Vilken fin bebismage
@superstar !
Ebba har haft en släng av vad jag tror är pollenallergi, hon hostade lite ett par dagar och har varit kladdig i ögonen och igår såg jag lite klart snor. Fölisen på gården har haft exakt samma sak. I mitt huvud flög först de sedvanliga scenariorna med abortvirus, ond bråd död osv medan t.o.m min extremt hästokunnige sambos första reflektion var "pollenallegi?"... Mina nerver är INTE gjorda för att vänta föl, tack och lov är hunden ivägskickad på parning över helgen så förhoppningsvis kan hon ta över lite av min nervositet innan det är dags för hästen.
Hur gör ni andra med bete, beroende på vart ni bor i landet? Här har gräset börjat spira och när jag pratade med stallägaren igår kom vi överens om att slänga ut Ebba och hennes kompis på bete om några veckor där de gick hela hösten. Cirka 20 hektar havsbete fördelat på två hästar är helt OK tycker jag.
Kanske lite tidigt men i värsta fall får vi stödfodra i början. Först och främst vill vi ha bort dem för att minska smittspridningen nu när seminsäsongen drar igång och det blir större omlopp på hästar i stallet, hagen ligger ca 2 km bort.
Om några dagar går vi in i månad 9, och då börjar nedräkningen på allvar sjukt vad tiden går fort!