Både jag och @cirkus undrade hur hon tänkte där Liksom vilka brukar alltid bli siade typ bland de första?Så egentligen otroligt osmart att välja ossDet fanns väl en anledning till att du valde in Cirkus och Q i lyan kanske?
Vi trodde vi skulle ryka asap och så skulle den leken vara slut ...
Men vi hade turen ( *host* skickligheten! ) att komma på vem som var siare och riktig bonntur att få ut ängeln i andra lynch så vi kunde käka fritt. Lekarna tar olika vägar beroende på vad som händer i leken helt enkelt
nog nu om förra leken och över till denna:
Jag har väl inte så mycket att tillägga egentligen till den allmänna diskussionen om hur ledarvargen kan ha tänkt när den valde vilka som skulle vara i lyan.
Den kan ha lottat, den kan ha valt några den tyckte är bra som onda, den kan ha valt några som inte brukar vara i lyan,den kan ha valt en ny eller några gamla rävar- den kan ha valt precis hur sjutton som helst misstänker jag.
Det beror också på vem som är ledarvarg - om den hintar, eller inte hintar om man kan hitta något där?
Och hur bra de som är i lyan fattar eventuella hintar
Och hur slug ledarvargen är- om den kan dölja spåren till de den satt i lyan eller om den outar dem
Iom att en lya valdes även i förra leken så undrar jag om det inte kan vara troligt att helt andra personer sitter i lyan denna gången? Jag vet ju att inte jag sitter där iaf så baserar min tanke utifrån det
Ojoj - sedär @LenaH en redig godförklaring du kan hugga på om du vill jag antar att jag är din nya @Snurrfian som du alltid röstar på i DL1?
Och även @Mirtai brukar ju reagera på sådana kom jag på så antar att jag hamnar i korselden nu
Jag hann och se precis innan jag postade detta att även @Klara har funderingar kring att ledarvargen borde vilja uppmärksamma lyan angående frågor om ledarvargen
Tolkar jag dig rätt att du då med utgångspunkt i den tanken har funderingar kring qitis( det är jag det ja) , @Paddington, @Madalitso och @fio? Varför utelämnar du @Blacksmithfarm ? och @LenaH som också har funderingar kring ledarvargen?
Annars tycker jag faktiskt @Blacksmithfarm har en bra tanke angående just @fio
För jag reagerade faktiskt likadant när jag såg vad hon skrev igår
Att det kändes som att hon visste att det var en slipad lya i denna leken.
men kan givetvis bara vara en kommentar från en god också, ofta är det så att goda har lättare att skriva sånt som blir misstänkt än onda- som givetvis passar sin tunga ( eh fingrar då kanske - eftersom vi skriver? )
Jag ska gå över till grannen som har ett barn som tagit studenten idag så kommer in senare ikväll igen men ville iaf delge mina tankar så ni inte tror jag övergett er