Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har haft min livs första kontakt med tdb och har två frågor. Måste man ha grönt kort för att få delta i en pay'n ride? Har men det finns inte inlagt. Sen har jag en ponny som inte är slutmätt, är det rätt att skriva henne som stor häst då?
Får prova att ringa dem imorgon och se vad de säger. Är 10-15 år sen jag tog det med.Är det inte inlagt bör du kunna ringa det distrikt du tog det i och de för in det. Jag tog mitt lååångt före tdb's tid (säg 15 år sen?) och ringde distriktet och de förde in det åt mig Vet inte om det behövs för en P&R dock. Tror inte vi kräver det på vår anläggning.
Och ponny borde hon väl vara tills slutmätt? Jag är dålig på ponny men borde skriva henne som den kategori hon är idag och sen när hon slutmäts får man väl ändra då? *gissa*
Får prova att ringa dem imorgon och se vad de säger. Är 10-15 år sen jag tog det med.
Hon är aldrig mätt och kommer aldrig bli, slutmätter inte en ponny som är +20.
Och du behöver inte grönt kort för PnR. Det räknas inte som tävling och ligger därmed inte under förbundets regler.
Har ju grönt kort, så kanske är lika bra att få det inlagt!Här omkring kräver klubbarna som anordnar p&r och p&j ibland grönt kort dock. Så bra är nog för @grodan21 att kolla med den klubb som anordnar träningstävlingen
Då kanske man skulle ändra till D-ponny... Hon ligger antagligen på gränsen mellan c och D.När jag lagt in mina ponnier har de inte haft mätintyg så har lagt in dom i den kategori jag antagit att det borde vara i. Eftersom jag ändå bara tävlar bland stora hästar spelar det ingen roll, men nån stor häst är dom ju inte.
Och du behöver inte grönt kort för PnR. Det räknas inte som tävling och ligger därmed inte under förbundets regler.
Här har jag fått som förklaring att det ger en större säkerhet om alla som är med vet reglerna, och för att deltagarna ska få chansen att "träna" på att bete sig som om det vore på riktigt.@KrullTroll Det var som attan! Har aldrig varit med om det. Trodde klubbar arrangerade PnR just som träning inför tävling men utanför reglementet.
Har haft min livs första kontakt med tdb och har två frågor. Måste man ha grönt kort för att få delta i en pay'n ride? Har men det finns inte inlagt. Sen har jag en ponny som inte är slutmätt, är det rätt att skriva henne som stor häst då?
Hur kan man kräva grönt kort för träning? Jag har aldrig varit med om det häromkring och då finns det ändå många som anordnar P&R och P&J.
Därför att många klubbar följer Tr även på Cr...
Nä däruppe hos dig är det ju vilda västern ^^
Jaja, vi verkar ju ha lite mer koll här i urskogen än vad ni har.
P&R/P&J är inte samma sak som Cr. Cr är en bedömning och ska belönas med rosett för felfri/godkänd ritt enligt TR. Vid träningstävling får man inte ha någon rangordning eller resultatlista och antingen ska alla eller ingen få rosett alt så får man köpa en oavsett vad man gjort för resultat om man tycker det är kul. Tror folk blandar ihop träningsformen med klubbtävling emellanåt.