Jag tycker inte jag är så extremt nära, även om det såklart hade varit säkrare att komma ännu längre bort. Men så fort jag får till kommunikationen bättre kommer jag definitivt gå snett innanför och säker med något längre töm, det är så jag brukar göra.
Tog en printscreen från filmen där avståndet syns någorlunda (om man nu ser något alls pga solen rakt i kameran).
För mig är det tvärt om. Jag får inte till det alls när jag tömlongerar. Då blir det inget mer än jogga i låg form. Får inte till kontakten och känslan för ytter-inner töm.
Visa bifogad fil 152517
Delvis KL
Det kanske låter helt korkat men jag känner mig inte orolig alls. Nelly har aldrig sparkat sådär vid tömkörning innan olyckan, och jag har någon slags teori om varför hon sparkade vid just det där tillfället. Klart att man aldrig kan veta men jag känner att om jag nu ska ta upp tömkörning igen så behöver jag göra det på ett sätt som känns meningsfullt, dvs jag vill göra det på ett sätt där vi har chans att komma till meningsfullt arbete. Om jag ska ta alla extra säkerhetsåtgärder som längre töm, vara innanför, kanske vara mest på volt osv så kommer det bli så svårt (just nu) att få till ett vettigt arbete att jag lika gärna kan skita i det.
Det jag är noga med nu är att jag använder hjälm (det gjorde jag inte förut och hade alltså inte hjälm när jag blev sparkad) och jag är supernoga med att inte irritera henne med pisken. Jag är överlag inte på henne så mkt för att få bättre aktivitet utan låter det bli lite oengagerat.
Jag ser också till att inte vara mer nära än jag är på filmen. Vid passet som filmades gick jag faktiskt lite närmare från start men kom på mig själv och längde ut tömmen något
Supersnällt med alla råd och omsorgsfulla tankar, men hoppas ni också förstår att en av de viktigaste sakerna för mig nu är att jag inte känner rädsla när jag tömkör. Jag har gott om oroliga människor i min närhet som helst inte vill att jag tömkör alls (eller som tycker jag borde göra mig av med Nelly). Skulle uppskatta att inte bli bombad med ännu mer oroliga tips såhär också