:angel:

Jag tappade fint 13-14 kilo på en gång där i början men sen tog det stopp. Har fortfarane typ 7 kg kvar till inskrivningsvikten... Men, 9 månader upp och 9 månader ner... Väger lika mycket nu som jag gjorde vid nyår förra året och det känns mer okej att göra det nu än det gjorde då. Nu har jag varit gravid och fött barn. Då var jag bara tjock. ;)

Idag har jag och mamma varit och shoppat och jag hittade ett par jeans på rea, det står att det är strl 31 i midjan och jag kan ha dem! Sen att det är H&M's storlekar och strech, det räknas inte. ;)

Och jag som tycker att man drunknar i H&Ms storlekar.. Men säger du att de är små så är inte jag den som är den att neka! :D :banana:

hehe jag hoppas det för strl 30 tum som jag har i garderoben är det lååång väg tills jag kommer i :angel: tror inte jag skulle komma i 31 tum heller, kanske 32, med våld :rofl: Nä men jämför jag mina 30 tummare från H&M så är dom ungefär som andra 28 eller 29-tummare :) Däremot är ju deras Medium stort sen dom ändrat så det är 40/42...

*knapplån*

Bjuder på lite eftermagsbilder så här 1 vecka efter att Melker tittat ut.

img_6600_35671524.jpg

img_6601_35671685.jpg

Den har dragit ihop sig massor även om det fortfarande är massa daller. Äger ingen våg så jag vet inte min vikt i dagsläget. Kom dock i mina vanliga jeans tre dagar efter fölossningen, känns bra att kunna använda det som finns i garderoben igen.

esprit

Min eftermage drygt 11 veckor efter förlossningen.

Fick några små ytliga bristningar några veckor efter förlossningen, men de är väldigt ljusa så jag tror att de kommer att blekna fort. Konstigt det där tycker jag, hade inte en enda på min jättemage, men sen efter några veckor som "smal" igen, då dök det upp några. Fast jag bryr mig inte så mycket dock.

//julia

Här är min mage nästan 1½ år efter förlossningen (foto taget den 20e och Rasmus föddes den 22a) jag är så j*vla blek så därför är bilderna svartvita :rofl:

Fick ju bristningar runt naveln så den ser fortfarande missbildad ut
mage_36100303.jpg

Från sidan
mage2_36100316.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 631
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 289
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30