Du gamla, du fria (Ulvlek)

Lena H röstar på Mirtai i första DL med motiveringen att hon inte ser en konsekvent linje i hennes teori och att de som ifrågasatt hemligs faktafel skulle vara ulvar och avslutades med att Mirtai röstar på BSF. Det känns rimligt och är ungefär så jag har resonerat kring Mirtai också. I andra DL röstar hon på Qitis med motiveringen att Qs konstiga godförklaring av Lenis och fio men har utelämnat Paddington. Hon fortsätter sen med att skriva i inlägg 437 att hon tycker det är förvånande med godförklaringar av alla dessa som röstade på Q. Det känns som att hon av någon anledning vill framställa sig själv där som ulv men frågar är om hon försöker skydda någon annan och varför isåfall? Eller är det ett sätt att säga att hon är bybo och det inte gör något om hon hamnar i goda lyan? Ett sätt att offra sig för att viktigare roller i spelet ska kunna vara kvar som ängel eller siare? Eller så är jag bortkollrad och hon är verkligen en ulv.

.

Jag har varit förvirrad och skrivit att Lena H har röstat på hemlig i första DL när hon i själva verket har röstat på Mirtai. Motiveringen var dock den som jag har skrivit. Har nu fetstilat Mirtai det citerade.

Min vana trogen så börjar jag bakifrån att gå igenom personers inlägg, dvs de med minst inlägg först...

Nickan1 röstar fiomissar
Funderar lite över både Klara och Fio och röstar sedan på fio utifrån dennes kommentar om att ”nu är det bara slipade spelare i lyan”. Vill inte riskera att missa att rösta så skrev att hon röstade tidigt Dl1 pga detta. Funderar över Klara under dag2 och dennes kommentar om firande (men Klara firade på riktigt). Tycker det är konstigt att Hemlig inte ändrade sin röst för att rädda sig själv i Dl1. Missar sedan att rösta DL2 för hon tror Dl2 är kl22. Lägger en efterhandsröst på Mirtai för hon har svårt att följa i dennes tankar.

Nickan1 är väldigt anonym och jag vet att det är svårt som ny att komma in i det här med teoriandet, men nu är det DL3 och jag kommer inte ge Nickan mer ”frikort” i denna lek 😉- Nu vill jag se lite mer tankar och funderingar 😊

Lenis röstar hemlig Artline. Förstår vad Fio menar med slipad lya och kommenterar detta till BSF. Tycker det är vanskligt av en ledarulv att sätta bara klassiska deltagare i lyan speciellt om man har en siare som är kvar länge i leken, fortsätter med att det är mest prat om roller och första frågan i dl1.

Sätter fio åt det godare hållet pga dennes kommentar om skillad lya. Skojar m LenaH om att det måste vara något skumt med att Qitis inte är skum. Lägger första rösten på Hemlig i DL1 för hon hänger inte med i dennes resonemang om att varför fio och bsf skulle vara i lyan tillsammans. (noterbart är att rösten läggs efter att fio har fått två röster emot sig). Säger att hon också tänkte Hemlig som bybo under röstningen men lät rösten ligga kvar för hon hade inget bättre att gå på och bättre att en bybo åker ut än man riskerar ängeln (men bäst m ulv). Undrar om Cirkus verkligen tror att ulvar skulle ha lagt en uppenbar räddningsröst för en ond fio.

Håller fio åt det godare hållet, tycker Niyama är svårbedömd. Säger att hon brukar vilja hålla Cirkus åt det godare håller i lekar, men har svårt att se vad hon tycker om Cirkus i just denna lek (förutom svårbedömnd). Tycker Artline skriver mycket men motsägelsefullt och får inget grepp om Klara.

Lägger en tredje röst på Artline i Dl2 då hon inte får något grepp om henne. Skrver sedan att ”då har fio redan röstar där så det här kommer jag få höra oavsett vilken roll fio och Artline har” Missar dock att jag lade första rösten på Artline igår. Tycker att Qitis borde ha haft någon anledning till att lägga både henne själv och fio åt det godare hållet.

Vet inte vad jag ska tro om Lenis för just nu känns hon nästan som en kopia av mig själv (med tankarna om fio och sedan gårdagens röst på Artline). Nu vet jag ju var jag har mig själv men just nu känner jag mig inte säkert på var jag har Lenis. Kan vara möjligt att min röst hamnar där ikväll om jag inte ser något annat jag reagerar på.

Nickan1 är väldigt anonym och jag vet att det är svårt som ny att komma in i det här med teoriandet, men nu är det DL3 och jag kommer inte ge Nickan mer ”frikort” i denna lek 😉- Nu vill jag se lite mer tankar och funderingar 😊

Och det har du fått i ett långt inlägg från mig har verkligen försökt ta igen vad jag missat och läser för fullt nu så jag kan komma med ännu mer tankar och funderingar innan DL!

Jag tror att någon annan blivit siad.
ok...

En följdfråga då.... (som du troligen itne kommer kunna besvara), men jag behöver få den på print - varför anser du att du har en så viktigt roll att det är vitktigare att siaren siar just dig (som god) och inte hittar någon onding? Just nu passar du inte in i mitt pussel.

edit: ändrade viktig till viktigare så meningen blev tydligare

Jag har kunnat använda "vem svarade" utan problem???

Jag går oxå in på "vem svarade" men sedan när jag ska trycka upp inlägget för att läsa närmare så får jag timeout och måste hämta sidan igen
Inte så att du har problem med ditt internet? Jag brukar få så ibland om mitt internetuppkopplingen går upp och ner.
Kan så vara (har bara bott här en vecka, men tidigare har det funkat klockrent, å TVn laggar inget å den går via samma box)

ok...

En följdfråga då.... (som du troligen itne kommer kunna besvara), men jag behöver få den på print - varför anser du att du har en så viktigt roll att det är vitkgit att siaren siar just dig (som god) och inte hittar någon onding? Just nu passar du inte in i mitt pussel.
För att jag är självisk och vill inte bli lynchad i onödan just för jag ser ju själv att det ser ut som fårulven kan ha räddat mig. Sedan hade leken varit mer intressant om deltagarna förstod att jag var god och funderade på hur vid ulvarna försökte få ut mig igår eller inte.

Men givetvis hade jag hellre velat att en ulv hade siats i natt men jag trodde jag skulle bli siad just för att jag var en trolig ulvkandidat.

För att jag är självisk och vill inte bli lynchad i onödan just för jag ser ju själv att det ser ut som fårulven kan ha räddat mig. Sedan hade leken varit mer intressant om deltagarna förstod att jag var god och funderade på hur vid ulvarna försökte få ut mig igår eller inte.

Men givetvis hade jag hellre velat att en ulv hade siats i natt men jag trodde jag skulle bli siad just för att jag var en trolig ulvkandidat.
och hur vet du att inte en ulv har siats?

jag tycker att flera idag har teoriat över din möjlighet/omöjlighet till att vara ulv/icke ulv och vad som hände i Dl2 (bland annat cirkus, Lena, mig själv mfl)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar