Du gamla, du fria (Ulvlek)

Har suttit och läst igenom leken två gånger nu ( känner mig hemskt ringrostigO_o ), och samlat lite citat där funderingar kring ledarvargen lyfts fram. Min hypotes är att den som innehar rollen vill uppmärksamma lyan på det. Jag postar det här nu för att jag ska kunna hitta det enkelt senare när jag har mer tid att fundera över det, nu ska jag precis sätta mig och äta födelsedagsmiddag med min familj.
Om jag nu ska plocka upp den här tanken igen.

Jag tänker att ledarvargen ju vill göra lyan uppmärksam på vem hem är så hem inte blir käk. Jag är alltid värdelös på att se hintar och vinkar. Därför tänker jag att ett sätt att göra det är att prata om rollen. Men nu är det ju ganska många som lyft tankar kring den rollen, det gör det ju lite klurigare. Hann ledarvargen göra det innan för många tankar och funderingar kring rollen dök upp?

Madalisto och Paddi var först ut, men det säger ju inte att någon av dem är ledaren.
Q's inlägg om rollen säger ju egentligen ingenting, bara att hon hade samma tanke som Paddi.
Fio och hennes uttalande har ju vänts och vridits på av flera. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka. Frågan är ju om någon i lyan skulle slänga ur sig en sådan sak? Det finns säkert de som skulle det och de som inte skulle det.

Slutsats av det hela? Jag har inte en jäkla aning, precis som vanligt. :laugh:

Ber om ursäkt om jag är svamligare än vanligt, jag mobilleker. :meh:

Jag funderade på det med, för den rösten hade fått mig att fatta misstänka rätt snabbt annars, men nu är det en ny. Jag tror däremot inte att ulvarna alltid har koll på vad övriga gör, jag har suttit i lyor med folk många gånger och gärna VELAT att det skulle synkas bättre men då rakt inte fått igenom det, många kör sitt race alldeles oavsett ny eller van.. och när jag var ny fick jag noll hjälp och fick alibiröster på mig som jag blev mycket sårad av :D

Jag tänkte snarast tvärtom, att det var en uppgiven god-kommentar (kan givetvis ha fel men min spontana känsla var mer åt det hållet o jag satt ju i samma båt som fio sist så kan känna igen det). Och det känns väldigt.. jag vet inte, ljugande...lögnaktigt.. vad säger man?? för att vara en god. Sån nivå av skillat ljug att leverera en låtsasfrustrerad rad.. nja. Det är ju extremt mkt att säga om en enda kommentar men för mig idag, när inget mer finns att gå på, tar jag hellre fio åt godare hållet.
ok jag hänger med i vad du skriver :up:

Mäh, det var precis det jag hade tänkt ... Men jag är inte beredd att lägga en andra röst i detta läget.

Jag kan tänka mig att lyan gärna vill starta upp något och en ny dvs nickan vet lyan kommer undan med det då det lätt kan förklaras bort som orutin. Var faktiskt inte jättemisstänksam mot @Blacksmithfarm innan nickan la sin röst.... Men jag tänker avvakta lite och se vart det bär hän!

Fio har två röster själv men säger här att hon inte vill lägga en andraröst på bsf i detta läget.
För mig betyder det att hon ser en risk att lyncha en god eller, mer som jag tolkar det, en lyakompis.
Så tills nåt ev bättre dyker upp hemlig röstar på fio (fast det är en tredje röst).

Fio har två röster själv men säger här att hon inte vill lägga en andraröst på bsf i detta läget.
För mig betyder det att hon ser en risk att lyncha en god eller, mer som jag tolkar det, en lyakompis.
Så tills nåt ev bättre dyker upp hemlig röstar på fio (fast det är en tredje röst).
Va?
Om @fio är ond så vill hon inte rösta på en god? Eller vill inte rösta på en lyakompis?
Men om de då är lyakompisar (fio och @Blacksmithfarm ) - varför skulle då Bsf rösta på fio??

Jag hajar faktiskt inte och skulle gärna se att du förtydligar. :)

så du väljer att lägga en tredje röst på henne? Det om något ser jag som väldigt ulvigt speciellt som det är väl bara en annan person som fått en röst emot sig så här långt?

BSF har väl inga röster så här långt? Eller har jag missat något?

Och alltså - fio skriver att hon inte vill lägga en andraröst på mig, inte Bsf??

Jag har inte mkt att gå på o försöker hålla ett öga på leken under kvällen men har massor att plugga, så jag lägger en röst nu. Hänger inte med på hemligs resonemang i hennes röst, den går inte ihop för mig, varför tio och bsf skulle vara i en ev lya ihop. Alltid knivigt teoria dag ett o givetvis bättre än förklädd bop men det skaver lite ändå. So far, kan ändra om mer händer o jag hinner:

Lenis röstar på hemlig

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio

20.29 Lenis röstar på hemlig

fio 3
LenaH 1

Hemlig 1

Va?
Om @fio är ond så vill hon inte rösta på en god? Eller vill inte rösta på en lyakompis?
Men om de då är lyakompisar (fio och @Blacksmithfarm ) - varför skulle då Bsf rösta på fio??

Jag hajar faktiskt inte och skulle gärna se att du förtydligar. :)
Om fio är god vill hon inte rösta på en god. Om hon är ond vill hon inte rösta på en kamrat. Med tanke på det hon skrev förut om lyan, vilket gett henne de två rösterna innan, så tror jag mer på ond.

Om fio är god vill hon inte rösta på en god. Om hon är ond vill hon inte rösta på en kamrat. Med tanke på det hon skrev förut om lyan, vilket gett henne de två rösterna innan, så tror jag mer på ond.
men oavsett roll - varför hade hon velat - enligt din teori - rösta på BSF?? Hon skulle väl kunna välja vilken annan deltagare som helst??

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.