Jag tänkte på det idag. Många annonser med dräktiga ston i mitt flöde på fb under helgen. Misstänker att tinkerstoet som nämns ovan är samma som jag bläddrat förbi i flera grupper senast idag. Men min frågeställning är väl snarare varför det inte skrivs information om vare sig hingstens namn eller ras, stoets stam (och i vissa fall inte ens ras) eller annat relevant, vilket varit fallet i de jag sett just nu. Det är väl i högsta grad relevant för en köpare, i synnerhet som fölet fortfarande ligger i stoets mage = det enda en köpare kan utgå ifrån gällande just fölet är föräldrarna. Jag ser inget konstigt i att sälja stoet medan hon är dräktig, men stör mig alltid på annonser utan viktig info . Jag tänker att saker kan hända i tillvaron som gör att en vill eller behöva sälja, oavsett dräktighet. Jag har på sistone också stött på en del annonser där säljaren velat ha kvar fölet: stoet säljs och står kvar eller hämtas, men säljaren behåller ägandet av fölet och behåller/hämtar det när det är dags.