Du gamla, du fria (Ulvlek)

fast om siaren inte anser dig värd att sias så borde väl inte den ha tänkt på dig som ulv i första hand?
Så visserligen kanske du tycker du arbetar i motvind, men jag hade tänkt släppa dig idag innan du skrev ditt inlägg (å nu har jag fått lägga en massa tid på dig, som jag hade (kanske) kunnat lägga på ngt vettigare och leta mer i andras inlägg).

Problemet är att jag lägger för mycket tid på mig själv också :p

Mirtai röstar på LenaH

För att jag inte upplever att hon letar ulvar på samma sätt som när hon är god

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai
18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline
20.53 nickan1 röstar på Paddington
21.10 Madalitso röstar på Niyama
21.13 Mirtai röstar på LenaH

Artline 2
Mirtai 1
Niyama 1
Paddington 1
LenaH 1

@Artline - sedan fattar jag faktiskt inte vad du menar med att det är viktigt att just du blir sedd som god av siaren i den här leken... oavsett vem siaren siar som god så får den ju en allierad att lita på (sedan personen kan vara ute å cykla med sina teorier ändå) och om siaren siare en onding är det ju ren å skär bonus!!

Just nu sitter jag och funderar kring Lenis. Jag vet att jag släppt teorin kring att ledarvargen skulle rösta samma som en ulv, men hon är den av mina misstänkta (just nu misstänkta, eller just nu inte åt den goda sidan i alla fall) som är kvar som röstade på hemlig i första dl. Hon la också en tredje röst på Artline igår, i ett läge där q hade två röster. Ett försök att rädda sin onda kumpan?

Dessutom var hon en av de två som q godförklarade i sitt mysko inlägg som ingen begriper.

Problemet är att ingen annan röstat på Lenis idag, så det känns rätt meningslöst att göra det. Jag kanske borde lägga de sista minuterna på någon annan.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.49 Paddington röstar på Hemlig
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Jag har svårt att ens läsa längre inlägg :down: så fokuserar på röstningen ett tag. Jag gick tillbaka och läste inläggen efter nattdl igår, och jag tror definitivt ulvarna visste eller starkt misstänkte att Q var ledaren. Så jag tror att antingen är Art ulv eller/och så har fårulven röstat på henne med sin öppna röst. Jag vet att det finns fler alternativ, missade röstning osv. Men jag tycker det känns mindre sannolikt och jag har fått koll på en spelare, resten har jag absolut noll koll på så måste gå på något liksom.

Paddi, fio och Lenis röstade på Art. Möjlig fårulv bland dessa? Ingen aning om var jag har nån av dem. Har reagerat på att Paddi, Lenis och cirkus inte jagar mig som de brukar dock.

Eller så är Art själv fårulven, också möjligt.

Mada, LenaH och Klara röstade på Q.

Troligt att det förekom någon alibiröstning, men allt känns väldigt svårvärderat när man inte vet Arts roll. Tycker också Arts kommentar om att hon hoppades på att bli siad kändes ganska ulvig. Samtidigt tycker jag fio och Lenis röster på Art skaver, nån av dem skulle kunna vara försök till räddning av Q? Men vem är då fårulven, för fårulven borde inte lagt en öppen röst på Art i så fall, och den dolda borde legat på Art då, och då skulle hon åkt.

Klara funderar på ett sätt som känns vettigt, kan vara diskret ulv eller ärligt letande god. Har inga ulvvibbar där just nu.

fio känns som.. fio. Jag tyckte hennes kommentarer dag 1 kändes godare än onda och röstade så, min motivering om hemlig står jag fast vid och även förklaringen efter (hellre oviktig god än viktig, typ, även om helst ond). Vi röstade samma igår så ja.. jag har ju svårt att se henne som tvärond iaf. Än så länge.

Artline begriper jag mig inte på alls idag, fick min röst igår. Pratar om att hon är god men verkar påskina att det inte är en så viktig roll. Önskar bli siad. Det känns lite konstigt, en ganska bortslösad sia egentligen i det här läget om den vore på en oviktig god. Förstår fortfarande inte hennes röstning igår o än mindre nu då, hon tycker att hon ska sias men ville inte rädda sig själv i röstningen..

Paddington funderar på att rösta på mig för att vi tänker lika, det begriper jag inte heller. I övrigt skriver hon mkt o verkar vända på en del, det är liksom slutsatserna jag inte alltid håller med om, men det är faktiskt mkt bra frågor hon ställer som får mig att tänka på saker jag annars missat. Och det är ju på sitt sätt en bra grej.

Niyama känns väldigt passiv för att vara hon. Tycker det säger kanske ganska lite om hennes roll men gör det svårvärderat. Hade hon haft en viktig god roll tror jag hon kanske synts mer så det tvivlar jag iaf på, då gör man ju i regel en ansträngning..

nickan är svår, jag tycker väl rösten idag var lite vinglig men det är en newbie så det köper man ju lättare. Å andra sidan måste man ju även som ny kunna granskas och givetvis vara ond. Tror jag måste skärpa mig o inte släta över allt där för att inte vara "elak" och gå på en ny, jag har väldigt mkt silkesvantar känner jag.

LenaH brukar ju räfsa upp onda som en annan räfsar höstlöv men i denna lek känns hon ganska tam. Iofs hästproblem.

fortsätter

Madalitso röstar på Niyama För jag tycker inte jag får någon koll på henne, och för att jag tänker att hon kanske försökte avleda misstankar från q igår.

Vadå avleda? Jag skrev att jag tyckte hon betedde sig märkligt, och jag tyckte det var konstigt spelat oavsett roll. Jag reagerade på det, men jag kunde inte se att det nödvändigtvis skulle bero på att hon var ond. Jag förstår fortfarande inte varför hon pekade ut folk så som hon gjorde.

okey.

Oom du är god och du riskerar att lynchas idag - kan du inte ge ditt testamente så vi vet vart vi ska titta i morgon?
Fårulven igår. Hur den tänkte och OM den tänkte. Det finns olika möjligheter. Fio är absolut någon som behöver funderas men jag vet inte om henne. Lena som röstade på mig idag. Det finns massor.

Paddi, fio och Lenis röstade på Art. Möjlig fårulv bland dessa? Ingen aning om var jag har nån av dem. Har reagerat på att Paddi, Lenis och cirkus inte jagar mig som de brukar dock.
i mitt fall är det för att jag inte orkar ha koll på fler spelare åt gången så måste koncentrera mig på vad som står ut i mina ögon. Och jag har inte sett ngt som jag reagerat/noterat när det gäller dig (och nu ikväll är väldigt mycket fokus på Artline på gott å ont)

@Artline artlijag fattar ingenting.. igår hade du inget emot att bli lynchad men idag har du det? Känns ännu märkligare ?
Jag har inget emot att bli lynchad idag. Det är att försvara mig jag inte är sugen på :p Känner själv hur jag snurrat in mig och att det skulle ge mer svar om jag lynchades. Det har goda sidan råd med.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar