Du gamla, du fria (Ulvlek)

nickan1 röstar på Paddington med motiveringen att hon i ett inlägg skriver att hon måste vara helt off i leken som både missar att Hemlig var bybo och att Q var ledarvarg. Jag tror det är ett sätt att försöka ge sig själv alibi och P sitter i lyan.

Jag älskar statistik.

Från början var vi 14 st. Tre har åkt ut. Elva kvar.

Tror Bsf räknade ut 4 eller 5 onda från start. En av dessa är borta. Så tre eller fyra kvar. Vilket borde ge 7-8 goda?

Men du och fio kunde rösta på mig i den lynchen och hade möjlighet att rädda Q. Men visst så kan ni vara goda och tycka att jag vore skum ändå.

Men jag vet också att jag är bra på att albirösta som ulv. Det är fulltmöjligt att ni också är det och hade röstat på Q om ni vore ulvar men jag kan inte er ulvstil.

Detta har jag bemött innan, att rädda en ulvkollega när det inte är avgörande läge är inget jag brukar syssla med.

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai
18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline
20.53 nickan1 röstar på Paddington

Mirtai 1
Artline 2
Paddington 1

Jag tycker det låter väldigt konstigt att misstänka någon som tänker likadant. Hade jag tänkt så i förra leken hade vi ju aldrog fått en chans att hamna lika med onda till DL. Då var vi ju flera på samma spår.
Dig har jag inte skrivit ett ord om tror jag, du har gått under radarn för mig hittills då jag inte reagerat på ngt specifikt.
som sagt, det är det sammantagna paketet med vad även Qitis å du själv skrivit som får mig att undra över hur du passar in pusslet. Och förra leken var en helt annan lek med helt andra roller (och jag å några fler var inte med i den), så att basera funderingar i denna lek på den gamla... nja... man måste tänka lite nytt.

Detta har jag bemött innan, att rädda en ulvkollega när det inte är avgörande läge är inget jag brukar syssla med.
Känns logiskt. Speciellt om det är som du skrev att du inte såg fios röst på mig. Men givetvis vill man som ond hellre ha ut en god än en ond.

Just nu blir jag mest inte klok på fio. Tycker jag känner igen hennes sätt att fastna ifrån när hon varit ulv samtidigt hon säkert kan fastna i teori även som god.

Känns logiskt. Speciellt om det är som du skrev att du inte såg fios röst på mig. Men givetvis vill man som ond hellre ha ut en god än en ond.

Just nu blir jag mest inte klok på fio. Tycker jag känner igen hennes sätt att fastna ifrån när hon varit ulv samtidigt hon säkert kan fastna i teori även som god.
bra tanke där @Artline - vad får dig att hålla @fio åt det godare hållet redan från dag1 @Lenis ?

vad har gjort att du lagt Artline och Nickan1 åt sidan?

I morse satt jag och resonerade för mig själv om att jag tyckte det var mysko att Artline la en uddaröst i det läge som var när hon låg så i riskzon att åka ut

Däremot, att Artline valde att lägga sin röst på Paddington igår när hon själv låg i riskzon att åka ut tycker jag är lite märkligt. När hon la sin röst hade hon själv tre röster och q tre. Om hon lagt sin röst på q hade hon haft fyra. Ja, det kom in en hel del röster där de sista minuterna så hon kanske inte hängde med på resultatet, men det skaver ändå att lägga en uddaröst i det läget. Här är hennes röstinlägg:
Jag vet inte om jag vill rösta på Q. Visst hon kan vara ond men hon kan mycket väl vara god som rör till det. Jag har tre röster just nu. Vet inte hur många Q har.

Artline röstar på Paddington
Jag tycker hon gjorde det lätt för sig genom att röst på hemlig igår. Visst det behöver inte betyda att paddi är ond.
Klicka för att se mer...
Hon vill uppenbarligen inte vara med och avgöra. Hon vill inte rösta på q för att hon inte vet om hon är ond, men hon vill heller inte säga att Paddi, som får hennes röst, är ond. Frågan är ju, har Artline en roll som hon tycker kan vara värd att offra för en ev viktigare roll? Om Artline är ond och lyan hade snappat upp att q var deras ledare, vem är egentligen viktigare att ha kvar? En utanför lyan som redan har misstankar emot sig eller en ulv som sitter i lyan? Den onda utanför är ju inte del i vinstvillkoret, för att ulvarna ska vinna är det ju dem själva som är viktiga. Så jag tror inte att en ulv hade offrat sig för sin ledare i det läget. Om lyan inte hade snappat upp q som ledare borde en ulv inte vara beredd att offra sig själv för någon utanför. Så kontentan är väl att en ond Artline inte borde offra sig för att rädda q. Men, vi har hela tiden den falska och den dolda rösten att ta hänsyn till, det är ju mycket möjligt att röstställningen inte alls var vad den ser ut som. Den dolda rösten kan ju ha legat på q och den falska på någon helt annan och Artline visste att hon var safe ändå. Mitt resonemang ovan pekar ju mycket på att Artline skulle vara god så ett sådant vågspel är ju möjligt. Om man hinner med att tänka i de banorna, rösterna på slutet trillade ju in ganska snabbt i anslutning till dl. Slutsats, jag har ingen aning vart jag har Artline, men det finns saker som talar för att hon skulle kunna vara god. Eller ond.

Inlägg 436. Jag vet ju inte att det är så, men jag kom fram till att jag tror att Artline har en "oviktig" god roll. Just nu, detta kan ändras.

Vad gäller nickan1 hittar jag saker i hennes teorier som gör att jag inte tror att hon har hjälp från lyan. Även hennes röst idag på dig gör att jag drar samma slutsats.

bra tanke där @Artline - vad får dig att hålla @fio åt det godare hållet redan från dag1 @Lenis ?

Det har jag redan skrivit om :) Känner att jag blir lite tjatig. Har inte skrivit mer om henne sedan dess så det gäller bara för då. Jag tyckte (som nån mer nyligen kommenterade) att hennes kommentar, som ju iofs även var en anledning att hon fick röster på sig, om slipad lya spontat kändes mer god än ond. DL1 har man liksom inte mkt att gå på.

Inlägg 436. Jag vet ju inte att det är så, men jag kom fram till att jag tror att Artline har en "oviktig" god roll. Just nu, detta kan ändras.
det jag funderar över om Artline är det hon skrev som svar till mig - om man nu har en oviktig roll, varför vill man att siaren ska kasta bort sin sia på en själv å inte sia någon som man faktiskt misstänker är ond med förhoppningen att hitta en onding??

Det skaver för mig.
Finns inte många goda roller som vinner på att bli siad tycker jag å om en "oviktig" god roll åker så kanske den i slutändan ger en hel del svar.....

det jag funderar över om Artline är det hon skrev som svar till mig - om man nu har en oviktig roll, varför vill man att siaren ska kasta bort sin sia på en själv å inte sia någon som man faktiskt misstänker är ond med förhoppningen att hitta en onding??

Det skaver för mig.
Finns inte många goda roller som vinner på att bli siad tycker jag å om en "oviktig" god roll åker så kanske den i slutändan ger en hel del svar.....
Om det ser ut som jag är ulv. Är det då att slänga bort sian på mig? Såklart det alltid är bättre att sia en ulv. Men underlättare det inte att faktiskt veta att jag är god?

Jag har två röster på mig just nu. Det är två röster som hade kunnat läggas på en ulv istället (om fio och Lena är goda).

Det skaver för mig.
Du kan mycket väl ha rätt. Den vinkeln har jag inte tänkt på heller.

Dock tror jag inte att min röst hamnar på Artline ikväll, jag måste nog vända och vrida på det där mer imorgon, om jag får chansen.

Det skaver för mig.
Tillägger att jag faktiskt håller med om det sista. Även om jag inte tänkt så långt själv om sian.

Dock så tar det energi att vara såpass misstänkt så jag hade gärna velat vara omisstänkt.

Jag vill rösta så jag inte glömmer bort att hålla koll på dl.

Jag tänker faktiskt inte ge mig in i debatten kring artline, jag blir bara mer och mer förvirrad. Oavsett vilken roll hon har så är hon inte ensam ond kvar (om inte LL haft riktigt kul när hon gjorde leken och bestämde sig för att bara ha en fårulv i lyan, och bara skrivit ut ulvar i rollistan för att luras). Så kan titta mer på henne imorgon om hon inte åker innan dess.

Madalitso röstar på Niyama För jag tycker inte jag får någon koll på henne, och för att jag tänker att hon kanske försökte avleda misstankar från q igår.

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai
18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline
20.53 nickan1 röstar på Paddington
21.10 Madalitso röstar på Niyama

Artline 2
Mirtai 1
Niyama 1
Paddington 1

Om det ser ut som jag är ulv. Är det då att slänga bort sian på mig? Såklart det alltid är bättre att sia en ulv. Men underlättare det inte att faktiskt veta att jag är god?

Jag har två röster på mig just nu. Det är två röster som hade kunnat läggas på en ulv istället (om fio och Lena är goda).
fast om siaren inte anser dig värd att sias så borde väl inte den ha tänkt på dig som ulv i första hand?
Så visserligen kanske du tycker du arbetar i motvind, men jag hade tänkt släppa dig idag innan du skrev ditt inlägg (å nu har jag fått lägga en massa tid på dig, som jag hade (kanske) kunnat lägga på ngt vettigare och leta mer i andras inlägg).

Jag får inget grepp om den här leken (vilket ni säkert märkt med tanke på mina usla teorier) men skyller på att jag mobilleker och då är det svårt att få sammanhang

Jag är fortfarande lur på LenaH, tycker hon verkar off på ett sätt hon sällan är när hon är god. Visserligen skrev hon också att hon leker från mobilen men ändå.

Arline är hårt ansatt ikväll och jag håller med om resonemanget runt sia eller inte. Men känner inte att jag vill rösta där bara baserat på det.

Paddington känns genuin och jag vill så väldigt gärna lita på henne. Lite för gärna vet jag av erfarenhet ;) men hon är långt ner på min lista

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar