Dressyrsnack 17

Och så kom filmen med PKs reflections om foton på tävling. Jag häpnar. Indirekt säger han att FEI manipulerade foton på OS när de kallade till sig ryttare för blå tungor. Och han börjar med att jämföra sig med Beyoncé😂. Sen en rant om att inte döma utifrån bara en bild. Men Patrik-det finns långa filmer på dina hästar med blå tungor. Dessutom med hashtag #nohate. Han borde ha hashtag #delululand

https://www.instagram.com/reel/C_aDwhfMrnF/?igsh=ZjE1d2h6NWZhcWww
Jag orkade inte ens lyssna färdigt. ”Gå fram till mig på en tävling och fråga varför jag gjorde en viss sak så kommer jag svara”. Eller hur? 😂😂
 
Och så kom filmen med PKs reflections om foton på tävling. Jag häpnar. Indirekt säger han att FEI manipulerade foton på OS när de kallade till sig ryttare för blå tungor. Och han börjar med att jämföra sig med Beyoncé😂. Sen en rant om att inte döma utifrån bara en bild. Men Patrik-det finns långa filmer på dina hästar med blå tungor. Dessutom med hashtag #nohate. Han borde ha hashtag #delululand

https://www.instagram.com/reel/C_aDwhfMrnF/?igsh=ZjE1d2h6NWZhcWww

Det är ju i grunden tragiskt men han är ju så patetiskt skrattretande att en kan ju inte låta bli att garva åt idiotin. Han är så otroligt tondöv att det finns inte :laugh:
 
Och så kom filmen med PKs reflections om foton på tävling. Jag häpnar. Indirekt säger han att FEI manipulerade foton på OS när de kallade till sig ryttare för blå tungor. Och han börjar med att jämföra sig med Beyoncé😂. Sen en rant om att inte döma utifrån bara en bild. Men Patrik-det finns långa filmer på dina hästar med blå tungor. Dessutom med hashtag #nohate. Han borde ha hashtag #delululand

https://www.instagram.com/reel/C_aDwhfMrnF/?igsh=ZjE1d2h6NWZhcWww
the point.jpg


OBS: DENNA BILD HAR MANIPULERATS.
 
Jag har nu en häst som har popcorn i hela huvudet och halva kroppen men som inte ridits ordentligt på ... tre månader (han har ju dock gått i en enorm, kuperad hage med kompisar så helt muskelfattig är han inte). Försöker hitta en balans mellan att han faktiskt ska få jobba men samtidigt ta det varligt. Det går .... sådär :rofl: Kompromissen just nu är att trava/galoppera varannan dag och skritta varannan. T är... sådär nöjd med upplägget och fösöker istället typ jobba ihjäl sig...

Jaja. Han har inte ont, och han VILL göra saker.
 
IMG_9477.jpeg

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Fina, fina fyraåringen har skadat sig igen. En ny sårskada, hade en envis lymfangit hela juni.. Är glad att det nog ser värre ut än vad det är, men ihopsydd, penicillin och boxvila är väl deprimerande nog. Håller tummarna att det räcker och bara läker.

Red ut, på en smal grusväg upp i skogen där det aldrig åker bilar, men självklart idag, just då. Så vi travar en bit och svänger av in på en liten skogsväg, bara för att släppa förbi bilen. Hon kliver i mossan på mitten, sjunker ner lite och snubblar. Ingen fara, vänder och skrittar tillbaka när bilen passerat. Så säger min syster efter en stund när vi skrittar ”oj”.
Fan i helvete. Det är inte ens min häst och fast jag vet att ibland har man bara otur, otajming, oflyt… det bara hände och det var ingens fel.

 
Alltså jag hänger upp mig så på PKs inlägg. Är ju bara vissa utvalda som får kommentera och ja, alltså Cathrine Dufour faller platt som en pannkaka för mig. I synnerhet med tanke på att hon och PK borde vara två av ryttarna FEI kallade på möte vid OS.
Screenshot_20240902_204305_Instagram.jpg
 

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Fina, fina fyraåringen har skadat sig igen. En ny sårskada, hade en envis lymfangit hela juni.. Är glad att det nog ser värre ut än vad det är, men ihopsydd, penicillin och boxvila är väl deprimerande nog. Håller tummarna att det räcker och bara läker.

Red ut, på en smal grusväg upp i skogen där det aldrig åker bilar, men självklart idag, just då. Så vi travar en bit och svänger av in på en liten skogsväg, bara för att släppa förbi bilen. Hon kliver i mossan på mitten, sjunker ner lite och snubblar. Ingen fara, vänder och skrittar tillbaka när bilen passerat. Så säger min syster efter en stund när vi skrittar ”oj”.
Fan i helvete. Det är inte ens min häst och fast jag vet att ibland har man bara otur, otajming, oflyt… det bara hände och det var ingens fel.


Det är lätt hänt! Inte ditt fel och bra vet du har som ordinerade pencillin direkt!

Jag skulle säga de där läker rätt fort om de slipper infektion 🙌

Efter snart 5veckor på boxvila är min häst snart fri(imorgon) och jag hoppas hoppas såret håller ihop som det ska göra och hon får fortsätta gå med sina polare i stor hage!

Behövs tips om bandage och kompresser och krämer så är jag proffs vid de här laget 😎👌 bara att fråga på 😄
 
Det är lätt hänt! Inte ditt fel och bra vet du har som ordinerade pencillin direkt!

Jag skulle säga de där läker rätt fort om de slipper infektion 🙌

Efter snart 5veckor på boxvila är min häst snart fri(imorgon) och jag hoppas hoppas såret håller ihop som det ska göra och hon får fortsätta gå med sina polare i stor hage!

Behövs tips om bandage och kompresser och krämer så är jag proffs vid de här laget 😎👌 bara att fråga på 😄
Visade faktiskt dina bilder för ägaren som någon slags tröst, de kunde varit värre 😂🙈
Prognosen är god. Hästen är så tråkig och äter tyvärr bandage, så vi testar haklapp nu, bara den håller.
 

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Fina, fina fyraåringen har skadat sig igen. En ny sårskada, hade en envis lymfangit hela juni.. Är glad att det nog ser värre ut än vad det är, men ihopsydd, penicillin och boxvila är väl deprimerande nog. Håller tummarna att det räcker och bara läker.

Red ut, på en smal grusväg upp i skogen där det aldrig åker bilar, men självklart idag, just då. Så vi travar en bit och svänger av in på en liten skogsväg, bara för att släppa förbi bilen. Hon kliver i mossan på mitten, sjunker ner lite och snubblar. Ingen fara, vänder och skrittar tillbaka när bilen passerat. Så säger min syster efter en stund när vi skrittar ”oj”.
Fan i helvete. Det är inte ens min häst och fast jag vet att ibland har man bara otur, otajming, oflyt… det bara hände och det var ingens fel.

Hoppas det läker fort! Hon fick ju hjälp snabbt och gick inte runt med det en hel dag i lera tex, så det borde ju ha de allra bästa förutsättningarna tänker jag. Och fliken är dessutom på rätt håll för blodförsörjningens skull. Håller tummarna att allt går bra för "din" fina häst! :heart
 
Vi får se, det hänger lite på hur mycket sprutt jag får igång 😅 När han har vevat igång sig ordentligt så är det inte så svårt (hemma -ska väl sägas, ute kan ju både ett och annat moment fortfarande glömmas bort), men lite olägligt så är han seeeg som kola just nu. Vet inte om det är jobbigt med pälsskifte eller nåt men i slutet av förra veckan var han verkligen seg i kroppen - och då har han precis haft en period av att vara jättemycket på hugget så det var ju olägligt att det pendlade åt det hållet nu.
Haha jag kände lite att hu så mycket byten, men får tänka att det är bra att det är många byten för då får jag fler chanser att göra rätt. Men som sagt, mycket hänger på hur bra jag får honom framme.

Jag är så glad för din skull att turen har vänt. Var ju lite jobbigt där ett tag med dina hästar, vem som helst skulle fasen gett upp!

Denna är ju riktigt fin så hoppas han inte råkar ut för någon skada eller nått nu!
 
Jag är så glad för din skull att turen har vänt. Var ju lite jobbigt där ett tag med dina hästar, vem som helst skulle fasen gett upp!

Denna är ju riktigt fin så hoppas han inte råkar ut för någon skada eller nått nu!
Tack. Ja det var rätt tungt ett tag och egentligen hade jag lagt ner. Detta köpet blev ju lite spontant 😅
Men jag är hemskt nöjd med honom, det går nästan inte att beskriva hur bra han är i sig själv -och passande häst för mig.
 
Alltså jag hänger upp mig så på PKs inlägg. Är ju bara vissa utvalda som får kommentera och ja, alltså Cathrine Dufour faller platt som en pannkaka för mig. I synnerhet med tanke på att hon och PK borde vara två av ryttarna FEI kallade på möte vid OS.Visa bifogad fil 152560

Han är patetiskt... öppna kommentarsfältet istället Patrik! Ingen kan ju ta honom på allvar, ja förutom den klick som får kommentera.
Har han gått igenom alla sina tusentals följare och klickat i vem som får kommentera? Eller hur funkar det? Måste ju tagit flera veckor!
 
Han är patetiskt... öppna kommentarsfältet istället Patrik! Ingen kan ju ta honom på allvar, ja förutom den klick som får kommentera.
Har han gått igenom alla sina tusentals följare och klickat i vem som får kommentera? Eller hur funkar det? Måste ju tagit flera vecko
Man kan kanske välja att stänga för kommentarer och sedan bara klicka i vilka som FÅR kommentera? Det jobbet lär ju ha gått fort i så fall... :rofl:
 
Han är patetiskt... öppna kommentarsfältet istället Patrik! Ingen kan ju ta honom på allvar, ja förutom den klick som får kommentera.
Har han gått igenom alla sina tusentals följare och klickat i vem som får kommentera? Eller hur funkar det? Måste ju tagit flera veckor!
Det hade han ju aldrig vågat. Då skulle han ju ta tag i verkligheten istället för sin ekkokammare
 
Nu har jag fått haaaalm😍! Jag är uppvuxen med att hästar ska stå på halm men när jag flyttade upp hit upptäckte jag hur skånskt det var. Hör är halm hårdvaluta men i år har gården fått i massor av absolut gyllene halm! (En annan sak jag fortfarande fascineras av häruppe är att folk kör sina hästar på högra sidan i släpet, aldrig sett det i Skåne😅).

20240903_194831.jpg
 
Nu har jag fått haaaalm😍! Jag är uppvuxen med att hästar ska stå på halm men när jag flyttade upp hit upptäckte jag hur skånskt det var. Hör är halm hårdvaluta men i år har gården fått i massor av absolut gyllene halm! (En annan sak jag fortfarande fascineras av häruppe är att folk kör sina hästar på högra sidan i släpet, aldrig sett det i Skåne😅).

Visa bifogad fil 152610
Aldrig sett i Stockholm heller! Att man kör dem på högra sidan alltså. 😅
 
Det är en mycket vanlig orsak till olyckor med hästsläp. Hjulet kommer utanför vägkanten och om tyngden finns på högersidan välter eller kanar det mycket lättare. Är du skåning från början @Fiorano ?
 

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
610
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
Svar
6
· Visningar
399
Senast: Corax
·
  • Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp