Dressyrsnack nummer 18

En liten julhälsning från oss 🎅
var inte bästa känslan idag, men det var idag jag hade kamera på marken så det blev vad det blev 🤷‍♀️ Fille kämpar ju på för fulla muggar men jag red inte särskilt bra, blev lite stressad för en från stallet ringde mitt under passet och hade fått åka till akuten med sin man, så jag fick ta insläppet som var mer snart än önskvärt -och hann därför inte rida helt färdigt liksom…
Imorgon ska han vara ”Farbror Fille” och guida en nykomling i skogen, lugna puckar så länge vi inte möter (m)nordsvenskarna 😁

https://www.instagram.com/reel/DD48vgeOxxZ/?igsh=MTF4MTJleGYycnhvOQ==

Visa bifogad fil 159320
Superfina!😍

var inte bästa känslan idag, men det var idag jag hade kamera på marken så det blev vad det blev 🤷‍♀️ Fille kämpar ju på för fulla muggar men jag red inte särskilt bra, blev lite stressad för en från stallet ringde mitt under passet och hade fått åka till akuten med sin man, så jag fick ta insläppet som var mer snart än önskvärt -och hann därför inte rida helt färdigt liksom…
Imorgon ska han vara ”Farbror Fille” och guida en nykomling i skogen, lugna puckar så länge vi inte möter (m)nordsvenskarna 😁

Visa bifogad fil 159320
Så väldigt trevligt! Och så avundsjuk jag blir på hur fint han samlar sig i traven!

Visa bifogad fil 159320
Vilket fint schwung han börjar få!! 😍
Lite lätt avis här för min verkar inte alls fatta grejen. 😆

Vi tränade för FB igår men hade tyvärr ingen som filmade. Jag hade verkligen velat se hur det såg ut för vi jobbade i stort sett bara med galoppen och 'fyrorna' som jag har så svårt för. Men så jättesvårt var det kanske inte för jag lyckades rätt många gånger med både tre, fyra och fem i rad så det var ju självförtroendehöjande.
Hon kändes jättefin i alla fall.

Lite kuriosa är att min Garmin-klocka sa att jag skulle ha FYRA DAGARS återhämtning efter passet. 🤣 Folk som hävdar att det inte är jobbigt att rida kan slänga sig i väggen!
Även om jag tycker min klocka överreagerade rätt ordentligt i detta fall.

Visa bifogad fil 159320

Han ser super fin ut! Man blir ju ridsugen av att bara kolla på er 🤩😁

Dök upp ett gäng bilder från 90-talet på fb. B.l.a. denna goding på min Pila. Hon var e. Lambert-Pontus hade varit den ideala ridskolehästen om hon inte varit typexempel på bits fram och sparkas bak.

Visa bifogad fil 159245

När man bläddrar igenom de bilderna ser man många exempel på att allt inte var bättre förr. Många hästar bakom lod och mycket häng i stången även då.

Jag tycker iof inte att det räknas till förr 🤣

Isabell mfl var ju i sitt esse med rollkur helt öppet på den tiden. Ett jädra joxande och bändande på hals och huvud och studsande på senorna. Hua!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 414
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka