Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag är hemma efter ett möte som drog ut massor på tiden. Läser från mobilen och skriver ur minnet så ta det för vad det är

Det som sticker ut är rösten från @nickan1 som skulle kunna vara en orutinerad ulv. (Jag satt också i lyan med @fio den där gången :p ) men eftersom hon är ny släpper jag det för stunden.

Det andra som sticker ut är såklart @hemlig s konstiga teori. Det är några spelare som går på henne extra mycket och en tanke är att de är ulvar ihop och ser chansen att kunna gå hårt åt en ulvkollega för att skaffa alibi?

Det andra som sticker ut är såklart @hemlig s konstiga teori. Det är några spelare som går på henne extra mycket och en tanke är att de är ulvar ihop och ser chansen att kunna gå hårt åt en ulvkollega för att skaffa alibi?
du menar att vilka är ulvkollegor med hemlig? bara så jag kan följa din tanke i detta?

jag går på henne för att hennes teori inte går ihop, jag ger henne en chans att förklara sig och hon har svårigheter/vill inte göra det - varför gör det mig ulvig? @Mirtai

Jag har lite bekymmer nu.
Jag har ingen aning om huruvida @fio är ond eller ej, jag tyckte kommentaren var oskyldig i sig men det skulle naturligtvis kunna vara en vinkning. Jag blir dock lite störd av att hon fått tre väldigt lätta röster på sig så tidigt under kvällen?

Jag tycker @hemlig s teori är helt uppåt väggarna, dels med rena faktafel och dels utan logik, vem fan (;)) vill lägga en andraröst DL1 öht? Däremot vet jag inte om jag tror att hemlig är ond för det, det känns mer som en bybo som säger att det är ok att rösta på henne?
Jag är också lite brydd över att hemlig i likhet med fio skulle dra på sig enkla röster i onödan, visst - det är inte hela världen att lyncha en god utan skills DL1 men jag lynchar ju hellre en ulv.

Ska jag vara ärlig så tycker jag att hemlig är så virrig och dessutom nästan bjussar på att bli lynchad så jag tror att hon har en mindre viktig god roll. Känns inte som en panikslagen ängel, siare eller tvilling (då hade nog tvillingen läxat upp i bakrunden). Ulv? jag vet inte om det är värt för en ulv att sticka ut så i DL1. Skulle ju vara om lyan gjorde sig ett fett alibi men då ska det ramla in röster på hemlig för att jag ska tro på den långsökta teorin

Fio har två röster själv men säger här att hon inte vill lägga en andraröst på bsf i detta läget.
För mig betyder det att hon ser en risk att lyncha en god eller, mer som jag tolkar det, en lyakompis.
Så tills nåt ev bättre dyker upp hemlig röstar på fio (fast det är en tredje röst).

Nä jag skrev att jag inte ville lägga en andra röst på @LenaH . BSF hade ingen röst på sig 🤔

Jag röstar nu, så jag kan laga mat i lugn och roa sen.
Hemligs röst sticker ut, men vet att jag tyckt hon varit så virrig att det är skumt även utan att hon har amningshjärna, så lämnar det för kvällen.

Madalitso röstar på Klara för jag tycker det känns lite långsökt att tänka att ledarvargen skulle vinka till lyan genom att ställa frågor om reglerna, är ändå rätt vanligt med såna frågor och det var ju flera även i denna lek som ställde dom.

(Det var det där Paddington sa om att inte ta röster på en personligt:p:o)

@LenaH och @cirkus - mitt största problem just nu är att det känns som fio har tre enkla röster emot sig (där jag har förståelse för röst1 och 2), men jag ser ju inget ont i henne just nu. Och sedan då Hemlig som varit online, lagt en röst på ett felaktigt(?) antagande och som inte vill/kan förklara sig... Av de två upplever jag Hemlig som skummast speciellt som ingen förutom ondingarna å en ev tvilling kan sitta på information å utifrån vad hemlig skrivet så vette fanken om hon är tvilling med Bsf.....

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar