Inatt har Celine varit riktigt orolig, legat ner å rullat i boxen. Sparkar bakåt å viftar hejvilt med svansen. Ljuvret är spänt men inga vaxproppar. Kanske något är på gång äntligen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*håller tummarna*Inatt har Celine varit riktigt orolig, legat ner å rullat i boxen. Sparkar bakåt å viftar hejvilt med svansen. Ljuvret är spänt men inga vaxproppar. Kanske något är på gång äntligen...
Min tekniske far gav mig rådet att dra ut sladden till kameran, vänta en stund och sen stoppa i den igen. Det fungerade! Nu fungerar allt som det ska igen.Vilken sötnos!
Det är så drygt när tekniken jäklas.. Just nu kan jag inte se i ipaden eller på datorn men mobilen går bra. Skumt.
Jo, jag är ganska teknisk, så fick upp allt, drog i sladdar, laddade ner ny programvara och allt jag kunde komma på. Fick igång den, och sen dog den.Min tekniske far gav mig rådet att dra ut sladden till kameran, vänta en stund och sen stoppa i den igen. Det fungerade! Nu fungerar allt som det ska igen.
Åhh vad spännande! jag har nästan 3 månader kvar att vänta.Inatt har Celine varit riktigt orolig, legat ner å rullat i boxen. Sparkar bakåt å viftar hejvilt med svansen. Ljuvret är spänt men inga vaxproppar. Kanske något är på gång äntligen...
Oliiiiidligt spännandeÅ, vad kul med hingstvisning! Jag hoppas på att kunna åka på Lövstas, det beror lite på när Olivia tänkte föla.
Dagsfärska bilder från första morgonkollen:
Står och drömmer i stället för att mumsa i foderringen. Inte likt henne...
Juvret är ännu större nu och hon känns väldigt....obekväm.
Hon är surare än vanligt mot sin boxgranne och jag känner att hon inte vill att jag ska hålla på med henne, även om hon inte gör något så känner jag att hon vill vara i fred.
Dygn 326.
Det har jag och Jag var ut nu och skulle prova men jag fick inte ut någon mjölk. Vad kan det bero på? Gör jag fel kanske?Har du en refrakometer så kolla med den,jag skulle nog säga att det är nära nu.
Det har jag och Jag var ut nu och skulle prova men jag fick inte ut någon mjölk. Vad kan det bero på? Gör jag fel kanske?
Har du mjölkat en ko någon gång? Jag har aldrig gjort det med en häst men antar att det är samma mekanism. Torka av juvret försiktigt (masserande rörelse), bilda en ring med tumme-pekfinger (andra fingarna lösa) och "buffa" försiktigt mot juvret längst upp där spenen fäster. Kläm sedan uppifrån spenbasen nedåt på spenen med så mycket av handen du kan (INGET dragande i spenen, det gör ingen nytta).
Har jag fel på hur man gör på en häst är jag glad om någon rättar mig men det var så här jag fick lära mig på kor en gång i forntiden.
Nä, du tänker helt rätt! Man drar inte i spenen utan man stänger av spenen mot juvret med tummen o pekfinger (håll fast där fingrarna går ihop inte mellan fingertopparna) och sen trycker du mjölken framåt i spenen finger för finger liksom. Tänk som att du vinkar till ett litet barn ungefär, fast fingrarna går ner lite efter varandra med först långfinger, sen ringfinger och lillfinger sist!