Du gamla, du fria (Ulvlek)

nickan1 lägger efterhandsröst på Mirtai.

Hon hade teorier om hemlig igår men röstade sen på BSF och följer upp med en röst på LenaH idag och sen hade hon en teori om att jag följde kollegan BSF igår med min röst som var en tidig röst och det fanns inte mycket att teoria om när jag röstade. Jag hittar ingen konklusion i det hon skriver och har svårt att följa tankarna där och vet inte om det är ett sätt att förvirra oss andra.

Nu är jag dödstrött och ska och gå lägga mig och återkommer imorgon.

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

qitis 3
Artline 3

Jag ska försöka bena lite i detta.

Om fårulven lagt sin dolda röst på Artline är Paddi, fio eller Lenis fårulv då blev det lika och lotten föll på q.
Om fårulven lagt sin röst på någon annan kan vem som helst i princip vara fårulv och jag tycker att det i så fall pekar mot att Artline är ulv och ulvarna valde att hellre ha kvar henne.
Om fårulven inte röstat i PM alls lutar det åt att det är den som inte var inne vid DL - dvs jag eller nickan1. Jag vet ju min roll - som en parentes - jag var inne vid 21:21 och skrev mitt sista inlägg innan sambon kom. Så tajmingmässigt borde det i så fall peka på nickan1 som möjlig fårulv i det scenariot

Vad q har lämnat för testamente fattar jag överhuvudtaget inte. Varför dessa konstiga godförklaringar av Lenis och fio, sjukt märkligt och jag blir såklart nojig - är det dom hon valde in i lyan eller vad är grejen? eller är det bara för att förvirra?

Q själv röstade på Klara och det tycker i allafall jag att det indikerar att det är osannolikt att Klara är ulv - en förstaröst så på en kollega när en siare har siat vore att "spela" siare så nej, Klara borde rimligen vara god och hon lägger också en tredjeröst på q som är hyffsat avgörande, såvida inte Klara äri lyan med Artline och detta är en räddning av en ulvkollega. Jag vågar inte sätta min högra hand på att Klara är god, men inte högst på min lista i allafall.

LenaH känns också osannolik som ulv - hon la andrarösten på q. Om ulvarna förstått att q var ledarvarg så borde hon inte lagt rösten där - samtidigt - om de inte fattat så är rösten inte helt ologisk eftersom q var så jävla konstig så var hon ändå ett rätt lätt byte.

Mirtai röstade på LenaH med motiveringen att jag kunde vara ledarulv som följt LenaH. Nu vet vi att jag är inte var ledarvarg och rimligen inte följt ulven LenaH. Detta är andra gången som Mirtai röstar och sen så spricker hennes teori. Jag vet inte var det ställer henne - är LenaH god så tycker jag nog att det är lite många gånger som Mirtai spridit misstankar - är LenaH ulv så pekar det mer åt att Mirtai kan vara god.

fio och Lenis då - alltså jag har ingen jävla aning. q's godförklaringar gör mig mycket förvirrad och jag tror det är meningen. Båda dom två röstade Artline - så om dolda rösten ligger på Art också så känns dessa som starka kandidater till att vara ulv. De två ihop med Paddi är just nu rätt starka kandidater till ulveri för min del.

Niyama, hon brukar alltid få mig att reagera på än det ena än det andra. Idag har hon inte varit sitt vanliga ettriga jag. Hon röstar på Mirtai och för mig är det en helt rimlig röst. Bara en sån sak gör mig nojig.

Madalitso lägger förstarösten på Q - det talar till hennes fördel på samma sätt som LenaH som la andrarösten. Samtidigt så saknar jag lite teoriande från henne - när hon är genuint god brukar det rasa på med massor av tankar.

nickan1 känns väldigt anonym för mig, hon leker sin första lek och missade att rösta idag men lägger en rimlig efterröst på Mirtai som är en ganska typiskt förstagångsteoriare kan jag tycka. I övrigt så är det ju så att hon är möjlig fårulv om det inte inkommit en PM-röst på någon

Gonatt från mig.

fio och Lenis då - alltså jag har ingen jävla aning. q's godförklaringar gör mig mycket förvirrad och jag tror det är meningen. Båda dom två röstade Artline - så om dolda rösten ligger på Art också så känns dessa som starka kandidater till att vara ulv. De två ihop med Paddi är just nu rätt starka kandidater till ulveri för min del.

Har vi inte redan konstaterat att den dolda rösten inte kunde ligga på Artline för då hade hon ju rykt. 🤔

Har vi inte redan konstaterat att den dolda rösten inte kunde ligga på Artline för då hade hon ju rykt. 🤔
Om du, paddi eller lenis är fårulven så räknas inte rösten i tråden utan bara den dolda. Då hade det blivit lottning om någon av er lagt den dolda på mig

Förutom de som röstade på mig och de som inte röstade alls så kan någon som röstade tidigare och inte var online vid DL vara fårulv. Typ Mirtai.

Madalitso lägger förstarösten på Q - det talar till hennes fördel på samma sätt som LenaH som la andrarösten. Samtidigt så saknar jag lite teoriande från henne - när hon är genuint god brukar det rasa på med massor av tankar.
Anledningen till att jag inte skrivit så mycket är helt enkelt tidsbrist. Jag har haft skola både i torsdags och igår, och sen har det varit att fixa mat och ta hand om häst när jag kommit hem. Till skillnad från förra leken då jag dom två första dagarna knappt hade något annat än att leka att göra :)
Idag är jag uppbokad på förmiddagen, men sen ska jag förhoppningsvis ha gott om tid att leka :)

Lite tankar så där innan dl är väl att jag håller klara och LenaH åt det goda hållet just nu, tror inte ulvarna hade röstat på ledarvargen så tidigt i leken.
Jag har ingen aning om vilken roll Artline har, men hon blir nog också åt det godare hållet, för känns som ulvarna ändå försökt få fler röster på nån annan om det stod mellan 2 onda igår. Men jag vet inte.
Om art är god kan ju klart någon av dom som röstade på henne vara ulv som försöker rädda q.
Det är fio, Lenis och paddi som röstade där har jag för mig. Har väl egentligen inte fått nån jättetydlig känsla av någon av dom, men får väl läsa igenom igen om jag är kvar sen.
Niyama reagerade jag på igår att hon verkade försöka rikta misstankar från q? Hade några inlägg där hon pratade att q kunde vara skum på det sättet även som god och dylikt. Sen kom också ett inlägg där hon ifrågasatte att cirkus sagt att fio mycket väl kunde vara ond. Kanske en ulv som försöker rikta misstankar bort från kollegor, som då sitter i lyan med fio?
Cirkus verkar gräva på ett vettigt sätt, oklart dock om det betyder att hon är god.
Nickan1 hann inte skriva så mycket igår, så har ingen uppfattning om henne. Skulle dock mycket väl kunna tänka mig att q väljer in den nya spelaren i lyan, för folk undviker att rösta på en ny spelare i första taget och ursäktar många saker från dom.
Mirtai tycker jag känns lite virrig i sina teorier och röster, sen vet jag att jag tyckt det både gånger då hon varit god och när hon varit ond.

Tror det var alla. Nu ska jag göra annat, men kikar in vid nattdl, men sen kommer jag inte in igen förrens i eftermiddag :)

Och om du inte slutar mörda mitt namn snart så slutar jag svara dig:mad::p

Finns några som råkat ut fr omskrivningar förr.. Jag har ju ett nick som lätt kan bli lite annorlunda med ett P.. host host.. och Karamelldrottningen var väl inte lika förtjust i att kallas KD.. :angel: Men inget illa ment, jag förkortar ofta namn när jag skriver snabbt- och orkar jag inte korrigera autocorrecten heter alltid fio tio :angel:

Q själv röstade på Klara och det tycker i allafall jag att det indikerar att det är osannolikt att Klara är ulv - en förstaröst så på en kollega när en siare har siat vore att "spela" siare så nej, Klara borde rimligen vara god och hon lägger också en tredjeröst på q som är hyffsat avgörande, såvida inte Klara äri lyan med Artline och detta är en räddning av en ulvkollega. Jag vågar inte sätta min högra hand på att Klara är god, men inte högst på min lista i allafall.

Jag fattar inte. Vad då spela siare?

Lite tankar så där innan dl är väl att jag håller klara och LenaH åt det goda hållet just nu, tror inte ulvarna hade röstat på ledarvargen så tidigt i leken.

Men de visste ju inte vem ledarvargen var?

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.49 Paddington röstar på Hemlig
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Niyama röstar missad - Mirtai
Madalitso röstar Klara - qitis
Artline röstar LenaH - Paddington
hemlig röstar fio
Lenis röstar hemlig - Artline
Paddington röstar hemlig - Artline
fio röstar hemlig - Artline
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai - qitis
cirkus röstar Mirtai - missad
Klara röstar Madalitso - qitis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar fio - missad
Mirtai röstar bsf - LenaH

Niyama
Madalitso
Artline
hemlig var bybo
Lenis
Paddington
fio
qitis var ledarvargen
LenaH
cirkus
Klara
Blacksmithfarm var bybo
nickan1
Mirtai

Vet inte om det gör någon nytta, men för min egen skull vill jag kunna ha lite överblick. Och när jag för en gångs skull sitter vid en dator så...

Jag har suttit och funderat över vilka jag tror q skulle ha valt till sin lya. Och inser att det är en farlig väg att gå. Dels har jag inte spelat på ett par år, dels har jag ju ingen aning om hur q har tänkt. Hon kan ju trots allt ha lottat själv, hon kan ha handplockat de hon tycker spelar bäst som onda, hon kan ha plockat de som ingen skulle kunna tro att hon skulle plocka och alla andra möjligheter däremellan. Så dessa tankar ska jag nog släppa.

När jag började spela för ett gäng år sedan hette det att en möjlighet en ond utanför lyan hade att visa sig för sina kompisar där inne var att följa rösten som första ulv la i första dl. Men, q följde Paddis röst då, och Paddi röstade bland de sista. De som röstade efter Paddi var då LenaH, fio och cirkus. Jag tror inte att det är så enkelt att vi har lyan bland dessa fyra. Det känns lite konstigt att lyan skulle ha valt att alla lägga sina röster så sent. Vi har också en missad röst där att ta hänsyn till förståss, men nja, jag vet inte. Det finns kanske ulvar bland dessa, eller så finns det inte.

Fårulvens röst har det också vänts och vridits på under natten nu. Jag har nog inte så mycket att tillföra i den diskussionen. Min fundering går bara till hur q har valt där också. Om vi leker med tanken att fårulven helt enkelt inte röstade alls igår, dvs att det är cirkus eller nickan som är fårulv, skulle q sätta den rollen på en helt ny spelare? Är man inte tillräckligt förvirrad ändå i sin första lek? Men återigen, hur q har tänkt vet bara hon själv, hon kan ju mycket väl ha gjort det för att man inte borde göra det. Det är bäst att inte utesluta några möjligheter.

Däremot, att Artline valde att lägga sin röst på Paddington igår när hon själv låg i riskzon att åka ut tycker jag är lite märkligt. När hon la sin röst hade hon själv tre röster och q tre. Om hon lagt sin röst på q hade hon haft fyra. Ja, det kom in en hel del röster där de sista minuterna så hon kanske inte hängde med på resultatet, men det skaver ändå att lägga en uddaröst i det läget. Här är hennes röstinlägg:
Jag vet inte om jag vill rösta på Q. Visst hon kan vara ond men hon kan mycket väl vara god som rör till det. Jag har tre röster just nu. Vet inte hur många Q har.

Artline röstar på Paddington
Jag tycker hon gjorde det lätt för sig genom att röst på hemlig igår. Visst det behöver inte betyda att paddi är ond.
Hon vill uppenbarligen inte vara med och avgöra. Hon vill inte rösta på q för att hon inte vet om hon är ond, men hon vill heller inte säga att Paddi, som får hennes röst, är ond. Frågan är ju, har Artline en roll som hon tycker kan vara värd att offra för en ev viktigare roll? Om Artline är ond och lyan hade snappat upp att q var deras ledare, vem är egentligen viktigare att ha kvar? En utanför lyan som redan har misstankar emot sig eller en ulv som sitter i lyan? Den onda utanför är ju inte del i vinstvillkoret, för att ulvarna ska vinna är det ju dem själva som är viktiga. Så jag tror inte att en ulv hade offrat sig för sin ledare i det läget. Om lyan inte hade snappat upp q som ledare borde en ulv inte vara beredd att offra sig själv för någon utanför. Så kontentan är väl att en ond Artline inte borde offra sig för att rädda q. Men, vi har hela tiden den falska och den dolda rösten att ta hänsyn till, det är ju mycket möjligt att röstställningen inte alls var vad den ser ut som. Den dolda rösten kan ju ha legat på q och den falska på någon helt annan och Artline visste att hon var safe ändå. Mitt resonemang ovan pekar ju mycket på att Artline skulle vara god så ett sådant vågspel är ju möjligt. Om man hinner med att tänka i de banorna, rösterna på slutet trillade ju in ganska snabbt i anslutning till dl. Slutsats, jag har ingen aning vart jag har Artline, men det finns saker som talar för att hon skulle kunna vara god. Eller ond.

Det finns några fler uddaröster att kika på, q röstade på mig (vi vet nu att q var ond), Mirtai röstade på LenaH (gårdagens tredje röst, ingen hade mer än en röst då) och Niyama röstade på Mirtai (näst sista röst). Jag känner att jag har noll koll på Niyama just nu så jag måste nog gå tillbaka lite och kika på vad hon skrivit egentligen.

Jag blir lite förvånad över alla dessa godförklaringar av oss som röstade på q, alla som spelat med mig i lyan vet att det nästan är min specialitet att lyncha/käka onda utanför?

Självklart säger jag inte att jag är ulv men jag tycker det är vanskligt att lägga oss åt det godare hållet pga en lynch av en okänd ond redan DL2.

Finns några som råkat ut fr omskrivningar förr.. Jag har ju ett nick som lätt kan bli lite annorlunda med ett P.. host host.. och Karamelldrottningen var väl inte lika förtjust i att kallas KD.. :angel: Men inget illa ment, jag förkortar ofta namn när jag skriver snabbt- och orkar jag inte korrigera autocorrecten heter alltid fio tio :angel:

Mada är helt okej, men Madagaskar? :meh:

Jag tänker att om det ändå var några stycken i leken som kommenterat på att q nog var ledarvargen så borde lyan också kunna ha snappat upp det?

@cirkus jag är ledsen att jag är så anonym i leken just nu tyvärr så visste jag inte igår att jag åkte till ett ställe där jag inte hade täckning på mobilen annars hade jag försökt teoria mer och lagt en tidig röst igår. Idag har jag tid och kan sitta vid datorn så det ska bli ett mer aktivt deltagande.

Jag fattar inte. Vad då spela siare?

Ja, spela siare - låtsas att man siat någon helt enkelt och i själva verket vara ond

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar