Du gamla, du fria (Ulvlek)

Om fio är god vill hon inte rösta på en god. Om hon är ond vill hon inte rösta på en kamrat. Med tanke på det hon skrev förut om lyan, vilket gett henne de två rösterna innan, så tror jag mer på ond.
Men det var ju MIG hon inte ville lägga en andraröst på och inte Bsf?!

Blev felförstått av mig.
Hon ville inte lägga en andraröst och jag tolkar det som att hon inte vill ha ut en kollega.
Men hemlig - kan du inte börja om från början, för just nu så får jag inget att stämma när det gäller din teori ocj din röst och ju mer du skriver desto mer förvirrad blir jag

Men hemlig - kan du inte börja om från början, för just nu så får jag inget att stämma när det gäller din teori ocj din röst och ju mer du skriver desto mer förvirrad blir jag
Nej jag har nog virrat till det för mig själv.
Som sagt, rösta på. Jag skyller på min amningshjärna :angel:.

Jag ska försöka teoria. Jag kan direkt säga att jag är extremt virrig efter noll sömn inatt pga kattungen som dog och sen den andra honan som födde tidigt på morgonen.

Jag tänker som alla andra att ledaren borde försöka kommunicera med lyan och det finns ju många sätt - även om jag tror att det oftast är lyan som hittar vinkar överallt som inte ens fanns.

Men om jag börjar med det tydligaste - @LenaH skriver bokstvligen *vinkar* i sitt första inlägg - om nån skulle kunna göra en så osubtil grej så är det ju hon :D

Sen så funderar jag på detta från Madalitso. Jag tror nog att en smart ledarvarg gör som ulvar gör, dvs försöker vara så oförutsägbar som möjligt.
Jag tänkar att om vi får ut ledarvargen så vi får reda på vem det är så kanske man kan gissa mer vilka den valt in i lyan, men att innan dess är det svårt att säga nått säkert om det.

Det här känns ju som en rätt förhastad slutsats - tror du på allvar att lyan skulle lägga de två första rösterna på samma spelare? Däremot den andra delen känns mljligen logisk - behöver en rösta tidigt och kanske är lite nybörjare och teorierna är få är det nog lätt att rösten hamnar där det finns ett halmstrå att teoria om.
En andra röst på fio med samma motivering som förra. Ny som sitter i lyan och följer en lyakompis? Fast i så fall känns det som resten av lyan borde sagt stopp, eftersom det sticker ut en del. Men kanske en ny spelare som följer en mer erfaren spelares röst för att man då tänker att det måste vara en vettig motivering?

OKej, jag trodde jag hade postat detta klockan 17 ungefär - så det är så långt jag har läst i leken rent tidsmässigt Nu är jag tillbax så allt som jag tagit upp är säkert manglat redan.

Jag börjar känna av att jag varit vaken sedan 3.15 i natt. Huvudet vill inte riktigt hänga med längre så jag tänker lägga en röst nu så jag inte riskerar att missa om jag somnar.

Klara röstar på Madalitso
Jag tror att det finns en möjlighet att ledarvargen vill vinka till lyan genom att helt enkelt föra rollen på tal. Madalisto var först ut, och är dessutom den som gått mest i försvar när jag lyfte min teori. Därför hamnar min röst där.

Jag är inte främmande för att ändra mig om jag håller mig vaken och det dyker upp något annat jag reagerar på.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio

20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso

fio 3
LenaH 1

Hemlig 1
Madalitso 1

Jag ska försöka teoria. Jag kan direkt säga att jag är extremt virrig efter noll sömn inatt pga kattungen som dog och sen den andra honan som födde tidigt på morgonen.

Jag tänker som alla andra att ledaren borde försöka kommunicera med lyan och det finns ju många sätt - även om jag tror att det oftast är lyan som hittar vinkar överallt som inte ens fanns.

Men om jag börjar med det tydligaste - @LenaH skriver bokstvligen *vinkar* i sitt första inlägg - om nån skulle kunna göra en så osubtil grej så är det ju hon :D

Sen så funderar jag på detta från Madalitso. Jag tror nog att en smart ledarvarg gör som ulvar gör, dvs försöker vara så oförutsägbar som möjligt.

Det här känns ju som en rätt förhastad slutsats - tror du på allvar att lyan skulle lägga de två första rösterna på samma spelare? Däremot den andra delen känns mljligen logisk - behöver en rösta tidigt och kanske är lite nybörjare och teorierna är få är det nog lätt att rösten hamnar där det finns ett halmstrå att teoria om.

OKej, jag trodde jag hade postat detta klockan 17 ungefär - så det är så långt jag har läst i leken rent tidsmässigt Nu är jag tillbax så allt som jag tagit upp är säkert manglat redan.
Det första var mest att spinna vidare på när folk diskuterade hur ledarvargen kunde ha valt ut lyan. Menade mest att om man ska gissa vilka som valts till lyan så är det antagligen lättare om man iaf vet vem som valt.
Och vad gäller det andra så har jag redan sagt några gånger att jag också tycker det verkar otroligt att lyan skulle göra en sån grej, men vill mest lyfta idén.

Fio har två röster själv men säger här att hon inte vill lägga en andraröst på bsf i detta läget.
För mig betyder det att hon ser en risk att lyncha en god eller, mer som jag tolkar det, en lyakompis.
Så tills nåt ev bättre dyker upp hemlig röstar på fio (fast det är en tredje röst).
Som en kommentar till detta - jag personligen hatar DL1 just för att jag är livrädd att lyncha en god - det är lika svårt varje gång såvida någon inte gjort något som sticker ut och är solklart ulvigt, men att inte vilja lägga en andraröst är för mig verkligen inte ulvigt.

Om fio är god vill hon inte rösta på en god. Om hon är ond vill hon inte rösta på en kamrat. Med tanke på det hon skrev förut om lyan, vilket gett henne de två rösterna innan, så tror jag mer på ond.

Fast rösta på en kollega är ju inget ovanligt i DL1 - det brukar kunna ge ett rätt fett alibi.
Blev felförstått av mig.
Hon ville inte lägga en andraröst och jag tolkar det som att hon inte vill ha ut en kollega.
Betyder alltså det att du tror att LenaH också är ulv förutom fio? Eller tänker du dig fio som ledarvarg?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar