Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag blir lite förvånad över alla dessa godförklaringar av oss som röstade på q, alla som spelat med mig i lyan vet att det nästan är min specialitet att lyncha/käka onda utanför?

Självklart säger jag inte att jag är ulv men jag tycker det är vanskligt att lägga oss åt det godare hållet pga en lynch av en okänd ond redan DL2.

Njae, låt oss säga att lyan fattat att q var ledarvarg - då tror jag inte att ulvarna skulle lagt sina röster där såvida inte en annan ulv var i farozonen. Jag tror att du är tillräckligt slipat faktiskt för att ha fattat. Och med tajmingen av din röst så tror jag att du kanske är god.

Alla sov djupt och natten förflöt utan störningar..

DagDL 21.30
Eder LL ska på partaj och måste mobiluppdatera. Önskar korrekt röstlista och att de som har val att göra skriver dom tydligt så jag inte missar! Förhoppningsvis kommer jag ihåg er i rätt tid också :o

Igår lyfte jag lite funderingar kring Paddington, alla baserade på hur q skulle ha kunnat vilja interagera med en ev ulv. Jag sitter nu och går igenom Paddingtons alla inlägg.

Första dagen röstade hon på hemlig. Innan rösten gav Paddington hemlig en hel massa chanser att förklara sin lite förvirrade, och felaktiga teori om fio och Bsf. Paddington är en slipad spelare, men just där känns det faktiskt som att hon ärligt vill ge hemlig chansen att förklara sig, Hemlig väljer att inte göra det, och visst i backspegeln kanske det var klart för alla som tänkte efter att hemlig tyckte det var ok att offra sig. Men enligt Paddington själv var det inget hon märkte då. Frågan är ju om en god Paddington skulle förbise en sådan sak? Själv tänkte jag inte alls i de banorna, jag orkade inte alls sätta mig in i frågan just då så jag har förståelse för att man inte såg det som vissa tyckte var uppenbart.

nej, det var faktiskt inte något jag reflekterade över igår (och jag tänker inte låtsats som om jag gjorde det heller, för att försöka ställa mig i bättre dagar idag).

Jag tyckte Hemlig var skummare än övrigt som skrivits i tråden och därför hamnade min röst där

Jag tycker att Paddington låter ärlig här, men jag har blivit lurad förr.

Igår röstade Paddington på Artline för att Artlines teorier inte höll ihop. Paddington var ju inte den enda som röstade på Art, men Paddington var först ut.

Summan av det hela, jag hittar inget som just nu skulle peka på att Paddington var ulv, mer än q's agerande. Och det tänker jag inte sätta någon som helst tilltro till just nu, den teorin från igår släpper jag nog. Q är för slipad för att lämna den typen av spår efter sig. Tror jag.

Jag ska nu kika på Niyama också innan jag åker och badar. Eftersom jag känner att jag har verkligen noll koll på henne.

Niyama missade ju första röstningen och säger i efterhand att hon nog hade röstat på hemlig. Jag tycker inte att "efterhandsröster" egentligen säger så mycket, det är ju lätt att hitta på något när man vet facit.

Igår var hon med och diskuterade q's mysko beteende, och vem blev inte förbryllad där?

Den enda riktiga teori jag kan hitta från Niyama är mot Mirtai igår,

Se det fetade. Jag tycker det är konstigt när det 20 min senare kommer detta:

Mirtai skulle nyss släppa detta för att nickan är ny, och sen röstar hon på BSF pga vad nickan gjorde?

Sen tycker jag resonemanget i sig är lite konstigt. Dels tycker jag det är lite uppfriskande att nån vågar lägga en andraröst sådär direkt, dl 1 säger ju så lite när typ alla har en röst var (säger jag trots att jag brukar bidra till att det blir så genom att lägga udda röst). Sen känns det lite som en orutinerad röst som kan se ut så oavsett roll. Nu vet vi ju att BSF var god, men jag fattar inte varför en ond nickan skulle haka på en kollega just?

(Jag går igenom olika spelare så därför blir det nog lite hoppigt vad jag svarar på.)
och rösten hamnar mycket riktigt på Mirtai sedan.

Jag har själv ännu inte skapat mig någon uppfattning om Mirtai, så vad det här säger om Niyama har jag ingen aning om. Just nu är hon varken ond eller god i min bok.

Jag ska fortsätta gå igenom spelare för spelare senare tänkte jag, om jag hinner. Just nu känns det som att det är hög tid att dra sig mot stranden, vi har nästan 30 grader här idag.

Jag ska bort ikväll och måste rösta lite tidigt.

Jag gjorde ett långt teoriinlägg innan NattDL och mina funderingar har inte ändrats nämnvärt sedan sedan dess.

Det hade varit bra att veta var extrarösten hamnade för det borde kunna utreda om den låg på Art eller om den låg på någon annan - eller inte alls. Låg den på Art så är Art troligen god och då faller mina misstanker på de som röstade på henne - möjligt Paddi borträknad iom tankarna som Klara luftade nu på dagen. Låg den på någon annan så känns Art sannolikt som en Ulv - och ulvarna valde alltså att offra q (om de fattade att hon var varg). I den gruppen återstår då fio och Lenis. Jag har fortfarande q's märkliga "testamente" i minnet och jag undrar vad det var bra för och vad hon försöker få oss att tro. Nåt lurt är det i allafall.

Jag har svårt att tro att LenaH inte skulle upptäckt q som varg - så henne lägger jag åt sidan för stunden.

Då återstår Madalitso, Nyama, Mirtai och nickan - det som skaver att jag inte har tyckt att Niyama varit skitskum - det tycker jag alltid när vi bägge är goda, lite små underligheter - men inte sådär så jag reagerat jättemycket. nickan har visat för lite för att jag ska våga dra nån slutsats. Madalitso önskar jag också se mer ifrån - även om det kom ett inlägg tidigare idag.

Så då återstår bara Mirtai som haft två teorier som spruckit - dels den första som var skitskum med BSF som ulv odh nickan som följande ulv, eller teorin om mig som ledarvarg och LenaH som ulv.

cirkus röstar därför på Mirtai

Jag måste oxå rösta tidigt men Jag Har iallafall möjlighet att komma in under kvällen och kolla och ändra om det skulle behövas.

fio röstar på Artline

Jag tror lyan räddade Artline igår och la den dolda rösten på Q , sannolikheten är inte stor att den dolda rösten hamnade på någon annan eller att det ens missades

Jag ska bort ikväll och måste rösta lite tidigt.

Jag gjorde ett långt teoriinlägg innan NattDL och mina funderingar har inte ändrats nämnvärt sedan sedan dess.

Det hade varit bra att veta var extrarösten hamnade för det borde kunna utreda om den låg på Art eller om den låg på någon annan - eller inte alls. Låg den på Art så är Art troligen god och då faller mina misstanker på de som röstade på henne - möjligt Paddi borträknad iom tankarna som Klara luftade nu på dagen. Låg den på någon annan så känns Art sannolikt som en Ulv - och ulvarna valde alltså att offra q (om de fattade att hon var varg). I den gruppen återstår då fio och Lenis. Jag har fortfarande q's märkliga "testamente" i minnet och jag undrar vad det var bra för och vad hon försöker få oss att tro. Nåt lurt är det i allafall.

Jag har svårt att tro att LenaH inte skulle upptäckt q som varg - så henne lägger jag åt sidan för stunden.

Då återstår Madalitso, Nyama, Mirtai och nickan - det som skaver att jag inte har tyckt att Niyama varit skitskum - det tycker jag alltid när vi bägge är goda, lite små underligheter - men inte sådär så jag reagerat jättemycket. nickan har visat för lite för att jag ska våga dra nån slutsats. Madalitso önskar jag också se mer ifrån - även om det kom ett inlägg tidigare idag.

Så då återstår bara Mirtai som haft två teorier som spruckit - dels den första som var skitskum med BSF som ulv odh nickan som följande ulv, eller teorin om mig som ledarvarg och LenaH som ulv.

cirkus röstar därför på Mirtai
Nu har jag ett försprång för att jag vet att jag inte är ulv. Men om Mirtai eller någon annan som röstade innan jag fick röster är fårulven så är det fullt möjligt att den dolda rösten ligger på någon annan.

Just nu känner jag inget ang Lena. Varken misstänker eller godtänker. Men OM hon hade varit ulv så hade hon nog sett att Q var väldigt misstänkt och hade säkert alibiröstat där. Men fårulven kan iallafall inte ha röstat på Q. Om de inte är hemskt förvirrade.

Okej, jag har nu i en halvtimme försökt få ihop det hur tanken hos ulvarna kan tänkas ha gått vid röstningen igår om art är ulv och jag bara knyter knut på min egen hjärna med olika scenario, så jag lämnar det åt andra. Däremot kan jag tycka det var lite svårt att hänga med i arts teorier igår och att de kändes virriga, men vet om det säger nått för jag vet inte hur hon brukar spela. Lägger därför henne lite åt sidan just nu i hopp om att hon ska skriva mer sen idag.

När jag kollade på klaras fina listor insåg jag att fio, lenis och paddington röstat på samma personer båda dl... Vet dock inte riktigt vad detta skulle innebära. Dock tror jag inte iaf alla 3 är ulvar, eller att båda tvillingarna finns hos dom 3, för det känns som man undvikit att rösta på samma 2 dl i rad i så fall.

LenaH och Klara verkar vettiga och jag håller dem nog mer åt det goda hållet än, med tanke på rösterna på q igår. Sen får man väl se om nån av dom plötsligt blir skitskum under kvällen.

Cirkus verkar ändå gräva på ett vettigt sätt. Jag kan vara grundlurad men håller nog henne också som försiktigt åt det goda hållet.

Mirtai och Niyama har jag inte riktigt koll på känner jag? Niyama röstar på mirtai pga av mirtais röst dl 1, men annars känns det inte som hon teoriar så mycket? Förutom det var det en del om att hon inte kände igen att q skulle spela som hon gjorde varkens som ond eller god, vilket jag funderade på om det var nån i lyan som försökte minska misstankarna mot q utan att sticka ut? Gjorde lite samma för fio i ett inlägg.
Mirtai känns som hennes teori igår mest kretsade kring LenaH och cirkus, som ju också var de som röstade på henne dl 1. Kan helt enkelt vara för att det var det hon kände hon hittade, men jag blir lite skum på det för att den leken tidigare då jag uppfattade som att Mirtai blev irriterad av att få röster så var hon ulv, så undrar om hon är det nu också och då ville rikta misstankar från sig själv till de som röstat på henne?
Sen är ju frågan om både Mirtai och Niyama sitter i lyan ihop? Var niyamas röst igår då en alibiröst, som var lugn att lägga eftersom det då var rätt klart att det stod mellan q och artline?

Nickan1 har knappt skrivit och därför svår att säga nått om utifrån det. Sen som jag sa tidigare idag känns det typiskt som nått q hade kunnat göra att välja in en nybörjare till lyan, för hon vet att folk ursäktar mycket då och inte vill rösta på dem i första taget.

Jag måste oxå rösta tidigt men Jag Har iallafall möjlighet att komma in under kvällen och kolla och ändra om det skulle behövas.

fio röstar på Artline

Jag tror lyan räddade Artline igår och la den dolda rösten på Q , sannolikheten är inte stor att den dolda rösten hamnade på någon annan eller att det ens missades

Jag tycker det är skumt att du inte försöker se andra möjligheter. Varför tror du inte att fårulven röstade på mig?

Med tanke på hur förvirrad du var igår så tror jag inte du är fårulven och OM du är ulv så röstade inte fårulven på mig och då innebär det att fårulven antigen röstade tidigt eller inte alls.

Bara en tanke kring det här om att lyan försökte rädda art igår och därför la den dolda rösten på q...
Hade inte då varit bättre att bara öppet rösta på q från lyan? Och på så sätt skaffa sig alibiröster? Samt att om art sitter i lyan och de vill offra q för att rädda henne så var det ju korkat av art att rösta på paddington istället för q.
Eller missar jag nått uppenbart nu?

Fios röstmotivering på mig igår kändes skum men Lenis röst kan jag förstå. Men det känns som att någon av dem borde ha varit ulv som försökte rädda Q.

Eller så röstade ulvarna varken på mig eller Q. Behöver hjälp att tänka! Sedan är jag nojig över att Cirkus är ulv och försöker få ut en oskyldig Mirtai.

Bara en tanke kring det här om att lyan försökte rädda art igår och därför la den dolda rösten på q...
Hade inte då varit bättre att bara öppet rösta på q från lyan? Och på så sätt skaffa sig alibiröster? Samt att om art sitter i lyan och de vill offra q för att rädda henne så var det ju korkat av art att rösta på paddington istället för q.
Hade jag varit ulv så hade jag givetvis röstat på Q igår. Tidigt, för redan innan du röstade på Q så kändes det som att hon skulle lynchas. Jag hade kanske inte röstat först men iallafall en tredje röst.

Jag tycker det är skumt att du inte försöker se andra möjligheter. Varför tror du inte att fårulven röstade på mig?

Med tanke på hur förvirrad du var igår så tror jag inte du är fårulven och OM du är ulv så röstade inte fårulven på mig och då innebär det att fårulven antigen röstade tidigt eller inte alls.

Jag vet, jag har dåligt med tid att se andra möjligheter just nu.. ska iväg nu men jag är inte omöjlig och kan absolut ändra .. Jag vet bara inte hur mkt tid jag har senare så därför ville jag lägga en tidig röst istället för att ev missa!

vet inte om du eller någon annan missat något, min enda fundering är om lyan faktiskt fattat att Q var ledarvargen? För om de inte fattat det (om nu Artline, skulle vara ulv) så är det väl inte konstigt om den dolda rösten isf läggs på Q för att rädda kvar Artline. Om Art är god och de inte fattat att Q var ledarulven så spelar det väl ingen egentlig roll var i rollistan den dolda rösten hamnade (om den lades överhuvudtaget) Kan ju vara så att om lyan trodde det stod mellan två goda så kanske inte fåret brydde sig om att lägga en dold röst (en dold röst finns ju med i spioninfon till goda lyan) eller så var det så att fåret inte var online (vilket redan funderats över av andra oxå)

Om fårulven inte röstat i PM alls lutar det åt att det är den som inte var inne vid DL - dvs jag eller nickan1. Jag vet ju min roll - som en parentes - jag var inne vid 21:21 och skrev mitt sista inlägg innan sambon kom. Så tajmingmässigt borde det i så fall peka på nickan1 som möjlig fårulv i det scenariot

.

Jag fick rösterna ifrån fio och Lenis 21:23 och 21:25. Dvs efter du troligen försvann. Så är du fårulven så är det fullt möjligt att du lagt dolda röst på någon annan. För innan du försvann så var jag inte nära att lynchas.

Sedan är det även möjligt om du är fårulven att du inte hade bestämt innan du försvann vem som skulle ha fått den dolda rösten.

vet inte om du eller någon annan missat något, min enda fundering är om lyan faktiskt fattat att Q var ledarvargen? För om de inte fattat det (om nu Artline, skulle vara ulv) så är det väl inte konstigt om den dolda rösten isf läggs på Q för att rädda kvar Artline. Om Art är god och de inte fattat att Q var ledarulven så spelar det väl ingen egentlig roll var i rollistan den dolda rösten hamnade (om den lades överhuvudtaget) Kan ju vara så att om lyan trodde det stod mellan två goda så kanske inte fåret brydde sig om att lägga en dold röst (en dold röst finns ju med i spioninfon till goda lyan) eller så var det så att fåret inte var online (vilket redan funderats över av andra oxå)
Jag bara tänker att iom att det teoriades rätt mycket om att q nog var ledarvargen så känns det konstigt om lyan inte ens övervägde att hon kunde vara det.

Tycker oxå det kändes konstigt att @Artline la sin röst på Paddington när det stod 3-3 mellan henne och Q . Om hon nu inte visste att den dolda rösten låg på Q.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar