Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag är lite kluven ikväll, det brinner i skogen i närheten här så jag har lite svårt att fokusera just nu.

Som jag resonerade om i morse, att Artline la en uddaröst i det läge som var igår tycker jag ändå talar till hennes fördel. Men! Det kan också vara ett slipat trick från lyan i och med att vi har den udda rösten att ta hänsyn till.

cirkus vrider och vänder på saker på ett sätt som gör att jag just nu inte vill placera henne på den onda sidan. Men cirkus har lurat mig förr så det är inget jag hugger i sten.

Paddi och Niyama har jag skrivit om tidigare idag, jag har inte hittat något som gör att jag just nu ändrar åsikt om dessa.

Madalitso, Lenis, LenaH och Mirtai har jag också väldigt dåligt grepp om. Hade planerat att gå igenom deras inlägg under eftermiddagen, men hann inte med det. Får se vad jag hinner nu ikväll.

Vad gäller fio har jag ändå en vag känsla av att det stod mellan två goda i första lynch. Jag har lite svårt att se att en ulv skulle komma med det uttalande som fio slängde ur sig om en slipad lya. Men jag som sagt, det är bara en vag känsla. Självklart kan jag ha fel här.

nickan1 har ikväll kommit med ett rejält teoriinlägg. Vissa saker i det får mig att tro att hon nog inte sitter i lyan.

Summa av det hela, jag har för få onda i mitt spel.

och hur vet du att inte en ulv har siats?

jag tycker att flera idag har teoriat över din möjlighet/omöjlighet till att vara ulv/icke ulv och vad som hände i Dl2 (bland annat cirkus, Lena, mig själv mfl)
Det vet jag inte men om den jag tror är siaren så tror jag att hon siat en god. Annars har jag ingen koll alls.

Visst har folk det men problemet är att de inte vet med säkerhet om jag är god eller ond. Jag vet att jag är god så jag har ett försprång. Känner mig ensam med att veta att jag faktiskt är god. (förutom ulvarna som gärna lynchar mig trots de vet att jag är god)

Det enda jag funderar över med @cirkus är att hon är så fast i att jag är ulv. Det finns ju fler möjligheter till mina dåliga teorier än att jag är ulv

Ja, spela siare - låtsas att man siat någon helt enkelt och i själva verket vara ond

Men jag förstår inte hur hon spelar siare?

Fios röstmotivering på mig igår kändes skum men Lenis röst kan jag förstå. Men det känns som att någon av dem borde ha varit ulv som försökte rädda Q.
.

Hade jag varit ulv så hade jag givetvis röstat på Q igår. Tidigt, för redan innan du röstade på Q så kändes det som att hon skulle lynchas. Jag hade kanske inte röstat först men iallafall en tredje röst.

Men det här hänger jag inte med på.. I första inlägget skriver du att vi borde varit ulvar som försökte rädda Q (med våra röset på dig). I andra inlägget skriver du att du hade röstat på Q om du var ulv. Hur ska du ha det?

Vet inte vad jag ska tro om Lenis för just nu känns hon nästan som en kopia av mig själv (med tankarna om fio och sedan gårdagens röst på Artline). Nu vet jag ju var jag har mig själv men just nu känner jag mig inte säkert på var jag har Lenis. Kan vara möjligt att min röst hamnar där ikväll om jag inte ser något annat jag reagerar på.

Om jag nu är en kopia av dig, varför överväger du att rösta på mig?

Har funderat lite mer nu och frågan är om någon av de som röstade på Q igår sitter i lyan och är ulvar, kanske ulv i fårakläder? Det skulle i så fall kunna vara Madalisto, LenaH eller Klara. Artline tror någon annan har blivit siad än henne av någon anledning som jag inte riktigt vet just nu. LenaH känns isåfall mest misstänkt i dagsläget av de tre som röstade på Q på gund av hennes framställan om henne själv som god och hennes ifrågasättande om alla som röstade på Q som goda men å andra sidan kan hon vilja signalera att hon är bybo och oviktig för spelet och vill rädda kvar någon med en viktig roll. Har inte riktigt hunnit analysera Qs inlägg innan hon åkte ut men man kan ju fundera på om lyan hann upptäcka redan till DL2 att Q var ledarvarg. Artline spekulerar i att Klara som den som röstade först på Q skulle vara den som la den hemliga rösten på någon annan som ulv i fårakläder. Cirkus vet jag inte riktigt var jag har eller hur väl hon brukar spela.

Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska rösta eller vad jag tror men får fundera en stund till.

Men jag förstår inte hur hon spelar siare?

Men det här hänger jag inte med på.. I första inlägget skriver du att vi borde varit ulvar som försökte rädda Q (med våra röset på dig). I andra inlägget skriver du att du hade röstat på Q om du var ulv. Hur ska du ha det?

Jag kan inte rösta på mig själv ;)

samma här

fy vad hemskt m branden, tänker på dig och alla drabbade däromkring
Ja, det är lite oroligt. Men det verkar vara en stor uppslutning, både av brandmän och andra. Hör helikoptrarna flyga över och har sett ett par traktorer komma med stora tankvagnar. Jag hoppas det får det under kontroll snabbt. Det ryker rejält.

därför att två av mig är en för mycket ;) :p

Skämtåsido, dels pga Qitis uttalande om dig och fio, ditt eget konstaterandet efter din röst på Artline och sedan min allmänna magkänsla att utifrån de tankar jag har haft i leken som flera har haft invändningar emot (att jag inte sett vissa saker), så är det en person som tänkt exakt samma som mig men faktiskt aldrig ens nämnt att du håller med i det jag skriver/tänker.....

Jag är extremt trött i skallen och läser och läser och visst ibland är man förvirrad men detta är nån form av rekord. Jag tycker folks teorier o tankar om ledarvarg o dolda rösten gör att det snurrar till det totalt för mig. Måste försöka samla ihop mig. Var DL 22??

Ja, det är lite oroligt. Men det verkar vara en stor uppslutning, både av brandmän och andra. Hör helikoptrarna flyga över och har sett ett par traktorer komma med stora tankvagnar. Jag hoppas det får det under kontroll snabbt. Det ryker rejält.

Usch så läskigt :( Håller tummarna att de får det under kontroll snart!

Men det kan du ju inte oavsett roll..
Men du och fio kunde rösta på mig i den lynchen och hade möjlighet att rädda Q. Men visst så kan ni vara goda och tycka att jag vore skum ändå.

Men jag vet också att jag är bra på att albirösta som ulv. Det är fulltmöjligt att ni också är det och hade röstat på Q om ni vore ulvar men jag kan inte er ulvstil.

Jag är extremt trött i skallen och läser och läser och visst ibland är man förvirrad men detta är nån form av rekord. Jag tycker folks teorier o tankar om ledarvarg o dolda rösten gör att det snurrar till det totalt för mig. Måste försöka samla ihop mig. Var DL 22??

Usch så läskigt :( Håller tummarna att de får det under kontroll snart!
21:30

därför att två av mig är en för mycket ;):p

Skämtåsido, dels pga Qitis uttalande om dig och fio, ditt eget konstaterandet efter din röst på Artline och sedan min allmänna magkänsla att utifrån de tankar jag har haft i leken som flera har haft invändningar emot (att jag inte sett vissa saker), så är det en person som tänkt exakt samma som mig men faktiskt aldrig ens nämnt att du håller med i det jag skriver/tänker.....

Jag tycker det låter väldigt konstigt att misstänka någon som tänker likadant. Hade jag tänkt så i förra leken hade vi ju aldrog fått en chans att hamna lika med onda till DL. Då var vi ju flera på samma spår.
Dig har jag inte skrivit ett ord om tror jag, du har gått under radarn för mig hittills då jag inte reagerat på ngt specifikt.

Mina stora frågetecken just nu är alltså:

Niyama, Madalitso, Lenis, LenaH och Mirtai.

Alla dessa kan ju knappast vara onda, men skulle ni kunna tala om för mig vilka av er som är det? Om några? :laugh:

Mina stora frågetecken just nu är alltså:

Niyama, Madalitso, Lenis, LenaH och Mirtai.

Alla dessa kan ju knappast vara onda, men skulle ni kunna tala om för mig vilka av er som är det? Om några? :laugh:
Jag vet inte om jag vill, jag tycker man brukar kallas för ulv både om man skriver ut att man är god och om man skriver ut att man är ond :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar