Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag bara tänker att iom att det teoriades rätt mycket om att q nog var ledarvargen så känns det konstigt om lyan inte ens övervägde att hon kunde vara det.
Jag tycker de borde ha förstått det men samtidigt så kan ulvar vara nojiga! och var de inte säkra så kan jag förstå att de gärna hade velat ha ut henne.

Jag ska bort ikväll och måste rösta lite tidigt.

Jag gjorde ett långt teoriinlägg innan NattDL och mina funderingar har inte ändrats nämnvärt sedan sedan dess.

Det hade varit bra att veta var extrarösten hamnade för det borde kunna utreda om den låg på Art eller om den låg på någon annan - eller inte alls. Låg den på Art så är Art troligen god och då faller mina misstanker på de som röstade på henne - möjligt Paddi borträknad iom tankarna som Klara luftade nu på dagen. Låg den på någon annan så känns Art sannolikt som en Ulv - och ulvarna valde alltså att offra q (om de fattade att hon var varg). I den gruppen återstår då fio och Lenis. Jag har fortfarande q's märkliga "testamente" i minnet och jag undrar vad det var bra för och vad hon försöker få oss att tro. Nåt lurt är det i allafall.

Jag har svårt att tro att LenaH inte skulle upptäckt q som varg - så henne lägger jag åt sidan för stunden.

Då återstår Madalitso, Nyama, Mirtai och nickan - det som skaver att jag inte har tyckt att Niyama varit skitskum - det tycker jag alltid när vi bägge är goda, lite små underligheter - men inte sådär så jag reagerat jättemycket. nickan har visat för lite för att jag ska våga dra nån slutsats. Madalitso önskar jag också se mer ifrån - även om det kom ett inlägg tidigare idag.

Så då återstår bara Mirtai som haft två teorier som spruckit - dels den första som var skitskum med BSF som ulv odh nickan som följande ulv, eller teorin om mig som ledarvarg och LenaH som ulv.

cirkus röstar därför på Mirtai
nu när jag läser igenom en gång till ser jag att cirkus redan lyft mina funderingar om lyan visste att Q var ledarulv inkl det jag skrev om Art etc.

Jag håller med om att det scenario som Q försökt måla upp med Lenis och Fio känns unket.. Har svårt att se bägge i lyan och har svårt att se att Q skulle lämna ett testamente för att skönmåla två goda... Känns lite som moment22.....

Tycker oxå det kändes konstigt att @Artline la sin röst på Paddington när det stod 3-3 mellan henne och Q . Om hon nu inte visste att den dolda rösten låg på Q.
Hade jag varit ulv så hade jag röstat på Q. Men igår var jag inte helt 100 på att Q var ond och kände inte för att rösta där.

Sedan trodde jag att Q hade fyra röster. Jag trodde att Klara röstade först och räknade sedans Klaras riktiga röst.

Jag bara tänker att iom att det teoriades rätt mycket om att q nog var ledarvargen så känns det konstigt om lyan inte ens övervägde att hon kunde vara det.
jag måste nog vara helt off i den här leken, dels missade jag helt Hemligs budskap och inte såg jag att Q var så mycket på tapeten som möjlig ledarulv innan jag röstade heller...

Ringrostig? :p

*kl*
Ska åka och handla... har läst men inte orkat skriva så kommer in sen.
ringrostig, i flyttkaos och sedan precis kommen ur en lååång depression.... Skallen har inte återhämtat sig än tror jag... :down:

ska bara tillägga att flyttkaoset är helt å hållet mitt eget påfund och ren å skär glädje :love: - men förbaskat jobbigt å energikrävande ;)

Senast ändrad:
Artline röstade först på LenaH i DL1 och sen på Paddington i DL2 med motiveringen att Paddi röstade på Hemlig i DL1. Och lägger sen till att det inte behöver betyda att Paddi är ond. Jag har lite svårt att förstå den motiveringen. Spekulerar sen ganska mycket runt fårulven om det kan vara Paddi, Lenis eller Fio men tror inte att det är så enkelt att det är någon som röstar på henne som är fårulv. Skriver sen i inlägg 413 att hon vet att hon är god och att fårulven har en dold röst att lägga på henne vilket gör att hon utesluter Paddi, Lenis och Fio som fårulvar om jag begriper det rätt. Det känns som att det sticker ut lite att skriva ut att man är god? Men jag vet inte jag är ny på detta och kanske gör man så eller också är det bara för att skydda sig själv om Artline sitter i lyan.

Lenis röstar på hemlig i första DL med motiveringen att Hemligs resonemang i hennes röst inte går ihop. Hon röstar sen på Artline i andra DL med motiveringen att Artlines resonemang inte går ihop och att hon ändrar sig mycket längs vägen och misstänker att Artline petar runt utan att säga så mycket. Jag vet inte riktigt vad detta säger mig i dagsläget och får fundera vidare.

Klara röstar på Madalitso i första DL med motiveringen att Madalitso vinkar till lyan genom att föra rollen på tal. För mig känns det som att man kanske inte gör det så direkt att föra rollen på tal utan vinkar på ett mer subtilt sätt. Nu i efterhand vet vi ju att det var Qitis som var ledarvargen och därför kanske det kan bortses från just nu. Klara röstar på Qitis i andra DL med motiveringen att Q vill peka på en god att käka för lyan. Nu i efterhand vet vi ju att Q var ledarvargen. Frågan är om Klara har vinkat till Madalitso av någon anledning, det är ofarligt att lägga en röst på Madalitso i det läget eftersom det alltid går att ändra sin röst i efterhand innan DL om Madalitso riskerar att åka ut. Varför hon skulle ha vinkat till Madalitso vet jag inte riktigt och får fundera mer på. Klara tycker också att Q var väldigt följsam mot Paddington (inlägg 339).

Madalitso röstar på Klara i första DL med motiveringen att hon tycker det känns långsökt att ställa frågor om reglerna skulle vara ett sätt att vinka till lyan. Madalitso röstar på Q i DL2 med motiveringen att hon inte spelar som hon brukar spela som god och att hon inte hänger med i hennes resonemang samt att det är flera som lyft att Q kan vara ledarvargen. Nu vet vi ju att Q var ledarvargen så rösten var ju rätt på det sättet. Hon håller Klara och LenaH mer åt det goda hållet. Hon spekulerar i om Mirtai och Niyama sitter i lyan ihop. Och att Niyamas röst skulle kunna vara en alibiröst och att N sitter i lyan ihop med Mirtai. Det kanske är en teori som kan vara något att fundera vidare på. Men håller mer Madalitso som god i detta läget mycket på grund av hennes röst i DL2.

Mirtai har jag redan teoriat en del om i och med min efterhandsröst så henne lämnar jag för tillfället.

Lena H röstar på hemlig i första DL med motiveringen att hon inte ser en konsekvent linje i hennes teori och att de som ifrågasatt hemligs faktafel skulle vara ulvar och avslutades med att Mirtai röstar på BSF. Det känns rimligt och är ungefär så jag har resonerat kring Mirtai också. I andra DL röstar hon på Qitis med motiveringen att Qs konstiga godförklaring av Lenis och fio men har utelämnat Paddington. Hon fortsätter sen med att skriva i inlägg 437 att hon tycker det är förvånande med godförklaringar av alla dessa som röstade på Q. Det känns som att hon av någon anledning vill framställa sig själv där som ulv men frågar är om hon försöker skydda någon annan och varför isåfall? Eller är det ett sätt att säga att hon är bybo och det inte gör något om hon hamnar i goda lyan? Ett sätt att offra sig för att viktigare roller i spelet ska kunna vara kvar som ängel eller siare? Eller så är jag bortkollrad och hon är verkligen en ulv.

Paddington röstar på Hemlig i DL 1 med motiveringen att hon tycker att någon som är online och har möjlighet att ändra sin röst efter att teorin motbevisats/visat att rösten är baserad på en felaktig uppfattning inte gör det och inte vill förstå vad som andra reagerar på verkar vara en uppgiven ulv som inser att denne har gjort bort sig. Hon röstar på Artline i DL2 med motiveringen att Artline publicerar teorier som inte håller och har lämnat inlägget till hälften. Hon skriver sen i inlägg 464 att hon är helt off i leken som missade att Hemligs bybo och att Q var ledarvarg. Det sistnämda får mig att fundera på om Paddington kanske sitter i lyan? Och genom att skriva att hon missade både Hemligs budskap och att Q var så mycket på tapeten är ett sätt att ge sig lite alibi att hon inte röstade på Q om hon som lyamedlem har diskuterat ledarvargen där?

Fio röstar på hemlig i första DL med motiveringen att hon la sin röst efter en teori som Hemlig hade missuppfattat och sen inte har en tillstymmelse att vilja ändra på den. Sen var det också hennes enda chans att rädda sig själv så det är en förståelig röst. Hon röstar på Artline i andra DL utifrån att Artline lade en uddaröst igår vilket hon tror att lyan skulle göra. Arline vill även slå hål på teorin om mig men Fio står fast vid den. Vet inte riktigt just nu hur jag kategoriserar in Fio och jag får fundera vidare på det.

Cirkus röstar på Mirtai första röstningen och missar sen precis som jag andra röstningen. Hon skriver att Mirtai lade en röst på BSF med en teori om att jag följer en lyakompis.Hon tycker även Paddington är konstig i det läget som för en diskussion om tvillingarna och det är ogynnsamt att outa det i det läget. Hon skriver att hon troligtvis skulle ha röstat på Paddington i andra röstningen och att hon tycker Q var för virrig för att hon skulle röstat på Q. Vet inte riktigt vart jag har henne och får fundera lite mer tror jag och läsa lite mer av alla hennes inlägg innan jag kan bestämma mig.

Niayama röstar på Mirtai DL2 och missar i DL1. Skriver att hon i DL1 brukar lägga uddaröster och att hon troligtvis röstat på Hemlig i DL1. Angående DL2 så för hon teorin om att Mirtai har lagt en röst hon reagerar på och att Mirtai verkar bortse från vad Lena och Cirkus släppte hemlig. Hon tycker också att teorierna om följande varg skaver och menar att det inte är så vanligt. Själv vet jag inte hur vanligt det är eftersom jag leker för första gången.

Återkommer med några fler tankar utifrån detta men nu behöver jag ta en kort paus men har nog lyckats teoria om alla som är kvar i spelet iallafall och återhämtat litegrann av vad jag har missat.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.49 Paddington röstar på Hemlig
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Niyama röstar missad - Mirtai
Madalitso röstar Klara - qitis
Artline röstar LenaH - Paddington
hemlig röstar fio
Lenis röstar hemlig - Artline
Paddington röstar hemlig - Artline
fio röstar hemlig - Artline
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai - qitis
cirkus röstar Mirtai - missad
Klara röstar Madalitso - qitis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar fio - missad
Mirtai röstar bsf - LenaH

Niyama
Madalitso
Artline
hemlig var bybo
Lenis
Paddington
fio
qitis var ledarvargen
LenaH
cirkus
Klara
Blacksmithfarm var bybo
nickan1
Mirtai

Vet inte om det gör någon nytta, men för min egen skull vill jag kunna ha lite överblick. Och när jag för en gångs skull sitter vid en dator så...
När jag tittar på denna och försöker bena ut något så funderar jag på om inte @Artline själv kan vara fårulven.

Jag har oerhört svårt att tro att man i den rollen lägger samma röst i leken som dolt och då kan man också kosta på sig att lägga en uddaröst fast man själv lever farligt.

Jag tar även med rösten på mig DL1 i beräkningen - den var väldigt lätt men det gör ju inget om man i verkligheten röstat på någon annan?

Jag famlar lite här men tänker att antingen är Art fårulv eller möjligtvis bybo och jag är beredd att ta risken.

Så enligt ovan: LenaH röstar på Artline

För övrigt så är jag i samma sits som igår - kvällsfodrar och Intesåsnällo lär inte vilja komma in idag heller. :meh:

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai
18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline

Mirtai 1
Artline 2

När jag tittar på denna och försöker bena ut något så funderar jag på om inte @Artline själv kan vara fårulven.

Jag har oerhört svårt att tro att man i den rollen lägger samma röst i leken som dolt och då kan man också kosta på sig att lägga en uddaröst fast man själv lever farligt.

Jag tar även med rösten på mig DL1 i beräkningen - den var väldigt lätt men det gör ju inget om man i verkligheten röstat på någon annan?

Jag famlar lite här men tänker att antingen är Art fårulv eller möjligtvis bybo och jag är beredd att ta risken.

Så enligt ovan: LenaH röstar på Artline
Rösten på dig i första DL berodde på att jag behövde åka samtidigt som jag röstade och jag hade varken bytt om eller packat badkläder (skulle bada). Så jag hade egentligen noll sekunder på mig att rösta på någon.

Jag begriper inte varför jag hade lagt en udda röst som ulv/fårulv. Jag röstar ju alibi hur mycket som helst som ulv.

Nu tycker jag du gör det lätt för dig.Du är smartare än såhär.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar