Du gamla, du fria (Ulvlek)

En andra röst på fio med samma motivering som förra. Ny som sitter i lyan och följer en lyakompis? Fast i så fall känns det som resten av lyan borde sagt stopp, eftersom det sticker ut en del. Men kanske en ny spelare som följer en mer erfaren spelares röst för att man då tänker att det måste vara en vettig motivering?

Fast då är det det där med ... så gör inte ulvar 😉

Haha, jag kommer ihåg när du var ny och körde ditt eget race. Jag trodde dina lya-kompisar skulle stoppa dig och @LenaH (tror jag det var?) sen kommenterade att det inte var så enkelt att stoppa dig :laugh:.
jag är nog ganska så elak som ulv i en lya med nykomling/ar - jag låter dem göra sina egna misstag, för hur ska de annars lära sig :angel:

Sedan är det ju inte alltid så att kamraterna finns på plats att stoppa heller...

jag är nog ganska så elak som ulv i en lya med nykomling/ar - jag låter dem göra sina egna misstag, för hur ska de annars lära sig :angel:

Sedan är det ju inte alltid så att kamraterna finns på plats att stoppa heller...
Om jag minns rätt så bidrog det dock till din död? :D (ang fio alltså)

När jag varit i lyan med nya spelare har det varit väldigt olika, en del frågar massor och ber om råd, andra kör sitt race och det får bära eller brista.

Jag vet inte, ingen känns väl jätteskum just nu. Nickan1 la visserligen en nästan identisk röst som bsf, men känner att just nu tänker jag att det är för att hon är ny.
Sen vet jag inte riktigt med klara, jag tycker inte det är konstigt att det dyker upp en del frågor kring roller och vinstvillkor under första dagen, så vet inte om jag håller med om att det skulle vara ledarvargen som hintade med det.

Om jag minns rätt så bidrog det dock till din död? :D (ang fio alltså)

När jag varit i lyan med nya spelare har det varit väldigt olika, en del frågar massor och ber om råd, andra kör sitt race och det får bära eller brista.
Nä det var nog Paddington 😁

Yupp, det var jag - jag har inte sagt att det är RÄTT sätt :p men det är så jag gör det iaf.... :angel:

även om jag ibland bara vill :banghead::rage::arghh::wtf:

:heart:heart:heart

Ska möta en kompis och är sen!!

Artline röstar på LenaH
Visst är det ulvar som vinkar? Sedan är hon troligen ett säkert byte i en handplockad lya.

Mäh, det var precis det jag hade tänkt ... Men jag är inte beredd att lägga en andra röst i detta läget.

Jag kan tänka mig att lyan gärna vill starta upp något och en ny dvs nickan vet lyan kommer undan med det då det lätt kan förklaras bort som orutin. Var faktiskt inte jättemisstänksam mot @Blacksmithfarm innan nickan la sin röst.... Men jag tänker avvakta lite och se vart det bär hän!

Jag kan tänka mig att lyan gärna vill starta upp något och en ny dvs nickan vet lyan kommer undan med det då det lätt kan förklaras bort som orutin. Var faktiskt inte jättemisstänksam mot @Blacksmithfarm innan nickan la sin röst.... Men jag tänker avvakta lite och se vart det bär hän!
jag tycker det är lite tidigt att dra växlar/se sammanhang mellan BSFs 1a röst och Nickans 2a röst.
Sedan vill jag inte säga något om Nickans ev roll, men jag kommer (fortfarande) ihåg hur jobbigt det var att som newbee försöka teoria och lägga en röst.

Hoppas att fler har möjlighet att komma in och teoria snart :)

jag tycker det är lite tidigt att dra växlar/se sammanhang mellan BSFs 1a röst och Nickans 2a röst.
Sedan vill jag inte säga något om Nickans ev roll, men jag kommer (fortfarande) ihåg hur jobbigt det var att som newbee försöka teoria och lägga en röst.

Hoppas att fler har möjlighet att komma in och teoria snart :)
jag tycker du har en poäng i detta. Givetvis kan nickan1 vara ond- men hen kan lika gärna vara en god som försöker hänga med i hur lekarna fungerar och gör så gott hen kan och inte vilja missa att rösta (vilket jag tycker är bra!:up:)

Jag tycker att det är väl enkelt att direkt anta att nya är onda pga misstag de kan göra , eller uttrycka just för att de är nya- ofta blir de ju lurade av erfarna spelare också - (oupps det KAN jag ha gjort några ggr när jag varit ond och haft en noobie med i lekarna:angel: @Derring-Do :love: mfl :p )
Och kan tycka att en ny kan få lite benefit of the doubt- det visar sig ändå till slut om det var rätt eller inte -eller hur?

Ojoj - sedär @LenaH en redig godförklaring du kan hugga på om du vill :D jag antar att jag är din nya @Snurrfian som du alltid röstar på i DL1? :angel:
Nja, jag röstar bara på dig DL1 när jag antingen har ulvvibbar av dig eller när jag inte har en aning alls om vem jag ska rösta på (för du bjuckar alltid på schyssta grejer att hugga på :p) men nu tycker jag inte du känns så skum? :confused: Inte än iaf! :p

alltså (ledsen @fio ), men om fio skulle vara i lyan så hade hon nog aldrig kallat den slipad för det är inte riktigt så jag upplever att hon ser på sig själv och det jag har fångat upp efter att ha lekt länge med henne är att hon ofta är väldigt spontan i det hon skriver. Hon skulle ju iofs kunna vara i lyan å att hon skriver att den är slipad är ett sätt att förvirra, men jag har inte riktigt sett de tendenserna hos henne tidigare.
Nej, jag ser inte riktigt @fio i lyan pga vad hon skrev om slipad men hon skulle naturligtvis kunna vara ledarvarg och valt en slipad lya.

Dock tror jag mest att det är fios sätt att uttrycka sig men jag har iofs alltid svårt att se fio som ond.

Hittat hit så får vi se hur detta går!
jag har inte kommenterat tidigare men:

Varmt välkommen hit till ulvlekarna :)
Det är ett jättetrevligt gäng spelare du har hamnat med :)
Något som är otroligt viktigt att komma ihåg och som jag fick repetera för mig själv hela tiden i början och sedan även när jag mår dåligt: - teorier emot dig eller röster på dig är INGET PERSONLIGT, det är lekens natur att misstänka allt och alla oavsett vilken sida man är på.

Hoppas att du kommer att trivas och kom ihåg - en gång är ingen gång, så du får nog hålla på en 10, 15,100 gånger innan du vet om du gillar det eller inte ;)

Nja, jag röstar bara på dig DL1 när jag antingen har ulvvibbar av dig eller när jag inte har en aning alls om vem jag ska rösta på (för du bjuckar alltid på schyssta grejer att hugga på :p) men nu tycker jag inte du känns så skum? :confused: Inte än iaf! :p
Ovanligt- men trevligt :up::D

En andra röst på fio med samma motivering som förra. Ny som sitter i lyan och följer en lyakompis? Fast i så fall känns det som resten av lyan borde sagt stopp, eftersom det sticker ut en del. Men kanske en ny spelare som följer en mer erfaren spelares röst för att man då tänker att det måste vara en vettig motivering?

Jag funderade på det med, för den rösten hade fått mig att fatta misstänka rätt snabbt annars, men nu är det en ny. Jag tror däremot inte att ulvarna alltid har koll på vad övriga gör, jag har suttit i lyor med folk många gånger och gärna VELAT att det skulle synkas bättre men då rakt inte fått igenom det, många kör sitt race alldeles oavsett ny eller van.. och när jag var ny fick jag noll hjälp och fick alibiröster på mig som jag blev mycket sårad av :D

Iom att en lya valdes även i förra leken så undrar jag om det inte kan vara troligt att helt andra personer sitter i lyan denna gången?.../..../

Annars tycker jag faktiskt @Blacksmithfarm har en bra tanke angående just @fio
För jag reagerade faktiskt likadant när jag såg vad hon skrev igår
Att det kändes som att hon visste att det var en slipad lya i denna leken.
men kan givetvis bara vara en kommentar från en god också, ofta är det så att goda har lättare att skriva sånt som blir misstänkt än onda- som givetvis passar sin tunga ( eh fingrar då kanske - eftersom vi skriver? :p)

Jag tänkte snarast tvärtom, att det var en uppgiven god-kommentar (kan givetvis ha fel men min spontana känsla var mer åt det hållet o jag satt ju i samma båt som fio sist så kan känna igen det). Och det känns väldigt.. jag vet inte, ljugande...lögnaktigt.. vad säger man?? för att vara en god. Sån nivå av skillat ljug att leverera en låtsasfrustrerad rad.. nja. Det är ju extremt mkt att säga om en enda kommentar men för mig idag, när inget mer finns att gå på, tar jag hellre fio åt godare hållet.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar